Tier VII Soviet destroyer Tashkent ’41 has been added to the game for testing.
Soviet destroyer Tashkent ’41, Tier VII
A destroyer leader designed and built at the Odero-Terni-Orlando shipyard in Livorno, Italy, as part of an order placed by the Soviet Navy. She was initially equipped with three 130 mm B13 gun mounts, which historically remained aboard the ship until July 1941.
Despite the differences in the composition of its main battery, Tashkent ’41 shares many similarities with its researchable Tier IX analog: high speed, high HP for the tier, limited maneuverability.
Strictly in terms of gameplay, however, there are marked differences between the two variants of the ship. Tashkent ’41 is primarily a torpedo-centric destroyer thanks to the long range of her nine torpedo tubes and access to the “Torpedo Reload Booster” consumable. The new ship also lacks the “Smoke Generator” and “Repair Party” consumables.
Detailed parameters of the ship are currently in development and will be announced later.
Please note that all information in the development blog is preliminary. The final information will be published on our game’s website.
source – wows devs blog
Il cacciatorpediniere sovietico di livello VII Tashkent ’41 è stato aggiunto al gioco per essere testato.
Cacciatorpediniere sovietico Tashkent ’41, livello VII
Un capo cacciatorpediniere progettato e costruito presso il cantiere navale Odero-Terni-Orlando di Livorno, in Italia, come parte di un ordine della Marina Militare Sovietica. Inizialmente era equipaggiata con tre supporti per cannoni B13 da 130 mm, che storicamente rimasero a bordo della nave fino al luglio 1941.
Nonostante le differenze nella composizione della sua batteria principale, Tashkent ’41 condivide molte somiglianze con il suo analogo di livello IX ricercabile: alta velocità, HP elevati per il livello, manovrabilità limitata.
Rigorosamente in termini di gameplay, tuttavia, ci sono marcate differenze tra le due varianti della nave. Tashkent ’41 è principalmente un cacciatorpediniere incentrato sui siluri grazie alla lunga gittata dei suoi nove tubi lanciasiluri e all’accesso al consumabile “Torpedo Reload Booster”. La nuova nave manca anche dei consumabili “Generatore di fumo” e “Squadra di riparazione”.
I parametri dettagliati della nave sono attualmente in fase di sviluppo e saranno annunciati in seguito.
Si prega di notare che tutte le informazioni nel blog di sviluppo sono preliminari. Le informazioni finali saranno pubblicate sul sito web del nostro gioco.