In development: Flamethrower tank.
Closed testing of a new mechanic in World of Tanks begins – the flamethrower. Devs will install this type of weapon on one of the vehicles and send it to the Supertest, where we will be able to study various aspects of dealing damage with fire and test a number of hypotheses.
Some bloggers will be invited to demonstrate the new mechanics and provide us with feedback. We also ask you not to pass by and express your opinion. (it still does not affect anything ed. note)
Test model
The test implementation is based on the project of assault equipment designed to attack against bunkers and bunkers. For testing, we chose the Kanonenjagdpanzer model, which, in our opinion, after strengthening the frontal armor, will be as close as possible to the prototype tank.
* The selected vehicle is not considered as the final model of future technology, but as a model for testing new mechanics.
Gameplay features
The game concept of a flamethrower tank is a melee support vehicle with a limited firing range (150 m).
The amount of damage dealt will depend on the armor of the enemy vehicle: vehicles with thick armor will receive less damage, while vehicles with weak armor will receive more.
Vision in the game
If after the completion of all tests and research, the flamethrower appears in the World of Tanks as a new type of weapon, then it is assumed that vehicles with such mechanics will become a melee support vehicle, a situational “damager”.
In addition, the crew will be stunned during the impact of the flamethrower jet. The current game prototype is built on existing mechanics in the game, so the initial stun time will be longer than we would like.
We know that some players do not like the current stun mechanic, so we plan to rework it:
• The calculation of the stun time will no longer depend on the damage inflicted, but will be formed by two factors – the initial stun time from a self-propelled gun shell or a flamethrower hit and the reduction factor for this time, individual for each vehicle.
• The stun effect will be more discrete, and will no longer depend on the amount of damage dealt.
• The duration and strength of the stun effect can be affected by the upgrade targets installed on the machine.
Also, the introduction of this type of weapon into the game will require the development of the possibility of passive protection against a flamethrower and the development of new upgrades to protect modules and crew from fire and related damage factors.
Other features of testing
As part of the Supertest, some of the equipment will be reconfigured:
• Small repair kits and first aid kits will work on the principle of large, ie. repair/heal all damaged modules and crew members.
• The manual fire extinguisher will automatically fire.
• In this case, the standard equipment will differ from the improved by the absence of “passive” bonuses and a longer “recharge”.
source – wotexpress
In fase di sviluppo: Carro armato lanciafiamme.
Iniziano i test chiusi di una nuova meccanica in World of Tanks: il lanciafiamme. Gli sviluppatori installeranno questo tipo di arma su uno dei veicoli e la invieranno al Supertest, dove potremo studiare vari aspetti della gestione danneggiare con il fuoco e testare una serie di ipotesi.
Alcuni blogger saranno invitati a dimostrare le nuove meccaniche e a fornirci un feedback. Vi chiediamo inoltre di non passare ed esprimere la vostra opinione. (comunque non pregiudica nulla ndr)
Modello di prova
L’implementazione del test si basa sul progetto di equipaggiamento d’assalto progettato per attaccare bunker, possibile prototipo di carro.
* Il veicolo selezionato non è considerato come il modello finale della tecnologia futura, ma come un modello per testare nuove meccaniche.
Funzionalità di gioco
Il concetto di gioco di un carro armato lanciafiamme è un veicolo di supporto corpo a corpo con un raggio di tiro limitato (150 m).
La quantità di danno inflitto dipenderà dall’armatura del veicolo nemico: i veicoli con armatura spessa riceveranno meno danni, mentre i veicoli con armatura debole ne riceveranno di più.
Visione nel gioco
Se dopo il completamento di tutti i test e le ricerche, il lanciafiamme appare in World of Tanks come un nuovo tipo di arma, allora si presume che i veicoli con tale meccanica diventeranno un veicolo di supporto corpo a corpo, un “dannoso” situazionale.
Inoltre, l’equipaggio rimarrà stordito durante l’impatto del jet lanciafiamme. L’attuale prototipo del gioco è costruito su meccaniche esistenti nel gioco, quindi il tempo di stordimento iniziale sarà più lungo di quanto vorremmo.
Sappiamo che ad alcuni giocatori non piace l’attuale meccanica di stordimento, quindi abbiamo in programma di rielaborarla:
• Il calcolo del tempo di stordimento non dipenderà più dal danno inflitto, ma sarà formato da due fattori: il tempo di stordimento iniziale di un proiettile semovente o di un colpo di lanciafiamme e il fattore di riduzione per questo tempo, individuale per ogni veicolo.
• L’effetto di stordimento sarà più discreto e non dipenderà più dall’entità del danno inflitto.
• La durata e la forza dell’effetto di stordimento possono essere influenzate dai bersagli di potenziamento installati sulla macchina.
Inoltre, l’introduzione di questo tipo di arma nel gioco richiederà lo sviluppo della possibilità di protezione passiva contro un lanciafiamme e lo sviluppo di nuovi potenziamenti per proteggere i moduli e l’equipaggio dal fuoco e dai relativi fattori di danno.
Altre caratteristiche del test
Come parte del Supertest, parte dell’equipaggiamento verrà riconfigurato:
• I piccoli kit di riparazione e i kit di pronto soccorso funzioneranno secondo il principio dei grandi, ad es. riparare/guarire tutti i moduli e i membri dell’equipaggio danneggiati.
• L’estintore manuale si attiverà automaticamente.
• In questo caso, l’equipaggiamento standard differirà da quello migliorato per l’assenza di bonus “passivi” e un ” ricaricare”.