There will be three Seasons of Ranked Battles in 2019, the system has revised the entire ranking mechanic and broke it into 4 Divisions.
- Each Division consists of 15 ranks.
- Progression is linear from the 4th to the 1st Division
- you cannot be relegated from your Division to a lower one.
- Once you have completed one Division, you will find yourself in one of three leagues based on your performance.
- Players in the top 20% will find themselves in the Golden League – the most challenging one!
- The next 30% will play in the Silver League
- The remaining 50% of players will end up in the Bronze League
- If players have reached the Leagues they may be matched regardless of the league in which they ended up.
In this season, the number of chevrons has been reduced. Ranked Battles are now more manageable, but still challenging:
Speed Up Your Progress!
Bonus Battles are an equivalent of the First Victory daily multiplier. They automatically double chevrons (two instead of one, four instead of two).
How they work?
- As you move from one Division to another, a certain number of Bonus Battles will be awarded.
- This number depends on how well you’re performing and on how effective you are in battle.
Role Experience
In the new Season, the mechanic, where you earn experience through your battle activities, has been retired. This mechanic will be replaced by a new system of role experience that rewards players for properly fulfilling the role of their vehicle, depending on its class.
- Close-range brawlers (the Maus, the IS-7 or the WZ-111 model 5A) can grab their experience bonus by blocking and dealing damage from less than 300 meters away.
- Medium tanks (the M48A5 Patton, the E 50 Ausf. M) will earn bonus experience by causing damage to vehicles within your view range, and by blocking damage.
Disabling Friendly Damage
team damage, team kills caused by friendly fire and ramming damage have been disabled. However, artillery can still stun allied vehicles, and doing so will incur an experience penalty.
Ci saranno tre Stagioni di battaglie classificate nel 2019, il sistema ha rivisto l’intera meccanica del ranking e lo ha diviso in 4 Divisioni.
- Ogni divisione è composta da 15 gradi.
- La progressione è lineare dalla 4a alla 1a divisione
- non puoi essere retrocesso dalla tua divisione a quella inferiore.
- Una volta completata una divisione, ti troverai in uno dei tre campionati in base alla tua prestazione.
- I giocatori nella top 20% si troveranno nella Golden League, la più impegnativa!
- Il prossimo 30% giocherà nella Silver League
- Il restante 50% dei giocatori finirà nella Bronze League
- Se i giocatori hanno raggiunto le league, possono essere abbinati indipendentemente dal campionato in cui sono finiti.
In questa stagione, il numero di galloni è stato ridotto. Le battaglie classificate sono ora più gestibili, ma comunque impegnative:
Velocizza i tuoi progressi!
Le Battaglie Bonus sono equivalenti al moltiplicatore giornaliero di First Victory. Raddoppiano automaticamente i galloni (due invece di uno, quattro invece di due).
Come funzionano?
- Mentre ti sposti da una divisione all’altra, verrà assegnato un certo numero di battaglie bonus.
- Questo numero dipende da quanto stai bene e quanto sei efficace in battaglia.
Esperienza di ruolo
Nella nuova stagione, il meccanismo, in cui guadagni esperienza attraverso le tue attività di battaglia, è stato ritirato. Questa meccanica sarà sostituita da un nuovo sistema di esperienza di ruolo che premia i giocatori per aver svolto correttamente il ruolo del loro veicolo, a seconda della classe.
- I combattenti a distanza ravvicinata (il Maus, l’IS-7 o il modello WZ-111 5A) possono prendere il loro bonus esperienza bloccando e infliggendo danni a meno di 300 metri di distanza.
- I carri armati medi (M48A5 Patton, E 50 Ausf. M) guadagneranno esperienza bonus causando danni ai veicoli all’interno del raggio visivo e bloccando i danni.
Disabilitare il danno amichevole
Danni alla squadra, uccisioni di squadre causate da fuoco amico e danni da speronamento sono stati disabilitati. Tuttavia, l’artiglieria può ancora stordire veicoli alleati, e così facendo si incorre in una penalità per esperienza.