World of Tanks devs Q&A 04 02 2015 pt2
Source – http://ftr.wot-news.com/2015/02/04/fog-of-war-stream-qa/
– developers are working on missions for Clanwars. There are two types: for beginner clans of the “get certain amount of XP during landings”, “get a province with income higher than X” or “hold province for X turns” and for strong clans, such as “capture province X in Y turns”. They will be rewarded either by gold or by “other stuff”
– developers are not planning for now to introduce assist damage for knocking out enemy player’s engine
– current 9.6 test round has a bug not allowing you to activate medkits or repair kits. It will be fixes (SS: it was hotfixed this morning)
– the clan portal is constantly being developed, for example recently they added the stronghold info
- – i Devs lavorano alle missioni di Clanwars. Ci saranno due tipi: per clan principianti come ” ottieni alcune quantità di XP durante gli sbarchi”, “ottieni una provincia con un reddito superiore a X” o ” tieni una provincia per X turni” e per clan forti, come “cattura provincia X in Y turni”. Essi saranno premiati con oro o “altre cose”
- – gli sviluppatori non hanno pianificato di introdurre il danno assistito per danneggiare il motore del carro nemico
- – il test 3 9.6 ha un bug che non permette di attivare medkits o kit di riparazione. Si correggerà
- – il portale clan è costantemente sviluppato, per esempio, ha recentemente aggiunto le info per la modalità Fortezze
– the tanks, that are given to supertesters and developers for testing are removed from them after the testing is over (this rule is same for supertesters and devs), but the tanks stay in their statistics, simply for the collection of info purposes
– ISU-130 will be handed to “WoT activists”, it will be as unique as the supertester T-44-122 tank. A regular player cannot get this tank, apart from the cases where they “help” Wargaming in various things (like being a moderator) (SS: WG RU forums have a cadre of “helper” assistant players on forums, that answer newbie questions)
– new IM season will come “when it’s done”, initially it was said that it would take cca half a year
– for now, there are no plans to return SU-76I to the shop
– developers and supertesters will be able to test the tier 8 FV4202 as soon as 9.6 on live servers
– Chieftain switch: “when it’s done it’s done”
- – I carri , che sono dai a supertesters e sviluppatori per i test sono rimossi dal loro account dopo la prova (questa regola è la stessa per supertesters e devs), ma questi carri rimangono nelle loro statistiche, semplicemente per la raccolta di informazioni
- – l’ISU-130 sarà consegnato agli attivisti di WoT, sarà unico come il carro supertester T-44-122. UN giocatore non può ottenere questo carro, salvo il caso in cui essi “aiutino” la Wargaming in varie cose (come moderatore, ad esempio)
- – nuova stagione di Missioni Individuali verranno “quando saranno pronte”, inizialmente si era detto che sarebbe stato tra circa un anno e mezzo
- – per ora non ci sono piani per far tornare il SU-76I in negozio
- – sviluppatori e supertesters saranno in grado di testare lFV4202 tier 8, non appena ci sarà la 9.6 live
- – Cambio col Chieftain: “quando sarà fatto sarà fatto”
– currently, for Strongholds, developers are working on the air recon, smokescreen consumables, bunkers and minefields. The level of smokescreen will probably influence its area (size), its duration and possibly its density (how much it affects the viewrange). Minefield level will possibly influence density of mines, the area size as well as mine damage. Air recon will, depending on the level, probably have different duration, raidus of spotted area. Bunkers will have three variants: turrets of KV-2, E-100 and one more tank. All these features will come neither in 9.6 nor 9.7. And of course, everything can change, it’s being tested now.
– “sufficient” amount of stuff does not pass supertest based on supertester feedback
– “Ork” doesn’t like the Battle Assistant mod, he thinks it’s uncomfortable
– products with WoT brand are not released by Wargaming itself but by a producer after signing a contract with Wargaming.
– matchmaker 3.0 does NOT mean that balancing of teams by vehicle tiers will disappear, that was just some “rumor”. The only thing that we know is that the tanks will be balanced by their “role in combat”. This is however still “Work in Progress”.
- – Attualmente, per le Fortezze, gli sviluppatori stanno lavorando sulla ricognizione aerea, cortina fumogeni, bunker e campi minati. Il livello della cortina probabilmente agirà sull’area (dimensione), la durata ed eventualmente la densità. Il livello campo minato probabilmente influenzerà la densità di mine, la dimensione dell’area nonché il danno. Ricognizione aera avrà, a seconda del livello, probabilmente diversa durata e ampiezza. I Bunker avranno tre varianti: torrette di KV-2, E-100 e uno di un altro carro. Tutte queste caratteristiche non saranno introdotte né nella 9,6 o 9,7 . E, naturalmente, tutto può cambiare, è in fase di test.
- – una “SUFFICIENTE” quantità di roba non passa il supertest basato sui feedback dei supertester
- – a “Ork” (un dev) non piace la mod Battle Assistant, pensa sia scomoda
- – prodotti con marchio WoT non sono rilasciati dalle Wargaming stessa, ma da un produttore dopo aver firmato un contratto con la Wargaming.
- – il Matchmaker 3,0: non significa che il bilanciamento dei team tramite livelli dei veicoli scompaia. L’unica cosa che sappiamo è che i carri dovranno essere equilibrati con il loro “ruolo in combattimento”. Questo è tuttavia ancora un “Lavori in corso”.