Based on the testing results and your feedback, devs are changing the concept of Pan-American cruisers.
The goal of developing this branch was to create gameplay where Combat Instructions would play an important role. Based on the results of testing, it turned out that the initial concept did not meet this expectation.
The following changes are being made to the branch:
- HE shells are removed. Ships will be armed with only AP shells with improved ricochet angles.
- Combat Instructions are changed: the progress bar is filled with any main battery hits. Bonus of Combat Instructions: significant reduction of consumables reload time.
- Starting from Tier VI, the reload time of all consumables, except Spotter Aircraft, is 180 seconds, while the Spotter has 240 seconds. The default number of all consumables is 4. The ships also have regular Damage Control Party with unlimited charges.
- Now the “Defensive AA Fire” consumable is an available choice starting from Tier VII, and the “Spotter Aircraft” from Tier VIII.
- Surveillance Radar consumable is added to Tier VIII-X ships (Detection of ships – 9 km, action time – 25 s.)
- Specialized Repair Teams at Tier VI and above ships now restore 80% of the damage taken in any part of the ship, and Repair Party of Tier II-V ships restores 50%.
- “Hydroacoustic search” consumable is replaced by “Short-range Hydroacoustic search”.
- Tier VIII-X ships’ ballistics has been slightly changed: increased armor penetration at close range and reduced shells flight time at long range. Changes will not have a significant impact on the ships’ gameplay.
The preferred combat range is medium and thanks to the Surveillance Radar and benefits of the Repair Party, the ships will be effective in engagements over key areas, as well as those in open water. The updated Combat Instructions encourage aggressive gameplay, rewarding constant firing and allowing you to use your ship’s consumables more often.
Please note that all information in the development blog is preliminary. The final information will be published on our game’s website.
source – wows eu devs blog
Sulla base dei risultati dei test e del tuo feedback, gli sviluppatori stanno cambiando il concetto di incrociatori panamericani.
L’obiettivo dello sviluppo di questo ramo era creare un gameplay in cui le istruzioni di combattimento avrebbero giocato un ruolo importante. Sulla base dei risultati dei test, è emerso che il concetto iniziale non soddisfaceva questa aspettativa.
Sono state apportate le seguenti modifiche al ramo:
- I proiettili HE vengono rimossi. Le navi saranno armate solo con proiettili AP con angoli di rimbalzo migliorati.
- Le istruzioni di combattimento sono state modificate: la barra di avanzamento viene riempita con tutti i colpi della batteria principale. Bonus delle istruzioni di combattimento: significativa riduzione del tempo di ricarica dei consumabili.
- A partire dal livello VI, il tempo di ricarica di tutti i consumabili, ad eccezione del velivolo da ricognizione, è di 180 secondi, mentre lo spotter ha 240 secondi. Il numero predefinito di tutti i consumabili è 4. Le navi dispongono anche di una normale Squadra controllo danni con addebiti illimitati.
- Ora il consumabile “Fuoco contraereo difensivo” è una scelta disponibile a partire dal livello VII e “Aeromobile da ricognizione” dal livello VIII.
- Il consumabile Sorveglianza radar viene aggiunto alle navi di livello VIII-X (rilevamento di navi – 9 km, tempo di azione – 25 s.)
- Le squadre di riparazione specializzate sulle navi di livello VI e superiori ora ripristinano l’80% dei danni subiti in qualsiasi parte della nave e la squadra di riparazione delle navi di livello II-V ripristina il 50%.
- Il consumabile “Ricerca idroacustica” è sostituito da “Ricerca idroacustica a corto raggio”.
- La balistica delle navi di livello VIII-X è stata leggermente modificata: maggiore penetrazione dell’armatura a distanza ravvicinata e tempo di volo dei proiettili ridotto a lungo raggio. Le modifiche non avranno un impatto significativo sul gameplay delle navi.
Il raggio di combattimento preferito è medio e grazie al Surveillance Radar e ai benefici della Squadra di riparazione, le navi saranno efficaci negli scontri su aree chiave, così come in quelle in mare aperto. Le istruzioni di combattimento aggiornate incoraggiano un gameplay aggressivo, premiando il fuoco costante e permettendoti di utilizzare i consumabili della tua nave più spesso.
Tieni presente che tutte le informazioni nel blog di sviluppo sono preliminari. Le informazioni finali saranno pubblicate sul sito web del nostro gioco.