Tomorrow (23/04/2019) we all are awaiting the streaming with Anthem Devs, we all are expecting news about loot system, bug fixes, new contents and… So on. In the meantime (Wing Commander citation needed), Chris Roberts (Wing Commander saga, Ultima saga and Star Citizen project) spoken about Anthem and said some interesting thoughts:
…I would say the same for Anthem. I’ve played it, so I know there’s plenty of nice stuff in there, stuff that works, and then there’s some stuff that doesn’t work. It’s like what we’re doing on Star Citizen. It’s just iteration. I hope EA and BioWare don’t give up on it, that they get their heads down, roll out and improve things to make it work. Destiny was an ongoing process. That’s kind of how these games are.
newsweek.com
A lot of gamers don’t understand quite how difficult it is to deliver everything working flawlessly. The expectations keep ramping up, and in some ways those expectations may be higher than people are humanly possible of always delivering. Then you’ve got some other realities that come in, like if you’ve been working on it for a while and just need to get it out. In the case of the live side, just keep working at it. Keep on swimming.
newsweek.com
What do you think about Chris Roberts thoughts’?
Domani siamo tutti in attesa dello streaming con Anthem Devs, tutti ci aspettiamo notizie su loot system, correzioni di bug, nuovi contenuti e … E così via. Nel frattempo (Wing Commander citazione necessaria), Chris Roberts (Wing Commander saga, Ultima saga e del progetto Star Citizen) parla di Anthem e ha esternato alcune interessanti riflessioni:
…Direi lo stesso per Anthem. L’ho giocato, quindi so che c’è un sacco di bella roba lì, roba che funziona, e poi ci sono alcune cose che non funzionano. È come quello che stiamo facendo su Star Citizen. È solo un’iterazione. Spero che EA e BioWare non si arrendano, che abbassino la testa, si stiano spostando e migliorino le cose per farlo funzionare. Destiny era un processo in corso. È un po’ come sono questi giochi.
newsweek.com
Molti giocatori non capiscono quanto sia difficile fornire tutto ciò che funziona in modo impeccabile. Le aspettative continuano a salire e, in qualche modo, quelle aspettative possono essere più alte di quanto le persone siano, umanamente, in grado di offrire sempre. Poi hai altre realtà che arrivano, come se ci avessi lavorato per un po’ e avessi solo bisogno di tirarlo fuori. Nel caso del live, continuate a lavorarci. Continua a nuotare…
newsweek.com
Cosa ne pensi delle riflessioni di Chris Roberts?