Fonte – http://ftr.wot-news.com/2014/11/12/12-11-2014/
– Historical battles will not come in 9.5
– TD’s currently form less than 30 percent of the vehicles in WoT
– developers are apparently considering returning the Confrontation mode (“national battles”) – the temporary solution is to hardcap vehicles to maximum of 3 vehicles of the same type (SS: as in, three E-100′s max) per team, Storm admits that this will prolong waiting times, but not to 5 minutes or something
– Storm admits large amount of bugs in 9.4, currently WG is investigating why that happened
– according to Storm, the number of online players on RU server is the same as it was last year by this time
– new serverside physics will not be split, it will come in one patch
– when nerfing viewrange, developers will take into account that some hightier mediums (Batchat, Leopard) act as scouts.
– Veider states that the logic behind the viewrange nerf is that the developers want to make tanks fit more in their role on the battlefield in order to return to the “rock-paper-scissors” principle
– Veider is aware that the viewrange nerf might cause more “vanishing tanks in the middle of a field” issues, that is another matter WG will address
– the “vanishing tanks in the middle of the field” will be fixed by the following principle: currently, a tank shoots, gets spotted due to camo penalty for shooting, but when that penalty wears off, its camo is improved and the tank disappears. In the future, the penalty will not wear off until the vehicle leaves enemy viewrange zone
– developers are “discussing furiously” the option of reducing the viewrange only when the tank is camping in bushes
– various viewrange sectors (SS: a tank would see forward further than to the sides) would be hard for players to understand and it would be very expensive server resource-wise
- Battaglie storiche non con la 9,5
- i TD sono attualmente meno del 30 per cento dei veicoli in gioco
- gli sviluppatori sono apparentemente favorevoli a rimettere le battaglie nazionali – la soluzione temporanea è di un limite di veicoli a un massimo di 3 veicoli dello stessotipo per ogni squadra, Storm ammette che questa soluzione allungherà i tempi d’attesa, ma non per 5 minuti o qualcosa del genere,
- Storm ammette una grande quantità di bug in 9.4 , attualmente la WG sta studiando perché ciò è successo
- secondo Storm, il numero di giocatori online su server RU è uguale allo scorso anno in questo periodo
- La nuova fisica lato server non sarà divisa, sarà una patch
- quando vi sarà il nerfing del raggio visivo, gli sviluppatori terranno conto del fatto che alcuni hightier medi (Batchat, Leopard) agiscono come scout.
- Veider afferma che la logica del nerf al raggio visivo è che gli sviluppatori vogliono fare carri più addentro nel ruolo sul campo di battaglia, in modo da tornare al principio di “pietra-carta-forbice”
- Veider è consapevole del fatto che il nerf al raggio visivo può causare problemi di fuga dei carri in mezzo al campo, che è un’altra questione che la WG affronterà.
- la scomparsa dei carri in mezzo al campo sarà legato al seguente principio: al momento un carro viene visto dopo lo sparo, ma quando la penalità scompare, la sua camo migliora nuovamente e il carro scompare ancora. In futuro la penalità rimarrà finchè il carro non scomparirà dal raggio visivo nemico.
- per gli sviluppatori stanno discutendo furiosamente l’opzione di ridurre il raggio visivo solo quando il carro “campera” nei cespugli
- introdurre i vari settori di raggio visivo sarebbe dispendioso lato server e sarebbe difficile da comprendere per i giocatori.