World of Tanks is one of the most popular games in GFN.RU, the game has the 4th place with an audience of 36 thousand people.
PwC and GFN.RU conducted a large-scale research of the cloud gaming market in Russia.
According to the data obtained, the global cloud gaming market in 2019 exceeded USD 150 million, and by 2025 the volume is expected to be from USD 3,000 to USD 6,000 million. The key factors behind the rapid growth of the market are the high popularity of gaming, easy access to games with minimal investment, and the deployment of 5G networks around the world.
In Russia, the video game market is growing at an average annual rate of 5.1%, and the market size in 2019 was US $ 2.1 billion. According to various estimates, among the Russian population, from 30 to 50 million people play video games on various platforms.
As for cloud services, more than 1.2 million users are registered in GFN.RU , who have played 626 years of game time in total.
The most popular games by the number of users are:
1. Fortnite (80 thousand),
2. Counter-Strike: Global Offensive (50 thousand),
3. The Witcher 3 (37 thousand),
4. World of Tanks (36 thousand .),
5. Rust (25 thousand).
If we take the time spent in games, then the alignment is slightly different: Rust is in first place, followed by Fortnite, The Witcher 3, Dota 2 and Apex Legends.
Most of the cloud service users log in via Windows PCs – 85% of the total number of participants are such players. 10% of users play from mobile devices, and another 5% are occupied by an audience with MacOS.
source – wotexpress
World of Tanks è uno dei giochi più popolari in GFN.RU, il gioco ha il 4 ° posto con un pubblico di 36 mila persone.
PwC e GFN.RU hanno condotto una ricerca su larga scala del mercato del cloud gaming in Russia.
Secondo i dati ottenuti, il mercato globale del cloud gaming nel 2019 ha superato i 150 milioni di dollari e si prevede che entro il 2025 il volume sarà compreso tra 3.000 e 6.000 milioni di dollari. I fattori chiave alla base della rapida crescita del mercato sono l’elevata popolarità dei giochi, un facile accesso ai giochi con un investimento minimo e l’implementazione di reti 5G in tutto il mondo.
In Russia, il mercato dei videogiochi sta crescendo a un tasso medio annuo del 5,1% e la dimensione del mercato nel 2019 è stata di 2,1 miliardi di dollari. Secondo varie stime, tra la popolazione russa, dai 30 ai 50 milioni di persone giocano ai videogiochi su varie piattaforme.
Per quanto riguarda i servizi cloud, oltre 1,2 milioni di utenti sono registrati in GFN.RU, che hanno giocato 626 anni di tempo di gioco in totale.
I giochi più popolari per numero di utenti sono:
- Fortnite (80 mila),
- Counter-Strike: Global Offensive (50 mila),
- The Witcher 3 (37 mila),
- World of Tanks (36 mila.),
- Ruggine (25 mila).
Se prendiamo il tempo speso nei giochi, l’allineamento è leggermente diverso: Rust è al primo posto, seguito da Fortnite, The Witcher 3, Dota 2 e Apex Legends.
La maggior parte degli utenti del servizio cloud accede tramite PC Windows: l’85% del numero totale di partecipanti è tale. Il 10% degli utenti gioca da dispositivi mobili e un altro 5% è occupato da un pubblico con MacOS.