ST. Torpedoes warning.
The mechanics of torpedo detection has been changed. A new algorithm checks the chance of damage for the ship’s class (for example, deep water torpedoes for a destroyer) and also takes into account speed and direction of the ships and torpedoes.
The main goal of this changes is to reduce the number of false alarms that are caused by non-dangerous torpedoes.
There are two notification stages of approaching torpedoes:
Yellow-Informative. It works if a torpedo moves towards a ship at a distance of 3 km.
Red-Dangerous. Turns on when if you continue in your ship’s direction, the torpedo will hit your ship or enter within a dangerous radius for your ship.Please note that the information in the Development Blog is preliminary.
ST. Balancer. Calendars. Ranked battle. Sprint.
The balance algorithm for battles on tiers VI – X is being tested. It will limit the number of destroyers in a battle to 4. If a battle is not ready and the waiting time for the first player in the line is already more than three minutes, this limitation will be turned off.
Now no more than 4 battleships and 4 destroyers are allowed in a co-op battle.
A new section has been added to the game – Calendars. Players can receive their rewards for visiting the game regularly. Calendar is available for new players. Later we plan to add other calendars as well.
A new format for ranked battles has been added to the game – Sprint. During the first two seasons of this format players can participate using ships tier V in 6×6 and 8×8 battles relatively. There are 10 ranks available. It’s allowed to enter the battle in a division of two players. The duration of this season will be significantly shorter than the usual one’s. League of Seawolves is turned off.
This format is more suitable for beginners but everybody can participate.
Please note that the information in the Development Blog is preliminary.
ST. Consumables.
“Hydroacoustic search” has been unified for all ships that have this consumable. Similar changes are going to be added for a “Smoke Generator” on every American ship. Now it’s way easier to memorize all these parameters and calculate their effect in a battle.
This is the list of the new parameters:
Default HAS: for ships tier IV-VII- 4 km for ship detection range and 3 km for torpedoes detection range; for ships tier Vlll – X – 5 and 3.5 km relatively.
German HAS: for ships tier IV-VII – 5.5 km for ship detection range and 3.75 km for torpedoes detection range; for ships tier Vlll – X – 6 and 4 km relatively.
“Smoke Generator” for all American ships – 30 seconds.Please note that the information in the Development Blog is preliminary.
ST. Avviso di siluri.
I meccanismi di rilevamento dei siluri sono stati modificati. Un nuovo algoritmo controlla la possibilità di danno per la classe della nave (ad esempio, siluri per acque profonde per un cacciatorpediniere) e tiene anche conto della velocità e della direzione delle navi e dei siluri.
L’obiettivo principale di questi cambiamenti è ridurre il numero di falsi allarmi causati da siluri non pericolosi.
Ci sono due fasi di notifica dell’avvicinamento dei siluri:
Giallo-informativo. Funziona se un siluro si muove verso una nave a una distanza di 3 km.
Red-Dangerous. Si accende quando continua nella direzione della tua nave, il siluro colpirà la tua nave o entrerà entro un raggio pericoloso per la tua nave.
Si prega di notare che le informazioni nel blog di sviluppo sono preliminari.
ST. Balancer. Calendari. Battaglia classificata. Sprint.
L’algoritmo di bilanciamento per battaglie su livelli VI – X è in fase di test. Limiterà il numero di cacciatorpedinieri in una battaglia a 4. Se una battaglia non è pronta e il tempo di attesa per il primo giocatore della linea è già superiore a tre minuti, questa limitazione verrà disattivata.
Ora non più di 4 corazzate e 4 cacciatorpediniere sono ammesse in una battaglia co-op.
Una nuova sezione è stata aggiunta al gioco: Calendari. I giocatori possono ricevere i loro premi per visitare il gioco regolarmente. Il calendario è disponibile per i nuovi giocatori. In seguito pianificheremo di aggiungere altri calendari.
Un nuovo formato per le battaglie classificate è stato aggiunto al gioco: Sprint. Durante le prime due stagioni di questo formato i giocatori possono partecipare relativamente al livello delle navi V nelle battaglie 6×6 e 8×8. Ci sono 10 gradi disponibili. È permesso entrare nella battaglia in una divisione di due giocatori. La durata di questa stagione sarà significativamente più breve di quella normale. League of Seawolves è disattivata.
Questo formato è più adatto ai principianti ma tutti possono partecipare.
Si prega di notare che le informazioni nel blog di sviluppo sono preliminari.
ST. Materiali di consumo.
“La ricerca idroacustica” è stata unificata per tutte le navi che hanno questo materiale di consumo. Modifiche simili saranno aggiunte per un “generatore di fumo” su ogni nave americana. Ora è molto più semplice memorizzare tutti questi parametri e calcolare il loro effetto in una battaglia.
Questa è la lista dei nuovi parametri:
Default HAS: per le navi di livello IV-VII – 4 km per il raggio di rilevamento della nave e 3 km per il raggio di rilevamento dei siluri; per le navi di livello VIII – X – 5 e 3,5 km relativamente.
Tedesco HAS: per le navi di livello IV-VII – 5,5 km per il raggio di rilevamento della nave e 3,75 km per il campo di rilevamento dei siluri; per le navi di livello VIII – X – 6 e 4 km relativamente.
“Smoke Generator” per tutte le navi americane – 30 secondi.
Si prega di notare che le informazioni nel blog di sviluppo sono preliminari.