Amway about the Ranked Battles (she’s woman and cute!!!)
- After the Ranked Battles mode was introduced, the amount of battles on Tier X in Random Battles declined by 15-20%.
- We have a special team responsible just for this mode. We plan and work on the economy of RB, so that the mode won’t fade away into obscurity.
- Our first goal is to give a variety of players the ability to compete, and the second is to give the players a commemorative medal, a little trinket at the end of the season.
- Teamwork in RB is weak. for the second season’s beta, we significantly increased the difficulty of getting the fifth rank and we hope that 45% of the players actively participating in RB won’t even get to it. They’ll get stuck between the 3rd and 4th rank. At the beginning we planned to give three chevrons to the losing team, but that would lead to situations like teams redlining all the time to actively fight just at the end. This was the way many people did it anyway.
- Sometimes players with varying ranks were put into one battle (eg. 5-4-3-0). This was a backdoor for the matchmaker, enabling players with the 5th rank not to wait too long for a battle. We decided to get rid of it.
- In the second season, we’ll review the prime times. The ‘nocturnal’ persons will have it easier.
- Information about the second season will appear early September.
- Opinion polls state that people like trolling other players with the stripes besides their nickname. Important notice – these stripes will appear in other modes too.
- The second season will be divided into three stages (contrary to the previous four), each with the duration of seven days, giving us a 21 day season.
- In the beta of the second season, Personal Mission progress will be disabled.
- In the Common Test we gave the ability to earn Marks of Excellence, but the players concluded that the game mode complicates it, and also has an impact on the amount of Random Battles played. We’re trying to solve this problem.
- After the second beta we plan to start the official season. We’re thinking about new rewards.
- Dopo la introduzione della modalità Battaglie classificate, la quantità di battaglie su Tier X in Random Battles è diminuita del 15-20%.
- Abbiamo una squadra speciale responsabile solo per questa modalità. Pianifichiamo e lavoriamo sull’economia di RB, in modo che la modalità non svanisca nell’oscurità.
- Il nostro primo obiettivo è quello di dare a una varietà di giocatori la capacità di competere e la seconda è quella di dare ai giocatori una medaglia commemorativa, un piccolo trinket alla fine della stagione.
- Lavoro di squadra in RB è debole. Per la seconda stagione di beta, abbiamo aumentato significativamente la difficoltà di ottenere il quinto grado e speriamo che il 45% dei giocatori che attivamente partecipanoo a RB neppure vi arriverà. Saranno bloccati tra il terzo e il quarto posto. All’inizio abbiamo progettato di dare tre decorazioni alla squadra perdente, ma ciò avrebbe portato a situazioni come squadre che ridisegnavano tutto il tempo per combattere attivamente solo alla fine. Questo è stato il modo in cui molte persone lo hanno fatto comunque.
- A volte i giocatori con ranghi diversi sono stati messi in una battaglia (ad esempio 5-4-3-0). Questo è stato un backdoor per il matchmaker, consentendo ai giocatori il quinto grado di non aspettare troppo a lungo per una battaglia. Abbiamo deciso di liberarcene.
- Nella seconda stagione esamineremo i tempi principali. Le persone “notturne” giocheranno più facilmente.
- Le informazioni sulla seconda stagione appariranno all’inizio di settembre.
- Sondaggi di opinione indicano che le persone “trollano” altri giocatori con le strisce oltre al loro soprannome. Avviso importante – queste strisce appariranno anche in altre modalità.
- La seconda stagione sarà divisa in tre tappe (contrariamente alle quattro precedenti), ciascuna con durata di sette giorni, che ci offre una stagione di 21 giorni.
- Nella beta della seconda stagione, il progresso della Missione Personale sarà disattivato.
- Nel Test comune abbiamo dato la possibilità di guadagnare Marks of Excellence, ma i giocatori hanno concluso che la modalità di gioco lo complichi e ha anche un impatto sulla quantità di battute casuali giocate. Stiamo cercando di risolvere questo problema.
- Dopo la seconda beta abbiamo intenzione di iniziare la stagione ufficiale. Stiamo pensando a nuove ricompense.