1.20.1: Updates to the selection of random battles in WOT Asia – limit on tank destroyers in the team.
* First, this will be tested on a test region – Asia, if everything is OK, it will be introduced for NA, and then for all WOT regions.
As you may know, the Random Battle mode and its matchmaking system are the core of World of Tanks gameplay, and their functionality is closely related to how many other elements of the game work. Therefore, one of main priorities has always been to provide optimal conditions for the selection of players.
To this end, devs plan to implement some important improvements in matchmaking exclusively on the Asia server, starting with update 1.20.1.
In Update 1.18, developers introduced new rules for balancing the number of light and wheeled tanks, as well as limits on the number of SPGs in a team (3 units). Developers are now ready to take the next step and introduce smaller command formats and tight limits on the number of tank destroyers.
SMALLER COMMAND FORMATS
* Random Battle Matchmaker will now tend to create battles with smaller team sizes on all maps.
It will start by trying to create 15×15 fights and will progressively lower the team size criteria as needed depending on the current queue: down to 14×14, 13×13, and so on, down to a minimum of 10×10.
Various regional events and player feedback have shown us that a smaller team size can have a significant positive impact on the overall battle experience. As an added benefit, this should also greatly improve matchmaking speed in some cases.
LIMITATIONS ON THE NUMBER OF TDs
* The number of TDs on the maps: Prokhorovka, Malinovka, Studzyanki and Murovanka will be limited to 3 units per team by default.
Combined with the existing restrictions on SPGs, this rule should change the dynamics of combat in these locations, opening up opportunities to try new tactics, new siding options, or different vehicle choices.
With the current volume of changes, devs hope to provide a faster and more dynamic matchmaking experience for you, and we will carefully and closely monitor their impact as we consider the direction of further development.
source – wotexpress eu
1.20.1: Aggiornamenti alla selezione di battaglie casuali in WOT Asia: limite ai cacciacarri nella squadra.
* In primo luogo, questo verrà testato su una regione di prova: l’Asia, se tutto va bene, verrà introdotto per NA e poi per tutte le regioni WOT.
Come forse saprai, la modalità Battaglia casuale e il suo sistema di matchmaking sono il fulcro del gameplay di World of Tanks e la loro funzionalità è strettamente correlata al funzionamento di molti altri elementi del gioco. Pertanto, una delle principali priorità è sempre stata quella di fornire condizioni ottimali per la selezione dei giocatori.
A tal fine, gli sviluppatori prevedono di implementare alcuni importanti miglioramenti nel matchmaking esclusivamente sul server asiatico, a partire dall’aggiornamento 1.20.1.
Nell’aggiornamento 1.18, gli sviluppatori hanno introdotto nuove regole per bilanciare il numero di carri armati leggeri e su ruote, oltre a limiti sul numero di SPG in una squadra (3 unità). Gli sviluppatori sono ora pronti a fare il passo successivo e introdurre formati di comando più piccoli e limiti rigorosi al numero di cacciacarri.
FORMATI DEI COMANDI PIÙ PICCOLI
* Random Battle Matchmaker ora tenderà a creare battaglie con squadre di dimensioni inferiori su tutte le mappe.
Inizierà cercando di creare combattimenti 15×15 e abbasserà progressivamente i criteri di dimensione della squadra in base alle esigenze in base alla coda corrente: fino a 14×14, 13×13 e così via, fino a un minimo di 10×10.
Vari eventi regionali e feedback dei giocatori ci hanno mostrato che una squadra più piccola può avere un impatto positivo significativo sull’esperienza di battaglia complessiva. Come ulteriore vantaggio, questo dovrebbe anche migliorare notevolmente la velocità del matchmaking in alcuni casi.
LIMITAZIONI SUL NUMERO DI TD
* Il numero di TD sulle mappe: Prokhorovka, Malinovka, Studzyanki e Murovanka sarà limitato a 3 unità per squadra per impostazione predefinita.
In combinazione con le restrizioni esistenti sugli SPG, questa regola dovrebbe cambiare le dinamiche di combattimento in questi luoghi, aprendo opportunità per provare nuove tattiche, nuove opzioni di schieramento o diverse scelte di veicoli.
Con l’attuale volume di modifiche, gli sviluppatori sperano di offrirti un’esperienza di matchmaking più veloce e dinamica e monitoreremo attentamente e da vicino il loro impatto mentre consideriamo la direzione di un ulteriore sviluppo.
but putting players lined up with tanks of their own level is that difficult? being with a level 8 against a 279 is frustrating