The internal game tests are underway for the City of Ghost map to see if it is good for casual battles. This time, we decided for a version that offers more space: 1000m per 1000m, instead of 800 × 800. We decided that we will have more space for mobile vehicles, allowing them to better maneuver on the battlefield. We have also recovered the central part of the map: the number of spaces between buildings has decreased and the side will be less exposed. This should reduce the amount of instant battles in which the advantage of one side leads very quickly to victory.
Furthermore, we have tried to make the map more comfortable for all types of vehicles, for example by changing the position of houses on the outskirts of the city. The Ghost Town currently offers more space for tankers who can support their allies and threaten enemy tanks on the spot.
An additional place on the periphery of the map will allow slightly armed snipers to complete their task, providing control over various parts of the map.
We are already planning the next steps to adapt the city to random battles, depending on the results of the supertest.
Le prove di gioco interne sono in corso sulla mappa di City of Ghost per vedere se è buona per le battaglie casuali. Questa volta, abbiamo deciso una versione che offre più spazio: 1000m per 1000m, anziché 800 × 800. Abbiamo deciso che in questo modo avremo più spazio per i veicoli mobili, consentendo loro di manovrare meglio sul campo di battaglia. Abbiamo anche recuperato la parte centrale della mappa: il numero di spazi tra gli edifici è diminuito e il fianco sarà meno scoperto. Questo dovrebbe ridurre la quantità di battaglie istantanee in cui il vantaggio di una parte porta molto rapidamente a una vittoria.
Inoltre, abbiamo cercato di rendere la mappa più confortevole per tutti i tipi di veicoli, ad esempio cambiando la posizione delle case alla periferia della città. The Ghost Town offre attualmente più spazio per i cacciacarri che possono supportare i loro alleati e minacciare i carri armati nemici sul posto.Un posto aggiuntivo alla periferia della mappa consentirà ai cecchini leggermente armati di completare il loro compito, fornendo il controllo su varie parti della mappa.
Stiamo già programmando i prossimi passi per adattare la città alle battaglie casuali, a seconda dei risultati del supertest.
Source: forum.worldoftanks.eu