Today, we are starting work on one of the hottest issues raised during WG Fest 2018, i.e. reduction of special ammunition damage by 25-30%. We would like the choice of the appropriate ammunition to be more thought-out in every battle situation, and the amount of damage inflicted by special ammunition has decreased (in particular due to hits in highly armored points).
It should be clearly stated that this is only the first iteration of tests, the purpose of which is to verify the assumption mentioned above, therefore for the time being we are only introducing the rebalance of damage to special missiles, without any changes in their price.
We will run the first tests with a limited number of vehicles (slightly over 30) to check:
- The rightness of the concept itself and the impact of its introduction to the game;
- The effect of reducing the damage of special ammunition to the total amount of damage inflicted
- Impact on the combat efficiency of vehicles that took part in the test.
The decision to reduce the damage of special ammunition is not entirely a foregone conclusion because it is still a developed idea and much can change. After the first series of tests, we decide what to do next: maybe we will change the amount of damage we take down special ammunition, we will add statistics for specific tanks or increase the number of tanks we use in the Supernumerary to collect more data.
Of course, we will take into account your comments regarding the proposed changes.
We deliberately chose very diverse vehicles for testing – thanks to this we will be able to very accurately check the impact of rebalancing on battle statistics. For some vehicles whose standard ammunition is subcalibrated ammunition, we will exchange them for regular anti-tank missiles, but with the same speed as the caliber. We will track the distribution of damage per shot depending on the type of projectile, changes in the battle statistics of vehicles depending on their type and role, and many, many other parameters.
Oggi, stiamo iniziando a lavorare su uno dei temi più caldi sollevati durante il WG Fest 2018, cioè la riduzione del danno da munizioni speciali del 25-30%. Vorremmo che la scelta delle munizioni appropriate fosse più ponderata in ogni situazione di battaglia e la quantità di danni inflitti da munizioni speciali è diminuita (in particolare a causa di colpi in punti altamente corazzati).
Dovrebbe essere chiaramente affermato che questa è solo la prima iterazione di test, il cui scopo è quello di verificare l’ipotesi di cui sopra, quindi per il momento stiamo solo introducendo il riequilibrio del danno ai missili speciali, senza alcun cambiamento nel loro prezzo .
Effettueremo i primi test con un numero limitato di veicoli (poco più di 30) per verificare:
- La correttezza del concetto stesso e l’impatto della sua introduzione al gioco;
- L’effetto di ridurre il danno di munizioni speciali alla quantità totale di danni inflitti
- Impatto sull’efficienza di combattimento dei veicoli che hanno preso parte al test.
- La decisione di ridurre il danno delle munizioni speciali non è del tutto scontata perché è ancora un’idea sviluppata e molto può cambiare. Dopo la prima serie di test, decidiamo cosa fare dopo: forse cambieremo la quantità di danno che elimineremo munizioni speciali, aggiungeremo statistiche per carri armati specifici o aumenteremo il numero di carri armati che usiamo per raccogliere più dati .
Naturalmente terremo in considerazione i vostri commenti riguardo alle modifiche proposte.
Abbiamo deliberatamente scelto veicoli molto diversi per i test, grazie a questo saremo in grado di controllare molto accuratamente l’impatto del ribilanciamento sulle statistiche di battaglia. Per alcuni veicoli le cui munizioni standard sono munizioni subcalibrate, le scambiamo per normali missili anticarro, ma con la stessa velocità del calibro. Tracciamo la distribuzione del danno per colpo a seconda del tipo di proiettile, i cambiamenti nelle statistiche di battaglia dei veicoli a seconda del loro tipo e ruolo, e molti, molti altri parametri.
A few questions that we hope to find answers after this round of tests
- How much will the damage inflicted by special ammunition fall, especially for well-armored targets? This is one of the key questions that heavy tank commanders ask us.
- How will the damage between the other two types of missiles unfold? Our goal is to reduce the amount of damage caused by special missiles, especially to highly armored targets. Therefore, the total amount of damage inflicted on other types of ammunition should increase. The tests will help us to see if this is the case.
- How will the damage inflicted by HE shells change? Currently, their share in the total amount of damage is low and we do not want to change it too much. In general, most of the recalls inflicted with special HE missiles are asked by Japanese Type 4 and 5 (slightly changed their statistics for the test). Special ammunition for Type 5 will be exchanged for HESH shells with alpha 750 and 193mm penetration. During the tests, we will closely follow changes in the use of HE missiles after rebalance.
- How will the rebalance affect the battle efficiency of individual vehicles? We know that currently some tanks use more than average special ammunition compared to the standard one in order to increase their effectiveness. We want to assess how the effectiveness of these vehicles will change.
The tests are just starting and your opinions will help us make the right decisions. Let me know what you think about these changes, and we will consider them during the work before the next iteration.
Do not regulate the receivers and good luck in battles!
Alcune domande che speriamo di trovare risposte dopo questo round di test
- Quanto diminuirà il danno inflitto da munizioni speciali, in particolare per obiettivi ben armati? Questa è una delle domande chiave che i comandanti dei carri armati pesanti ci chiedono.
- Come si svilupperà il danno tra gli altri due tipi di proiettili? Il nostro obiettivo è ridurre la quantità di danni causati da missili speciali, in particolare per obiettivi altamente corazzati. Pertanto, la quantità totale di danni inflitti ad altri tipi di munizioni dovrebbe aumentare. I test ci aiuteranno a vedere se questo è il caso.
- Come cambierà il danno inflitto dai proiettili HE? Attualmente, la loro quota nella quantità totale di danni è bassa e non vogliamo cambiarla troppo. In generale, la maggior parte dei richiami inflitti con speciali missili HE sono richiesti dai giapponesi di Type 4 e 5 (leggermente modificato le loro statistiche per il test). Le munizioni speciali per il Type 5 saranno sostituite con proiettili HESH con alfa 750 e penetrazione 193mm. Durante i test, seguiremo da vicino i cambiamenti nell’uso di HE dopo il riequilibrio.
- In che modo il ribilanciamento influirà sull’efficacia della battaglia dei singoli veicoli? Sappiamo che attualmente alcuni carri armati utilizzano munizioni speciali superiori alla media rispetto a quelle standard per aumentarne l’efficacia. Vogliamo valutare come cambierà l’efficacia di questi veicoli.
I test stanno appena iniziando e le tue opinioni ci aiuteranno a prendere le decisioni giuste. Fatemi sapere cosa ne pensate di questi cambiamenti e li considereremo durante il lavoro prima della prossima iterazione.
buona fortuna nelle battaglie!