“ONSTRUCTION”: Mid-term update for the Azure Pegasus Season
Developers are carefully monitoring the statistics of the new season of Onslaught. Many of you have already started to progress through the stages of this competitive event, but those who decided to join later still have plenty of time to become a Legend. However, devs noticed several nuances that require adjustments to make playing the mode comfortable and interesting for everyone.
There will be a midterm update to address the following:
• role-playing skills;
• prestige points system;
• earning rating points;
• rules for forming platoons.
Role-playing technical skills
Role-playing skills are a key aspect of the game mode and greatly impact your technique in battle. Devs have seen some of the most popular skills need to be nerfed and some of the less popular skills need to be buffed to increase lineup and tactical variety.
• The following skills have been updated (see photo).
MEDIUM TANKS:
“Fury”.
– Cooldown bonus reduced from 25/30/40% to 25/30/35%.
– The duration of the skill has been reduced from 15 to 12 s.
“Inspiration”.
– The bonus to the crew’s main specialty has been increased from 15/25/35% to 17.5/30/42.5%.
“Fire support.”
– Stun time reduced from 0/6/10 to 0/6/8 s.
– Damage dealt reduced from 75/150/250 to 70/135/225 units.
Tank destroyer:
“Second wind.”
– Acceleration time reduced from 8 to 6 s.
– The number of restored strength units has been reduced from 150 units. + 35/65/85% up to 75 units. + 35/65/85%.
“Ahead.”
– Bonus to engine power increased from 25% to 30%.
– Bonus to module repair speed increased from 15% to 30%.
– The reload time of a gun after being hit by an enemy shell is reduced by 5 s instead of 4 s.
Prestige points system
Devs continue to carefully study your feedback about this system and make small changes to it. This update aims to increase the impact of player damage by reallocating points from the Damage Blocked and Durability Loss categories to the player.
• Changes have been made to the system for awarding prestige points.
Distribution of rating points
This season, quite a few changes were made to the rating system for the Onslaught mode, including the introduction of qualifications, changes in the number of ranks and divisions, as well as the size of divisions, and others.
Based on the data received and the results of the first three weeks, we decided to make a few more small changes regarding the accrual and loss of rating points.
• Changes have been made to the rating points system.
Changes in the rules for forming platoons
Devs are seeing more and more cases of high-ranking players abusing super platoons to earn ranking points. For this reason, we are again introducing a limit on the difference in ratings between platoons. This change will not affect most players, but it will make life more difficult for cheaters.
• The difference in rating between super platoon players cannot exceed 1500 points.
source – wotexpress eu
“ONSTRUCTION”: aggiornamento di medio termine per la stagione Azure Pegasus
Gli sviluppatori stanno monitorando attentamente le statistiche della nuova stagione di Onslaught. Molti di voi hanno già iniziato a progredire attraverso le fasi di questo evento competitivo, ma coloro che hanno deciso di unirsi in seguito hanno ancora tutto il tempo per diventare una Leggenda. Tuttavia, gli sviluppatori hanno notato diverse sfumature che richiedono aggiustamenti per rendere la modalità comoda e interessante per tutti.
Ci sarà un aggiornamento di medio termine per affrontare quanto segue:
• abilità di gioco di ruolo;
• sistema di punti prestigio;
• guadagno punti di valutazione;
• regole per formare plotoni.
Role play: capacità tecniche
Le abilità di gioco di ruolo sono un aspetto chiave della modalità di gioco e influiscono notevolmente sulla tua tecnica in battaglia. Gli sviluppatori hanno notato che alcune delle abilità più popolari necessitano di essere nerfate e che alcune delle abilità meno popolari devono essere potenziate per aumentare la formazione e la varietà tattica.
• Le seguenti abilità sono state aggiornate (vedi foto).
CARRI MEDI:
“Furia”.
– Bonus di ricarica ridotto dal 25/30/40% al 25/30/35%.
– La durata dell’abilità è stata ridotta da 15 a 12 secondi.
“Ispirazione”.
– Il bonus per la specialità principale dell’equipaggio è stato aumentato dal 15/25/35% al 17,5/30/42,5%.
“Supporto antincendio.”
– Tempo di stordimento ridotto da 0/6/10 a 0/6/8 s.
– Danni inflitti ridotti da 75/150/250 a 70/135/225 unità.
Distruttore di carri armati:
“Secondo vento.”
– Tempo di accelerazione ridotto da 8 a 6 s.
– Il numero di unità di forza ripristinate è stato ridotto da 150 unità. + 35/65/85% fino a 75 unità. + 35/65/85%.
“Avanti.”
– Bonus alla potenza del motore aumentato dal 25% al 30%.
– Bonus alla velocità di riparazione dei moduli aumentato dal 15% al 30%.
– Il tempo di ricarica di un’arma dopo essere stata colpita da un proiettile nemico è ridotto di 5 s invece di 4 s.
Sistema di punti prestigio
Gli sviluppatori continuano a studiare attentamente il tuo feedback su questo sistema e ad apportarvi piccole modifiche. Questo aggiornamento mira ad aumentare l’impatto dei danni del giocatore riallocando i punti dalle categorie Danno bloccato e Perdita di durabilità al giocatore.
• Sono state apportate modifiche al sistema di assegnazione dei punti prestigio.
Distribuzione dei punti di valutazione
In questa stagione sono state apportate numerose modifiche al sistema di valutazione della modalità Assalto, inclusa l’introduzione di qualifiche, modifiche al numero di gradi e divisioni, nonché alla dimensione delle divisioni e altro.
Sulla base dei dati ricevuti e dei risultati delle prime tre settimane, abbiamo deciso di apportare alcune piccole modifiche in merito all’accumulo e alla perdita di punti di valutazione.
• Sono state apportate modifiche al sistema di valutazione dei punti.
Modifiche alle regole per la formazione dei plotoni
Gli sviluppatori vedono sempre più casi di giocatori di alto rango che abusano dei super plotoni per guadagnare punti in classifica. Per questo motivo, introduciamo nuovamente un limite alla differenza di rating tra i plotoni. Questo cambiamento non influenzerà la maggior parte dei giocatori, ma renderà la vita più difficile agli imbroglioni.
• La differenza di valutazione tra i giocatori del super plotone non può superare i 1500 punti.
What about fixing the rating system for solo players who dont have anyone to platoon with and no matter how well you do if your random team loses wich they almost always do then your rating still drops even if you carried the shit out of the game but your team just couldnt hack it. What about fixing the rating system for those players? If youre atleast top 2 on your team you shouldnt lose rank you should still gain points granted maybe you shouldnt get as much as if you won but you should not be penalized so severe because of the actions of random matched players after all its a mode that is supposed to rank an individual and not a clan war etc.