Fonte – http://blog.worldofwarships.com/a-ship-through-the-eyes-of-a-game-designer/
The structure of a ship is much more complicated than that of a tank or an aircraft and therefore it influence gameplay in stronger ways. In order to simplify this, the hull is divided into three main parts in World of Warships:Bow/Nose
- la struttura della nave è più complicata di un carro o aereo e di per sè influenza il gioco in vari modi. Per semplificare la cosa lo scafo è diviso in 3 parti principali. Le prime due sono: prua
Stern – in this part of the ship, modules like the “steering engine” will be located. When they are damaged, for example, the player will not be able to maneuver.
- Poppa, dove si trovano i moduli che consentono alla nave di manovrare (timone). Se danneggiato il giocatore non avrà la possibilità di far girare la nave.
The mid part of the body, where the citadel is situated. It includes several modules, for example, bow and stern ammunition storage. When such modules are damaged, the player will not be able to open fire from any main caliber armaments and the modules in question can even blow up. If critical damage is sustained by power-plant modules, the ship will lose its power and become an easy target.
- La parte centrale della nave, dove si trova la cittadella con molti moduli, per esempio le stive munizioni per i cannoni di prua e poppa. Se danneggiata, il giocatore non potrò sparare con qualsiasi calibro e i moduli potrebbero esplodere. Qui si troverebbe anche la sala macchine che se danneggiata causerebbe perdita di potenza e velocità, trasformando la nave in un facile bersaglio.