Fonte – http://ftr.wot-news.com/2014/04/25/25-4-2014/
– the hotfix enabled the bugged multicore support again. If you have FPS issues after the hotfix, try disabling the core spread option by downloading this file and copying it over the original in World of Tanks folder. Trad. L’hotfix ha abilitato nuovamente il supporto multicore, se si hanno problemi di fps, bisogna disabilitare il multicore come precedentemente scritto.
– if you have microlag and FPS issues, be sure to disable triple buffering and Vsync – here’s how. But beware – ANY setting tampering after that will turn it back on, so you have to disable it once again. Trad. Per i problemi di microlag va al solito disabilitato il triple buffering e il vsync.
And now to QA:
– the amount of artillery on tier 8-10 is stabilized and quite satisfactory. Trad. Il numero di arty per i tier 8 10 è stabilizzato e soddisfacente.
– revamp of light tanks is planned. trad. Il respawn dei carri leggeri è pianificato.
– autoaim gun direction is calculated on the server. Trad. L’automira è calcolata lato server.
– visibility check points on the tank are defined as such: one is in the front, two on the sides, one on the back, one is the point where the gun is attached to the turret and one is the highest point of the turret. Trad. Per chi lo avesse dimenticato, il controllo per lo spotting system avviene uno davanti, due ai lati, uno posteriore, uno dove il cannone è attacato alla torretta, uno sopra la torretta.
– automatic download of the entire client (which some players experienced with the 9.0.1 hotfix) is caused by the game determining that the client is compromised (SS: this can be triggered by mods, but also by removing some parts of the client). Trad. Il download automatico dell’intero client nella patch 9,0,1 è dovuto alla verifica del client come corrotto, forse causa mod.
Storm explains the mess around the “EnableCPU” multicore load spread parameter (profanities intended, translated from original): Storm spiega il problema attorno all’attivare il multicore CPU
“It’s a really fucked parameter (as in, it was fucked to death already). There are some PC configurations, where enabling it makes the game impossible to play (starting with server disconnects). We fixed almost all these cases before patch release. But not all. After that, we found a few more configurations, where this can happen. Right now, we are investigating it. For them, we will disable this parameter. trad. è un parametro fottuto. Ci sono alcune configurazioni di PC che rendono impossibile giocare (a partire dalla disconnessione del server). Abbiamo corretto molti di questi casi prima del rilascio della patch. Ma non del tutto. Dopo tutto abbiamo trovato alcune configurazioni dove può ancora succedere…
– the effects of the turret being ripped off by ammo rack explosion were simplified a bit, they ate too many resources. trad. gli effetti delo strappo della torretta da esplosione
– SLI will be fixed “at some point”. trad. lo SLI sarà corretto ad un certo punto
– AMD Dual Graphics is not supported by WoT. trad. il dual graphics di AMD non è supportato da WoT.
– developers are internally investigating the effect of triple buffering. trad. i devs stanno investigando sull’effetto del triple buffering.
– Storm won’t disclose what SerB is doing right now (SS: no idea, but SerB has been travelling to Cyprus a lot lately). trad. Storm non ha svelato cosa sta facendo SerB per adesso
– developers now have enough feedback, they are investigating everything (SS: some player reported a lot of microlags on Serene Coast). trad. i devs hanno sufficienti feedback e stanno investigando su tutto
– some players report that the game lags when they fire a gun, Storm states that they can’t confirm or replicate the bug. trad. Alcuni giocatori riportano che il gioco lagga quando si spara, Storm afferma che essi non possono confermare o rispondere su questo errore.
– Storm states that the patch 9.0 came out bugged, because noone really changed the release plan. trad. Sorm afferma che la 9.0 è arrivata sul live così piena di errori perchè veramente nessuno ha modificato il piano di rilascio.
– regarding delaying the patches for better testing and bug fixing, Storm states that once per 1,5 month is already a “medium” tempo, when comparing to other games, he adds that “it’s not always possible not to rush patch release” (SS: my guess? Producer part of Wargaming is stepping on developer necks to make them keep the tempo, regardless of patch quality). trad. riguardo ai tempo di rilascio delle pacth per un miglior test su esse, egli afferma che il tempo è di circa un mese e mezzo, è un tempo medio comparato ad altri giochi, non è possibile accorciare i tempi.