New visual improvements
Soon we’ll conduct a closed test of planned visual changes for the maps Polar, New Dawn, and Islands; changes to hit effects, shell tracers, and water display; and the addition of some fauna on our maps.
HD textures
The Polar, New Dawn, and Islands maps will be reworked to achieve HD quality. Object textures are now more detailed, and different weather options are more distinctive.
Water effects
Some visual water effects will be improved. The splashing of waves coming in contact with ships will become more realistic. An animation representing the falling water drops from ships will be added, and when a wave hits a ship, foam will run along its deck.
Fauna
A lot more birds and fish will appear on maps that have received the HD rework treatment. The types of fish will also vary—for example, you’ll be able to see sharks underwater. In addition, sometimes players’ ships will be accompanied by a pack of dolphins. This change will make the maps feel more alive and increase the realism of battles.
Hit effects and tracers
The effects of shell, bomb, and rocket hits will be significantly updated. The effects of shells will vary depending on the caliber and type of shell, as well as on the speed of the target ship. Rocket and bomb hit effects will vary depending on the type of this armament as well.
HE shell
HE Rockets
AP shell
AP rockets
Depending on the height of the hit on the ship or islands, the blast effects may be displayed on the water.
Shell tracers will be updated as well. Now they will be more visible at long distances.
Please note that all information in the development blog is preliminary. The final information will be published on our game’s website.
source – wows devs blog
Presto condurremo un test chiuso delle modifiche visive pianificate per le mappe Polar, New Dawn e Islands; modifiche agli effetti dei colpi, ai traccianti dei proiettili e alla visualizzazione dell’acqua; e l’aggiunta di parte della fauna sulle nostre mappe.
Texture HD
Le mappe Polare, Nuova alba e Isole verranno rielaborate per raggiungere la qualità HD. Le trame degli oggetti ora sono più dettagliate e le diverse opzioni meteorologiche sono più distintive.
Effetti d’acqua
Alcuni effetti visivi dell’acqua saranno migliorati. Gli schizzi delle onde che entrano in contatto con le navi diventeranno più realistici. Verrà aggiunta un’animazione che rappresenta le gocce d’acqua che cadono dalle navi e quando un’onda colpisce una nave, la schiuma scorrerà lungo il suo ponte.
Fauna
Sulle mappe che hanno ricevuto il trattamento di rielaborazione HD appariranno molti più uccelli e pesci. Anche i tipi di pesce varieranno, ad esempio potrai vedere gli squali sott’acqua. Inoltre, a volte le navi dei giocatori saranno accompagnate da un branco di delfini. Questo cambiamento renderà le mappe più vive e aumenterà il realismo delle battaglie.
Effetti colpi e traccianti
Gli effetti dei colpi di proiettili, bombe e razzi verranno notevolmente aggiornati. Gli effetti dei proiettili variano a seconda del calibro e del tipo di proiettile, nonché della velocità della nave bersaglio. Anche gli effetti dei colpi di razzi e bombe variano a seconda del tipo di armamento.
proiettili HE
Razzi HE
proiettili AP
Razzi AP
A seconda dell’altezza del colpo sulla nave o sulle isole, gli effetti dell’esplosione possono essere visualizzati sull’acqua.
Anche i traccianti dei proiettili verranno aggiornati. Ora saranno più visibili a lunga distanza.
Tieni presente che tutte le informazioni nel blog di sviluppo sono preliminari. Le informazioni finali saranno pubblicate sul sito web del nostro gioco.