WoT Blitz introduces a sort of realistic battles, as WoT PC did a long time ago (2014? And it was a big failure). When?
- CIS: from June 10, 10:00 (MSK) to June 16, 23:59 (MSK)
- Europe: from June 10, 10:00 (CEST) to June 16, 23:59 (CEST)
- North America: from June 10, 10:00 (PT) / 13:00 (ET) to June 16, 23:59 (PT) / June 17 2:59 (ET)
- Asia: from June 10, 10:00 (UTC+8) to June 16, 23:59 (UTC+8)
Every night, the realistic battles become temporarily unavailable:
- CIS: from 2:00 (MSK) till 8:00 (MSK)
- Europe: from 2:00 (CEST) till 8:00 (CEST)
- North America: from 22:00 (PT) / 1:00 (ET) till 2:00 (PT) / 5:00 (ET)
- Asia: from 2:00 (UTC+8) till 8:00 (UTC+8)
And, here s the key features of these battles:
- No armor highlighting is available in Sniper Mode.
- Armor penetration and damage do not vary: if a vehicle’s characteristics mention 148 mm as a shell’s average penetration and 340 mm as average damage, then the gun will always penetrate 148 mm of armor and deal 340 HP of damage. An HE shell can cause lower splash damage if it hits more protected parts of armor.
- Enemy vehicles are not displayed on the minimap.
- The opponents’ vehicles are visible at any distance unless they are hiding behind obstacles.
- The light bulb doesn’t flick on if you’ve been spotted by an enemy.
- Markers above the enemy vehicles are displayed only when the enemy falls into the aiming circle.
- Allies can also see the markers above an enemy vehicle when it’s been hit or rammed, or when the “Destroy objective” command has been given.
- Icons of consumables and damaged modules are not displayed above the opponents’ vehicles.
- The Enemy Spotted ribbon does not show.
Realistic battles can only be accessed using Tier V-X vehicles. Vehicles that are not allowed in realistic battles:
VIII IS-3 Defender
VIII O-47
VIII T28 Defender
VII Tankenstein
VII Nameless
VII Lupus
VII Predator Ultramarines
VII Gravedigger
VII Smasher
VII Edelweiss
VII Hafen
VII T6 Dracula
VII Helsing H0
VII WZ 135G FT Blaze
VII Vindicator Ultramarines
VI Kuro Mori Mine
V Panzer IV Anko Special
V Scavenger
source – wotblitz site
WoT Blitz introduce una sorta di battaglie realistiche, come ha fatto WoT PC molto tempo fa (2014? Ed è stato un grande fallimento). Quando?
- CIS: dal 10 giugno alle 10:00 (MSK) al 16 giugno 23:59 (MSK)
- Europa: dal 10 giugno alle 10:00 (CEST) al 16 giugno , 23:59 (CEST)
- Nord America: dal 10 giugno, 10:00 (PT) / 13:00 (ET) al 16 giugno, 23:59 (PT) / 17 giugno 2:59 (ET)
- Asia: dal 10 giugno alle 10:00 (UTC + 8) al 16 giugno, alle 23:59 (UTC + 8)
Ogni notte, le battaglie realistiche diventano temporaneamente non disponibili:
- CIS: dalle 2:00 (MSK) alle 8:00 (MSK)
- Europa: dalle 2:00 (CEST) alle 8:00 (CEST)
- Nord America: dalle 22:00 (PT) / 1:00 (ET) alle 2:00 (PT) / 5:00 (ET)
- Asia: dalle 2:00 (UTC + 8 ) fino alle 8:00 (UTC + 8)
Ecco le caratteristiche principali di queste battaglie:
- Nessuna evidenziazione delle corazze è disponibile in modalità Sniper.
- La penetrazione e il danno della corazza non variano: se le caratteristiche di un veicolo menzionano 148 mm come penetrazione media del proiettile e 340 mm come danno medio, allora il cannone penetrerà sempre per 148 mm di corazza e infliggerà 340 HP di danni. Un HE può causare danni da splash inferiori se colpisce parti dell’armatura più protette.
- I veicoli nemici non vengono visualizzati sulla minimappa.
- I veicoli dell’avversario sono visibili a qualsiasi distanza a meno che si nascondono dietro gli ostacoli.
- La lampadina non si attiva se sei stato individuato da un nemico.
- I marker sopra i veicoli nemici vengono visualizzati solo quando il nemico cade nel cerchio di mira.
- Gli alleati possono anche vedere i segnalini sopra un veicolo nemico quando è stato colpito o speronato, o quando è stato dato il comando “Destroy objective”.
- Icone di materiali di consumo e i moduli danneggiati non vengono visualizzati sopra i veicoli degli avversari.
- Il nastro di Enemy Spotted non viene visualizzato.