Evilly mentioned that there will be a “crew surprise” connected to the IM’s. Well, the surprise is… female crewmembers. Whenever you recieve one token for completing 15 missions (you need 4 tokens for every tank out of 5), you get one for free, along with enough crew XP for one perk
Regarding the individual mission mechanics: it seems that every mission has a main objective and secondary objective. If you complete secondary objective as well as the main one, the rewards get bigger. Here are two examples of first two StuG IV missions (easiest), since those two seem to be ready. Remember how Evilly said that each “chain” of 15 missions is tied to a specific vehicle class?
First mission for LT is to be in top 10 in XP, the reward is 50k credits. But if you manage to survive as well, you get extra 25k.
Second mission is for HT and it is to destroy 1 enemy tank, the reward is 50k credits. But if you manage to deal more than 1000 damage, you get extra 25k credits.
Missions also now have tips, that should help players deal with them, such as (actual example from those two above): “Try to avoid attacking enemies frontally. Flank them or get behind them. You also should take a note of where your enemy is aiming at.” and “Your gun is powerful, but it still doesn’t mean you can penetrate enemies everywhere. Learn to find weak points.”
In case you are interested in the most difficult missions, these are the final missions you need to fulfill to get the ultimate prize, Object 260. The reward for these missions each is 1 Object 260 token (you need 4 out of 5), BUT the reward for secondary objective is an additional token, which means that if you complete both primary and secondary objective, you get two tokens per missions, so theoretically, in order to get Object 260, all you have to do is complete two of these missions (but you have to complete secondary objectives as well as primary). It is not known whether you can complete the primary and secondary tasks independently (for example completing primary objective in one battle and secondary in another).
Additionally, for both primary and secondary objectives, you get one “female crewmember” with enough XP for one perk and completing secondary objective gives you 500k credit bonus
Clarification, since for some reason it is not clear to some people – all these objectives must be met in ONE mission (eg. in ONE battle, you have to deal 8000 spotting damage with LT’s etc.)
– LT: deal 8000 spotting damage (secondary: get 5 spotting kills)
– HT: accumulate 20000 damage – either dealt yourself, or blocked by your armor, they add up (secondary: survive and win)
– MT: destroy 3+ enemy TD’s, that are at least one tier higher than you (secondary: survive, win and deal 3k+ damage)
– TD: deal 10000+ damage (secondary: destroy 5+ enemy tanks)
– Arty: be on first place in XP and damage dealt (secondary: survive)
- Evilly afferma che ci sarà un “equipaggio sorpresa” collegato alle missioni individuali, la sorpresa è… un equipaggio femminile. Ogni volta che si riceve un gettone per aver completato 15 missioni (è necessario disporre di 4 gettoni su 5 per ogni carro), è possibile ottenerne uno, insieme con sufficiente XP per un perk
- per quanto riguarda la meccanica delle singoli missioni: sembra che ogni missione abbia un obiettivo principale e un obiettivo secondario. Se si completa l’obiettivo secondario, nonché il principale, il premio sarà più grande. Ecco due esempi delle prime due missioni per lo StuG IV (più semplice), in quanto le due sembrano essere pronte. Ricordate come Evilly ha detto che ogni “catena” di 15 missioni è legata a una specifica classe di veicoli?
- la Prima missione per carri leggeri è stare nella top 10 per XP, il premio è di 50k di crediti. Ma se si riesce a sopravvivere, extra 25k.
- Seconda missione è i carri pesanti, distruggere 1 carro nemico, il premio è di 50k di crediti. Ma se si riescono a causare più di 1.000 danni, extra 25k di crediti.
- Le missioni hanno anche suggerimenti, che dovrebbero aiutare i giocatori a interagire come (esempio dalle due appena citate): “Cercare di evitare di attaccare i nemici frontalmente. Preferibilmente di fianco o posteriormente. Inoltre, si dovrebbe prendere nota di dove il nemico sta mirando.” e “il cannone è potente, ma ancora non significa che è possibile penetrare i nemici ovunque. Impara a trovare i punti deboli.”
- Nel caso in cui siete interessati alle missioni più difficili, queste sono le ultime missioni da compiere per ottenere il premio finale, Obj 260. La ricompensa per ciascuna di queste è 1 gettone per l’Obj 260 (avete bisogno di un 4 su 5), MA il premio per un obiettivo secondario è un token aggiuntivo, il che significa che se si completa sia obiettivo primario e secondario, si può usufruire di due gettoni per le missioni, in teoria, al fine di ottenere l’obj 260, tutto quello che si deve fare è completare due di queste missioni (ma è necessario completare gli obiettivi secondari, nonché il primario). Non è noto se è possibile completare solo il primario e il secondario di due missioni diverse.
- Inoltre, sia per gli obiettivi primari e secondari, si ottiene un membro dell’equipaggio “femmina” con XP per un perk e completando gli obiettivi secondari si ottengono 500k crediti bonus
- Chiarimenti, dato che per qualche motivo non è chiaro per alcune persone – tutti questi obiettivi devono essere raggiunti in una missione (ad es. in UNA SOLA battaglia, dovete avere a che fare con danni spotting 8000 LT, ecc.)
- – LT: causare 8000 danni da avvistamento (secondario: ottieni 5 uccisioni) (ovviamente con i leggeri di livello 8, non vedo altre soluzioni, ndt)
– HT: accumulare 20.000 danni – o causati, o bloccati dalla corazza, si sommano (secondario: sopravvivere e vincere)
– MT: distruggi 3 cacciacarri nemici, che abbiano almeno un livello superiore (secondario: sopravvivere, vincere e causare 3k danni)
– TD: causare 10.000 Danni (secondario: distruggere 5 carri armati nemici)
– Arty: essere al primo posto in XP e danni inflitti (secondario: sopravvivere)