The second round of Chimera tests on the Supertest started today. This time we present a complete list of changes in the technical characteristics of the vehicle. The statistics for this British medium were adjusted based on the results of the first round of testing.
The post-war design of a heavy British tank, able to compete in equal measure with the Soviet IS-3 tank. Despite the originality of the solutions and the use of the experience of the German school of tank construction, the project has not aroused interest and the work on it has been interrupted.
Please note that the characteristics of this vehicle are currently being tested and each of the parameters listed below may change.
Chimera. Initial parameters:
Level: MT-8, United Kingdom, premium
HP: 1 400
Engine power: 1,040 hp 900 hp
Weight: 56.436 t
Maximum load: 60 t
Power per ton: 18.43 HP / t 15.95 hp / t
Maximum speed / reverse speed: 50 / -20 km / h
Rotation speed: 36 ° / s 30 ° / s
Turret rotation speed: 33.4 ° / s 27.1 ° / s
Ground Resistance : 0.959 / 1.055 / 1.822
Visual range: 380 m
Radio range: 782.1 m
Armor hull: 114.3 / 76.2 / 50
Armor tower: 203.2 / 76.2 / 76.2
Gun: QF 5-in. gun
Damage: 490/490/630 440/440/530
Penetration: 202/252/64
Rate of fire: 4,469 4,144
Average damage per minute: 2 190 1 823.3
Loading time: 13.425 s 14.479 s
Dispersion at 100 m: 0.336
Aiming time: 2.4 sec 2.78 s
Depression / Elevation: -10 / +20
4-man crew: Commander, Radiophonist, Mechanic-pilot, Charger
Furthermore:
- Increased dispersion during hull rotation from 0.211 to 0.249;
- The dispersion is increased during the rotation of the turret at the maximum speed from 4.3 to 4.49;
- The dispersion during movement at maximum speed is increased from 10.55 to 12.37;
- The dispersion decreased during the rotation of the hull at maximum speed from 7.59 to 7.48;
Why nerf?
The first version of the Chimera was a rather daring experiment: we wanted to verify how strong a medium tank could be with a high alpha damage. It turned out that the answer was: “Too good”, 490 damage with a standard shell, with good general characteristics, good armor and speed: it worked well. The first version of the Chimera quickly pointed to the weak points of the enemy, fired shots and hide, avoiding damage. This machine could hit the opponent a couple of times, practically without losing HP. The result was an exceptional survival capability and a high amount of damage done during the battle.
Excellent targeting parameters and good mobility also meant that the Chimera was a little too versatile. It worked well as a winning vehicle and as a medium-range fire support. High efficiency in two roles at the same time is a bit too much for a tank, even if it has a Cossack name.
Oggi è iniziato il secondo round di test Chimera sul Supertest. Questa volta presentiamo un elenco completo dei cambiamenti nelle caratteristiche tecniche del veicolo. Le statistiche di questo medio britannico sono state adattate in base ai risultati del primo round di test.
Il design postbellico di un pesante carro armato britannico, in grado di competere in egual misura con il carro armato IS-3 sovietico. Nonostante l’originalità delle soluzioni e l’uso dell’esperienza della scuola tedesca di costruzione di carri, il progetto non ha suscitato interesse e il lavoro su di esso è stato interrotto.
Ricorda che le caratteristiche di questo veicolo sono in fase di test al momento e ognuno dei parametri elencati di seguito potrebbe cambiare.
Chimera. Parametri iniziali:
Livello: MT-8, Regno Unito, premium
HP: 1 400
Potenza motore:1.040 hp 900 hp
Peso: 56,436 t
Carico massimo: 60 t
Potenza per tonnellata:18,43 CV / t 15,95 KM / t
Velocità massima / Velocità inversa: 50 / -20 km / h
Velocità di rotazione:36 ° / s 30 ° / s
Velocità di rotazione torretta:33,4 ° / s 27,1 ° / s
Resistenza al terreno: 0,959 / 1,055 / 1,822
Raggio visivo: 380 m
Portata radio: 782,1 m
Corazza dello scafo: 114,3 / 76,2 / 50
Corazza della torre: 203,2 / 76,2 / 76,2
Cannone: QF 5-in. pistola
danni: 490/490/630 440/440/530
Penetrazione: 202/252/64
Rateo di fuoco:4,469 4.144
Danno medio al minuto:2 190 1 823,3
Tempo di ricarica :13.425 s 14.479 s
Dispersione a 100 m: 0.336
Tempo di mira :2.4 sec 2.78 s
Depressione / Elevazione: -10 / +20
Equipaggio di 4 uomini : Comandante, Radiofonista, Meccanico-pilota, Caricatore
Inoltre:
- Aumento della dispersione durante la rotazione dello scafo da 0,211 a 0,249 ;
- La dispersione è aumentata durante la rotazione della torretta alla velocità massima da 4,3 a 4,49 ;
- La dispersione durante il movimento alla massima velocità è aumentata da 10,55 a 12,37 ;
- La dispersione è diminuita durante la rotazione dello scafo alla massima velocità da 7,59 a 7,48 ;
Perché nerf?
La prima versione della Chimera è stata un esperimento piuttosto audace: volevamo verificare quanto forte potesse essere un carro medio con un alto danno alfa. Si è scoperto che la risposta era: “Troppo buono”, 490 danni con un proiettile standard, con buone caratteristiche generali, una buona corazza e velocità: ha funzionato bene. La prima versione della Chimera puntava rapidamente sui punti deboli dei nemici, spara colpi e si nasconde, evitando di ricevere danni. Questa macchina potrebbe colpire l’avversario un paio di volte, praticamente senza perdere HP. Il risultato è stata un’eccezionale capacità di sopravvivenza e un alto numero di danni inflitti durante la battaglia.
Ottimi parametri di puntamento e buona mobilità significavano anche che il Chimera fosse un pò troppo versatile. Ha funzionato bene come un veicolo vincitore e come supporto al fuoco di fascia media. L’alta efficienza in due ruoli allo stesso tempo è un pò troppo per un carro armato, anche se ha un nome cosacco.