SUBMARINE BALANCE AND MISSOURI ECONOMICS CHANGES
Submarine changes
- Ascending, submarines could strike their torpedoes point blank, causing considerable damage firstly to destroyers. Adjusting submarine torpedoes’ arming time would make interacting with them more like with torpedoes of surface ships.
- Increased submarines’ Dive Capacity depleting when detected did not affect its gameplay significantly. We decided to increase Dive Capacity depletion to allow ships opposing submarines more efficiently, forcing them to operate more carefully. To prevent impacting efficiency of the class negatively, Dive Capacity’s recharge rate was increased.
- Decreasing of detectability after emitting a sonar ping will highlight stealthy submarines gameplay.
- With changes to Hydrophone’s operating range and action time, submarines would affect the gameplay of enemy u-boats less. Reducing consumable’s reload time would allow bearing enemy surface ships more often, coordinating actions underwater respectively.
Changes in submarines’ parameters:
- Dive Capacity depletion when spotted increased from 2 to 4 units per second;
- Dive Capacity recharge rate increase from 0.3 to 0.5 units per second;
- Detectability Range after emitting a ping decreased from 4 to 2 km;
- Torpedo arming time increased from 0.5 to 2 s;
- Detectability Range after emitting a sonar ping in smoke:
- VI CACHALOT, VIII U-190: from 2.4 to 2 km;
- VIII SALMON, X BALAO: from 2.2 to 2 km;
- VI U-69, X U-2501: from 2.1 to 2 km.
Changes to the “Hydrophone” consumable:
- Reduced consumable action time :
- VI CACHALOT, VIII SALMON, X BALAO – from 45 to 40 s.
- VI U-69, VIII U-190, X U-2501 – from 60 to 40 s.
- Reduced consumable reload time:
- VI CACHALOT, VIII SALMON, X BALAO – from 90 to 80 s.
- VI U-69, VIII U-190, X U-2501 – from 90 to 60 s.
- Ship bearing and submarine spotting range at depth:
- VI CACHALOT – from 5.5 to 5 km
- VIII SALMON, VI U-69 – from 6 to 5.5 km;
- X BALAO, VIII U-190 – from 6.5 to 6 km;
- X U-2501 – from 7 to 6.5 km.
Missouri economics
The bonus from the Missouri-specific combat mission for players who already had the ship in their port before the release of 0.10.7 will be increased from +20% to +30%.
Moreover, devs believe it’s fair to give the affected players the credits that they didn’t receive during 0.10.7 due to the bonus being lower than it should have been. These credits will be invoiced until 12 September at 23:59 UTC.
Please note that all information in the development blog is preliminar. The final information will be published on WOWs game’s website.
source – wows devs blog
Modifiche ai sottomarini
- Risalendo, i sottomarini potrebbero colpire i loro siluri a bruciapelo, causando danni considerevoli in primo luogo ai cacciatorpediniere. Regolare il tempo di armamento dei siluri sottomarini renderebbe l’interazione con loro più simile ai siluri delle navi di superficie.
- L’aumento della capacità di immersione dei sottomarini quando viene rilevato non ha influenzato in modo significativo il suo gameplay. Abbiamo deciso di aumentare l’esaurimento della capacità di immersione per consentire alle navi che si oppongono ai sottomarini in modo più efficiente, costringendole a operare con maggiore attenzione. Per evitare un impatto negativo sull’efficienza della classe, la velocità di ricarica di Dive Capacity è stata aumentata.
- La riduzione della rilevabilità dopo l’emissione di un segnale sonar evidenzierà il gameplay furtivo dei sottomarini.
- Con modifiche al raggio operativo di Hydrophone e il tempo di azione, i sottomarini influenzerebbero meno il gameplay degli U-Boot nemici. Ridurre il tempo di ricarica dei consumabili consentirebbe di portare più spesso le navi di superficie nemiche, coordinando rispettivamente le azioni sott’acqua.
Modifiche ai parametri dei sottomarini:
- L’esaurimento della capacità di immersione quando viene individuato è aumentato da 2 a 4 unità al secondo;
- La velocità di ricarica della capacità di immersione aumenta da 0,3 a 0,5 unità al secondo;
- Gamma di rilevabilità dopo l’emissione di un ping è diminuita da 4 a 2 km;
- Il tempo di armamento del siluro è aumentato da 0,5 a 2 s;
- Gamma di rilevabilità dopo l’emissione di un segnale acustico del sonar nel fumo:
- VI CACHALOT, VIII U-190: da 2,4 a 2 km;
- VIII SALMONE, < strong>X BALAO: da 2,2 a 2 km;
- VI U-69, X U-2501: da 2,1 a 2 km.
Modifiche al consumabile “Idrofono”:
- Tempo di azione consumabile ridotto:
- VI CACHALOT, VIII SALMON, X BALAO – da 45 a 40 s.
- VI U-69, VIII U-190, X U- 2501 – da 60 a 40 s.
- Tempo di ricarica consumabile ridotto:
- VI CACHALOT, VIII SALMONE, X BALAO – da 90 a 80 s.
- VI U-69 , VIII U-190, X U-2501 – da 90 a 60 secondi.
Economia del Missouri
Il bonus della missione di combattimento specifica del Missouri per i giocatori che avevano già la nave nel loro porto prima del rilascio di 0.10.7 sarà aumentato da +20% a +30%.
Inoltre, gli sviluppatori ritengono sia giusto dare ai giocatori interessati i crediti che non hanno ricevuto durante la 0.10.7 a causa del bonus inferiore a quello che avrebbe dovuto essere. Questi crediti verranno fatturati fino al 12 settembre alle 23:59 UTC.
Si prega di notare che tutte le informazioni nel blog di sviluppo sono preliminari. Le informazioni finali saranno pubblicate sul sito web del gioco WOWs.