World of Tanks news 18 02 2015 pt1
Source – http://ftr.wot-news.com/2015/02/18/18-2-2015/
– according to developers, the statement that “accuracy nerf made premium vehicles with poor accuracy farm noticeably less credits” is not true
– the upcoming new motion physics will have no effect on game performance, as it is calculated server-side
– Storm doesn’t remember the numbers exactly, but for all vehicles with normal (non-derp) guns, the damage difference between 0.9.5 and 0.9.6 after the accuracy nerf was less than one percent
– regarding the question, why Wargaming doesn’t want to put serious hardcaps on any class including artillery: “If there are more vehicles of one class than we need, it means that the class is incorrectly balanced and we have to balance it correctly instead of introducing artificial hardcaps”
– TD as a class will not be “rebalanced” – Storm states that the statement that every team has 4-5 TD’s on average is false
- – Secondo gli sviluppatori, l’affermazione secondo la quale “il nerf alla precisione in veicoli premium con scarsa precisione ha causato un decremento sensibile di crediti” non è una vera
- – la nuova imminente fisica movimento non avrà effetto sulle prestazioni del gioco, si calcola lato server
- – Storm non si ricorda i numeri, ma per tutti i veicoli con normale (non-derp) cannone, la differenza di danno tra 0.9.5 e 0.9.6 dopo la precisione nerf è stato meno dell’uno per cento
- – per quanto riguarda la domanda: perché Wargaming non vuole mettere gravi hardcaps su qualsiasi classe con artiglieria: “Se non ci sono più veicoli di una classe di cui abbiamo bisogno, significa che la classe non è equilibrata e dobbiamo cercare di trovare un equilibrio corretto invece di introdurre hardcaps artificiali”
- – Cacciacarri come classe non sarà “riequilibrata” – Storm afferma che l’affermazione secondo la quale ogni team ha 4-5 cacciacarri in media è falso
– developers have not yet investigated, how 0.9.6 nerf influenced the survivability of small weakspot vehicles, such as Tortoise
– the fate of Prokhorovka map is not decided yet
– new render status? “I cannot say anything for now”
- – gli sviluppatori non hanno ancora studiato, come il nerf della 0.9.6 alla precisione influenzerà la sopravvivenza dic arri con piccoli weakspot, come il Tortoise
- – il destino di Prokhorovka non è ancora deciso
- – status del nuovo rendering? “Non posso dire nulla per ora”
– Storm confirms that IS-3 HD model will have weaker frontal armor due to less favourable armor angle – specifically: earlier – 57-60 degrees (from horizontal), new angle is 61 degrees
– Storm states that he personally doesn’t care about e-sports, but there are other developers that do (SS: a lot of RU players are angry because of the IS-3 and other HD model delay due to WGL)
– Q: “Please explain to me, why the fuck are you touching arty?” A (Storm): “To fuck it up. You’re welcome.”
- – Storm conferma che l’IS-3 HD sarà più debole a causa della corazza frontale con angolo meno favorevole, in particolare: – 57-60 gradi (rispetto al piano orizzontale), il nuovo angolo è di 61 gradi
- – Storm afferma che egli non si cura di e-sport, ma ci sono altri sviluppatori che lo fanno.
- – D: “Lei mi deve spiegare, perché cazzo state toccando le arty?” R. (Tempesta): “Per fottervi. Siete benvenuti.”