– TALK ABOUT VR PROJECTS.
– Historically, we wanted to go on all the platforms we have. We started porting the game right after the release: as a result, there’s World of Tanks on console, there’s one mobile and so on. When we started experimenting with virtual reality, we soon realized that the game wanted a very specific controller, so the first approach was not very successful. We tested the game and stopped. Two years ago, when I returned to “Tanks”, my friends introduced me to the VRTech company guys, who were involved in managing virtual reality in public places. I looked at the products they had, it seemed to me that virtual reality was the near future. As a result, Wargaming decided to invest in VRTech, which deals with industrial VR. We created the company “Neurogaming”. We gave her a license of WoT as a brand and we started creating the game. It’s on a different, completely different engine, but it inherits the ideas of the original game. I worked a lot on this: I thought about how to control the tank with my hands. The result was a game in which we commit ourselves a lot (physically?).
– IS THIS THE FUTURE OF GAMES?
– Nobody really knows. VR was noisy three years ago, Facebook bought a VR Oculus glasses manufacturer. But then they realized that there were no games in the near future. There is a design barrier that must be overcome. In terms of game design, this is a very difficult challenge. But now it’s time to do it.
source – the village
Slava Makarov ha rilasciato un’intervista al blog russo “The Village”. L’intervista è il solito blablabla su WoT, ma c’è una parte interessante sulla tecnologia VR e di una nuova versione di VR WoT:
– PARLACI DEI PROGETTI VR.
– Storicamente, volevamo andare su tutte le piattaforme che abbiamo. Abbiamo iniziato il porting del gioco subito dopo il rilascio: di conseguenza, c’è World of Tanks su console, ce n’è uno mobile e così via. Quando abbiamo iniziato a sperimentare con la realtà virtuale, ci siamo subito resi conto che il gioco voleva un controller molto specifico, quindi il primo approccio non ha avuto molto successo. Abbiamo testato il gioco e ci siamo fermati. Due anni fa, quando sono tornato ai “Tanks”, gli amici mi hanno fatto conoscere i ragazzi della società VRTech, che erano impegnati nella gestione della realtà virtuale in luoghi pubblici. Ho guardato i prodotti che avevano, mi è sembrato che la realtà virtuale fosse il prossimo futuro. Di conseguenza, Wargaming ha deciso di investire in VRTech, che si occupa di VR industriale. Abbiamo creato la società “Neurogaming”. Le abbiamo concesso una licenza per WoT come marchio e abbiamo iniziato a creare il gioco. È su un motore diverso, completamente diverso, ma eredita le idee del gioco originale. Ho lavorato molto su questo: ho pensato a come controllare il carro con le mie mani. Il risultato è stato un gioco in cui noi stessi ci impegniamo molto (fisicamente?).
– E ‘QUESTO IL FUTURO DEI GIOCHI?
– Nessuno lo sa davvero. VR era rumoroso tre anni fa, Facebook ha acquistato un produttore di occhiali VR Oculus. Ma poi si sono resi conto che non ci sono stati giochi nel prossimo futuro. C’è una barriera di design che deve essere superata. In termini di game design, questa è una sfida molto difficile. Ma ora è il momento di farlo.
so i had asked about vr a long while ago. an in my thoughts was. realy i wanted the game to work almost the same. except when oyu hold the : right click: head tracking would let you literally{ free look around} . other wise . it would run the same except the mask on your face. and maybe a virtual button hud to hit switches for : shells and consumables & battle notifications. i would be interested in extensive detail when they come available.
Please excuse my typos…. i had not yet had my coffee
so i had asked about vr a long while ago. in my thoughts was: realy i wanted the game to work almost the same. except when you hold the : right click: head tracking would let you literally {free look around} , other wise . it would run the same except the mask on your face. also maybe a virtual button hud to hit switches for : shells and consumables & battle notifications. i would be interested in extensive details when they come available.