Access to Superships
Even though they will appear as a progression of Tier X ships on the tech tree, Superships are not just a simple continuation of the existing branches, but a mechanically distinct feature altogether. To further emphasize their unique status in our game, devs have decided that only players who own or have researched at least three Tier X ships will have access to them. Furthermore, in order to purchase a Supership, a player must have also researched the Tier X ship of the corresponding branch. With these restrictions in place, devs can ensure that it is far more likely that players commanding Superships into battle already have significant game experience under their belt.
The purchasing cost of Superships depends on their class:
- Super battleships — 57,000,000 Credits
- Super carriers — 48,000,000 Credits
- Super cruisers — 47,500,000 Credits
- Super destroyers — 45,000,000 Credits
Supership Economy
One of the most important aspects to consider when adding Superships to the tech tree is their economy, meaning their post-battle income and maintenance cost. Over many years of active development, the game’s economy has, in a sense, accelerated due to the many bonuses and economic signals introduced, making it easier to earn Credits on even the most expensive-to-maintain Tier X ships and significantly influencing their popularity
When it comes to Superships, developers decided to change our approach in order to both prevent them from becoming too popular in the matchmaker and to ensure that Tier X ships have an economic advantage over them.
- Credit earnings in Superships will be similar to Tier X ships.
- Post-battle servicing costs for Superships will be set to 360,000 Credits.
- Permanent camouflages on Superships will not reduce servicing costs or increase Credit earnings. However, they will give higher XP per battle bonus.
Additional clarifications
- The addition of Superships to the tech tree will not affect the Research Bureau in any way — Superships cannot be reset, so if you reset the corresponding branch, you will keep the Supership.
- Branches resetting won’t affect your access to Superships. Once you gain access, you’ll keep it even if you reset your researched branches.
- Battles with Superships can include Tier IX and X ships. Matchmaking limits regarding the number of ships per Tier and the number of bottom-tier battles per player remain the same as with Tier VIII-X battles. Battles with only Superships are also possible.
- In Update 0.11.3, only Superships that have already been openly tested will be introduced to the tech tree — Satsuma, Hannover, Condé, Annapolis, Yamagiri, Zorkiy, United States, and Eagle. In future, new Superships, such as the announced British cruiser Edgar and French battleship Patrie, will undergo the standard closed testing and balancing procedure before introduction to the live environment.
Please note that all information in the development blog is preliminary. The final information will be published on the game’s website.
source – wows devs blog
Accesso alle Supership
Anche se appariranno come una progressione di navi di livello X sull’albero tecnologico, le supernavi non sono solo una semplice continuazione dei rami esistenti, ma una caratteristica meccanicamente distinta. Per enfatizzare ulteriormente il loro status unico nel nostro gioco, gli sviluppatori hanno deciso che solo i giocatori che possiedono o hanno ricercato almeno tre navi di livello X potranno accedervi. Inoltre, per acquistare una Supership, un giocatore deve aver ricercato anche la nave di livello X del ramo corrispondente. Con queste restrizioni in atto, gli sviluppatori possono garantire che è molto più probabile che i giocatori che comandano le Supership in battaglia abbiano già un’esperienza di gioco significativa alle spalle.
Il costo di acquisto delle Supership dipende dalla loro classe:
- Super corazzate: 57.000.000 di crediti
- Super portaerei: 48.000.000 di crediti
- Super incrociatori: 47.500.000 di crediti
- Super cacciatorpediniere: 45.000.000 di crediti
Economia delle Supership
Uno degli aspetti più importanti da considerare quando si aggiungono le Supership all’albero tecnologico è la loro economia, ovvero le entrate post-battaglia e i costi di manutenzione. In molti anni di sviluppo attivo, l’economia del gioco è, in un certo senso, accelerata a causa dei numerosi bonus e segnali economici introdotti, rendendo più facile guadagnare crediti anche sulle navi di livello X più costose da mantenere e influenzando in modo significativo la loro popolarità
Quando si tratta di Supership, gli sviluppatori hanno deciso di cambiare il nostro approccio sia per evitare che diventino troppo popolari nel matchmaker, sia per garantire che le navi di livello X abbiano un vantaggio economico su di loro.
- I guadagni in crediti delle Supership saranno simili a quelli delle navi di livello X.
- I costi di manutenzione post-battaglia per le Supership saranno fissati a 360.000 Crediti.
- Mimetiche permanenti sulle Supership non ridurrà i costi di manutenzione né aumenterà i guadagni di credito. Tuttavia, daranno un bonus di XP più alto per battaglia.
Ulteriori chiarimenti
- L’aggiunta delle Supership all’albero tecnologico non influirà in alcun modo sull’Ufficio di ricerca: le Supership non possono essere ripristinate, quindi se azzeri il ramo corrispondente, manterrai la Supership.
- Le battaglie con le supernavi possono includere navi di livello IX e X. I limiti di matchmaking relativi al numero di navi per livello e al numero di battaglie di livello inferiore per giocatore rimangono gli stessi delle battaglie di livello VIII-X. Sono possibili anche battaglie con sole supernavi.
- Nell’aggiornamento 0.11.3, solo le supernavi che sono già state testate apertamente verranno introdotte nell’albero tecnologico: Satsuma, Hannover, Condé, Annapolis, Yamagiri, Zorkiy, United Stati e Eagle. In futuro, le nuove Supership, come l’annunciato incrociatore britannico Edgar e la corazzata francese Patrie, saranno sottoposte alla procedura standard di collaudo e bilanciamento prima dell’introduzione nell’ambiente reale.
Tieni presente che tutte le informazioni nel blog di sviluppo sono preliminari. Le informazioni finali saranno pubblicate sul sito web del gioco.