We start the supertest of a Soviet heavy tank, which has long been in the spotlight: the IS-3.
This version, however, has an interesting option: an automatic auto-loader system. The purpose of the test is to check how this mechanics will work in a heavy (Soviet) tank. Please note that we check the general mechanics of autoloaders, not just this particular vehicle. This version of IS-3 is also the first iteration: we can modify all the mechanics and/or the statistics. The IS-3 was chosen as a model typically designed for heavy fire at close range. We give him the opportunity to save his firepower and see what comes out of it!
IS-3A (HT-8, USSR, premium). Initial parameters:
Level: HT-8, USSR, premium
HP: 1 550
Engine power: 520 hp
Power per ton: 10.61 km / t
Maximum speed / reverse speed: 40 / -15 km / h
Rotation speed: 26 ° / s
Tower rotation speed: 22 ° / s.
Visual range: 350 m
Hull armor: 110/90/60
Armor tower: 249/172/100
Gun: 122 mm D-25TA
Damage 390/390/530
Penetration 221/270/61
shells in the loader: 3 units.
Loader loading time: 3.0 s
reload time: 12/15/18 sec per shell
dispersion at 100 m: 0.46
Aiming time: 3.0 s.
Depression / elevation: -5 / +19
So, what are we testing exactly?
In this Supertest the IS-3 with an autoloader, it gets a loader for three shells, just like the highest level of the Italian tree.
However, there is a significant difference, completely changing the style of the game: the first loaded shell is the fastest. The loading times are in sequence 12/15/18 for the first, second and third shell (in this test phase). You can reload the magazine after loading the first shell , but in this case the 3 shell cartridge starts loading again. Maybe it will be better to wait another shell? Or another one.
In short: when charging from zero, each new projectile takes longer (15 + 3 sec.)
So what do we want?
We want a heavy tank that attacks by preparing itself.
A vehicle that maintains its firepower when the battle calms down or changes its position and inflicts about 1000 points of damage with a series after entering battle and then able to remain inside the duel, because the first shell loading is short. The parameters work for the combat role at close range, because low accuracy will prevent you to sniping being shot from a distance. The “close” fight should, however, be more pleasant than the IS-3, because the targeting time has dropped to 3 seconds (from 3.4).
So what will happen to IS-3 with the charger in the future?
This topic appeared in the discussions during the test, it will not necessarily be a different version of IS-3.
Much depends on the test results, even if these mechanisms will enter official servers. In any case, we will inform you about any changes to the IS-3 with the autoloader as soon as they appear.
Once again, the statistics and the concept of the game of tanks are not definitive and can change according to data and opinions.
Good luck in every fight!
Iniziamo il supertest di un carro armato pesante sovietico, che è stato a lungo sotto i riflettori: l’IS-3. Questa versione, tuttavia, ha un’opzione interessante: un sistema di ricarica automatico. Lo scopo del test è verificare come funzionerà questa meccanica in un carro pesante (sovietico).
Tieni presente che controlliamo la meccanica generale dei caricatori automatici, non solo questo particolare veicolo. Questa versione di IS-3 è anche la prima iterazione: possiamo modificare tutte le meccaniche e / o le statistiche. L’IS-3 è stato scelto come modello progettato tipicamente per il fuoco pesante a distanza ravvicinata. Gli diamo l’opportunità di salvare la sua potenza di fuoco e vedere cosa ne esce!
IS-3A (HT-8, USSR, premium). Parametri iniziali:
Livello: HT-8, USSR, premium
Forza: 1 550
Potenza del motore: 520 hp
Potenza per tonnellata: 10,61 km / t
Velocità massima / Velocità inversa: 40 / -15 km / h
Velocità di rotazione: 26 ° / s
Velocità di rotazione torre: 22 ° / s.
Raggio visivo : 350 m
Corazza scafo: 110/90/60
Corazza torre: 249/172/100
Cannone: 122 mm D-25TA
Danni 390/390/530
Penetrazione 221/270/61
proiettili nel caricatore: 3 unità.
Tempo di caricamento del caricatore: 3,0 s
il tempo per ricaricare un proiettile 12/15/18 secondi
dispersione a 100 m: 0.46
Tempo mira: 3.0 s.
Depressione / elevazione: -5 / +19
Quindi, cosa stiamo testando esattamente?
In questo Supertest l’IS-3 con un autoloader, ottiene un caricatore per tre proiettili, esattamente come il livello più alto dell’albero italiano. Tuttavia, c’è una differenza significativa, cambia completamente lo stile del gioco: il primo proiettile caricato è il più veloce. I tempi di ricarica sono in sequenza 12/15/18 per il primo, il secondo e il terzo proiettile (in questa fase di test). È possibile ricaricare il caricatore dopo aver caricato il primo proiettile, ma in tal caso si ricomincia a caricare. Forse sarà meglio aspettare un altro proiettile? O anche un altro.
In poche parole: quando si carica da zero, ogni nuovo proiettile carica più a lungo (15+3 sec.)
Quindi cosa vogliamo?
Vogliamo un carro armato pesante che attacca preparandosi. Un veicolo che mantiene la sua potenza di fuoco quando la battaglia si calma o cambia la sua posizione e infligge circa 1000 punti di danno con una serie dopo essere entrato in battaglia e quindi in grado di rimanere nel duello, perché la ricarica del primo proiettile è breve. I parametri funzionano per il ruolo da combattente a distanza ravvicinata, perché una bassa precisione ti impedirà di essere sparare a distanza. La lotta “ravvicinata” dovrebbe, tuttavia, essere più piacevole rispetto all’IS-3, perché il tempo di puntamento è sceso a 3 secondi (da 3,4).
Quindi cosa succederà all’IS-3 con la caricatore in futuro?
Questo argomento è apparso nelle discussioni durante il test, non necessariamente sarà una versione diversa dell’IS-3. Molto dipende dai risultati del test, anche se tali meccanismi entreranno nei server ufficiali. In ogni caso, ti informeremo sulle eventuali modifiche all’IS-3 con il caricatore automatico, non appena compaiono.
Ancora una volta, le statistiche e il concetto del gioco di carri armati non sono definitivi e possono cambiare a seconda dei dati e delle opinioni.
Buona fortuna in ogni combattimento!