ARMT from WoT update 1.23.
With the release of update 1.23, the ARMT tank (USA, MT-5, premium, mechanics: drum for 3 shells) will be rolled out randomly by developers and supertesters.
Historical background
The basis for the development of the ARMT tank was the creation of an automated loading mechanism that would provide a rate of fire previously considered unattainable. This became possible due to the automatic loader, which carries out a conveyor supply of unitary shots, driven by a planetary gear mechanism and an electric motor. The innovative design of the turret made it possible to fire at a gun elevation of approximately 60 degrees and an inclination angle of approximately -15 degrees. Reducing the loader from among the crew members was also a tempting idea.
However the project had many flaws: in addition to the high complexity of production and difficulties in servicing the automatic loader, the tank was distinguished by its considerable height and vulnerability. A 75–76 mm caliber gun was irrelevant for fighting promising Soviet tanks. At the same time, attempts to install a 90-mm gun would have led to a significant increase in mass and a complete revision of the project, which ultimately remained on paper.
source – wotexpress eu
ARMT Full preliminary stats for third iteration (second) – 100% crew
FIREPOWER
- DAMAGE 115/115/185 HP
- ARMOR PENETRATION 128/177/38 mm
- SHELL VELOCITY 900/1000/800 m/s
- RATE OF FIRE 8.32
- RELOAD TIME 16,64 s
- RELOAD TIME (3 shells in the magazine) 2.5 s
- AIMING TIME 2.11 s
- DISPERSION AT 100 M 0.4 m (motion: 0.23 (10.35); chassis rotation: new 0.23 (9.60) )
- GUN ELEVATION ANGLE -15/60 deg
- AMMO CAPACITY 100 pcs
MOBILITY
- MAXIMUM FORWARD/ BACKWARD SPEED 45/18 km/h
- POWER 550 h.p.
- SPECIFIC POWER new 16.18 h.p./t
- WEIGHT
- HULL TRAVERSE SPEED 41,72 deg/s
- TURRET TRAVERSE SPEED 40,68 deg./s
SURVIVABILITY
- TOTAL HIT POINTS 600 HP
- HULL ARMOR 51/51/25 mm
- TURRET ARMOR 76/51/25 MM
- VIEW RANGE 370 m
- SIGNAL RANGE 410 m
- Stationary vehicle camo (%): 10,32/2,68
- Camo in motion (%): 7,7/2
- Cost of repairing tank durability: 1,600
CREW
- Commander (Radio Operator, Loader); Gunner (Loader); Driver/mechanic.
ARMT dall’aggiornamento WoT 1.23.
Con il rilascio dell’aggiornamento 1.23, il carro armato ARMT (USA, MT-5, premium, meccanica: tamburo per 3 proiettili) verrà lanciato in modo casuale da sviluppatori e supertester.
Cenni storici
La base per lo sviluppo del carro armato ARMT era la creazione di un meccanismo di caricamento automatizzato che avrebbe fornito una velocità di fuoco precedentemente considerata irraggiungibile. Ciò è stato possibile grazie al caricatore automatico, che effettua un trasporto a nastro di colpi unitari, azionato da un meccanismo di ingranaggio planetario e da un motore elettrico. Il design innovativo della torretta ha permesso di sparare con un’elevazione del cannone di circa 60 gradi e un angolo di inclinazione di circa -15 gradi. Anche ridurre il caricatore tra i membri dell’equipaggio era un’idea allettante.
Tuttavia il progetto presentava molti difetti: oltre all’elevata complessità di produzione e alle difficoltà di manutenzione del caricatore automatico, il serbatoio si distingueva per la sua notevole altezza e vulnerabilità. Un cannone calibro 75-76 mm era irrilevante per combattere i promettenti carri armati sovietici. Allo stesso tempo, i tentativi di installare un cannone da 90 mm avrebbero portato ad un aumento significativo della massa e ad una revisione completa del progetto, che alla fine è rimasto sulla carta.