Torniamo a parlare di Armored Warfare, con una spiegazione molto precisa sulla funzione degli equipaggi e sulla figura del Comandante.
Fonte – http://aw.my.com/forum/index.php?page=Thread&threadID=2330
In Armored Warfare tutti i veicoli in battaglia avranno il proprio equipaggio, dipendente dal modello e tipo di veicolo. E proprio come nella vita reale, ognuno dei membri dell’equipaggio ha una propria specializzazione. Oltre all’equipaggio, ogni veicolo ha bisogno di un comandante, che ha la responsabilità essenziale di migliorare le prestazioni del veicolo blindato/corazzato.
Equipaggio
Ogni equipaggio può essere utilizzato solo in determinati veicoli e non può essere trasferito ad altri. Gli equipaggi avranno un set personalizzato di competenze che possono essere aggiornate acquisendo esperienza in battaglia. I giocatori possono scegliere le abilità dei loro equipaggi in base al loro stile di gioco preferito e alla configurazione hardware del vostro veicolo. Le Skills dell’equipaggio devono essere scelte con saggezza. Anche se effettivamente non possono modificare l’efficacia delle caratteristiche di base del corazzato, alcune abilità consentono di far funzionare in maniera più efficiente i veicoli. Se sono selezionati correttamente le competenze, i veicoli saranno più facili da manovrare, si ricaricherà più veloce o avere una maggiore precisione. Le abilità dell’equipaggio svolgono un ruolo importante sul campo di battaglia. Ad esempio, la differenza tra un principiante e un equipaggio di livello 30 è notevole in battaglia. La professionalità dell’equipaggio dipende direttamente dal numero di battaglie che ha effettuato un corazzato. Più battaglie sono state effettuate, più esperto sarà l’equipaggio. Tale incremento è quasi illimitato in termini di tempo. I giocatori possono migliorare il loro carro preferito in assoluto senza limiti.
Comandanti
Il Comandante è un membro separato, che fa parte dell’equipaggio e agisce come un elemento chiave della squadra. A differenza dei normali membri dell’equipaggio, il Comandante può essere trasferito e per tale motivo gode di un sistema diverso di crescita. Ogni comandante è un personaggio completamente addestrato con la propria biografia, storia, ritratto e personalità. I giocatori potranno migliorare in modo indipendente le caratteristiche di un comandante. Il Comandante sale di livello ottenendo esperienza in combattimento e con ogni livello si ottiene una certa quantità di punti che possono essere utilizzati per migliorare le caratteristiche. Se vengono raggiunti determinati livelli, nuove competenze sono sbloccate. Ogni volta che un giocatore raggiunge un nuovo livello, si può scegliere una delle due abilità, così da creare un Comandante completamente unico. Il livello massimo è il 60 °
Ecco alcuni esempi di caratteristiche del Comandante :
Competenza – il comandante sostituisce un membro dell’equipaggio quando è inadatto perchè il mezzo è danneggiato; Leadership – migliora il livello delle competenze dei vari membri dell’equipaggio; Determinazione – questa abilità migliora il livello “Caricamento di abilità” del comandante. Esso permette anche di sostituire i membri dell’equipaggio quando sono inabili. Percezione – Aumenta il campo di vista del corazzato con il Comandante a bordo.
Ecco alcuni esempi di Skills del Comandante:
Eagle Eye – migliora la precisione massima. Incontenibile – aumenta la velocità massima del corazzato. Cambi tattici – aumenta la velocità di ricarica.
Comandante avrà diverse decine di abilità, da cui il giocatore può selezionare un totale di 8 insiemi ciascuno con 2 abilità. Ogni giocatore inizia il gioco con 3 Comandanti disponibili. Più tardi, questo numero può essere aumentato. I Comandanti possono essere assunti con la valuta del gioco, raggiungendo determinati livelli o compiendo missioni speciali.
Caratteristiche del Comandante
I comandanti hanno un proprio livello di abilità:
Generalisti – Questo comandante può utilizzare una vasta base di veicoli. Si ottengono all’inizio del gioco tre comandanti generalisti. Questi Comandanti sono limitati nella loro crescita, ma sono estremamente flessibili nella scelta del ruolo all’interno del veicolo.
Veterani – Questo Comandanti sono più rari dei generalisti e sono limitati nella loro versatilità. Ad esempio, sono limitati a una certa gamma di veicoli.
Specialisti – lo Specialista ha una gamma più ristretta di veicoli che può condirre ed è limitato a un ruolo preciso. Ad esempio, può essere utilizzato solo in MBT tier 7-8. Gli Specialisti ottengono 5 punti stat per livello, mentre generalisti e veterani ne ricevono solo 2.
Master – i Master sono i più rari in Armored Warfare e possono comandare da 1 a 3 veicoli. Otterrete ad ogni aumento di livello 6 punti stat. I master non sono disponibili fino a livello 50.
Esclusivo – Un Unico comandante, che può essere ottenuto solo in occasione di eventi speciali.
Il Comandante in Armored Warfare è un’occasione complessa ed emozionante per adeguare ulteriormente i veicoli blindati e corazzati. Avrete la possibilità di ottenere molti Comandanti diversi.
Eng.
Armored Warfare: Tank Crews and Commanders
In Armored Warfare, the vehicles you’ll drive in battle need to have their own crew, which changes depending on the model and type of vehicle, since (as in real life) each crew member has a certain specialty. A gunner for Artillery wouldn’t necessarily be as good at gunning for a Main Battle Tank, for example. As well as a permanent crew, each vehicle needs a commander, which is most important for improving armored vehicle characteristics. Today we will elaborate more on tank crews and how commanders are expected to work.
Crew
Each crew is only used in a specific vehicle and cannot be transferred between vehicles. Tank crews will have a customized set of skills and levels that can be increased through battle experience.
Players can choose skills for their crew, based on their style of play and hardware features. Crew skills must be selected carefully; while they cannot reduce the efficiency of basic tank characteristics, some skills will perform better than others for certain vehicles. With the correctly chosen skills, vehicles should instead become easier to operate, be quicker to reload or shoot more accurately.
Crew skills are not a defining criteria for the hardware, but they do play an important role on the battlefield. For example, the difference between a beginner level crew and, say a level 30 crew (halfway to the maximum of level 60) will be considerable.
Crew professionalism will directly depend on the number of battles the tank has been involved in. The more battles, the more experienced the crew and the better they will know the tank and be able to operate it efficiently. This increase is almost unlimited in terms of time, so players can make their favorite tanks more and more lethal for a long time.
Commanders
Commanders are a separate fighting unit, forming part of the tank crew and acting as a key element of any team. In contrast to regular crew members, the commander can switch from tank to tank and will have their own unique system of development. Each commander is a completely formed character with their own biography, history, portrait and personality traits.
Players will improve a commander’s characteristics independently. As battle experience increases, the commander will increase their level and with each level gain a certain number of points that can be used to improve different characteristics. Also as higher levels are achieved, there will be access to new skills that can be learned. Each time a player will be able to choose one of two available skills and in this way they can create a commander with a unique set of improvements.
Here are some examples of commander characteristics:
Competency — reduces the chances of crew members becoming disabled when the vehicle is damaged.
Leadership — increases the level of different crew member skills.
Determination — a skill that increases loading skill level, if the commander combines this duty with the main duties. This characteristic also allows the commander to replace crew members that have been disabled.
Perception — increases the field of vision of the tank while the commander is aboard.
Here are some examples of commander skills:
Eagle Eye — increases maximum aiming accuracy.
Uncontainable — increases the tanks maximum movement speed.
Tactical change — increases reloading speed.
Commanders will have several dozen skills available from which a player should choose 8 sets of 2 skills.
Each player gets three commanders at the start of the game. Later on this number can be increased. Commanders can be recruited with game currency, by achieving certain levels or by carrying out special missions.
Commander features
Commanders have their own qualification levels. The narrower the commander’s specialization with a certain tank, the higher the maximum level of improvements available to them and the more character points they receive per level.
Generalists — These Commanders can use a wide variety of vehicles and you will receive three Generalist commanders when you begin the game. These Commanders are limited in their growth but are quite flexible in terms of vehicle roles.
Veterans — These commanders are less common than Generalists and are more limited in their usability; for example, limited to a specific range of tiers and roles. So a Veteran Commander might be limited to Tier 1-3 AFVs/TDs.
Specialists — Specialist Commanders have a narrower range of vehicles that they can drive and are generally limited to a single role. For example, a Specialist Commander might only be able to work in Tier 7-8 MBTs. Specialists gain 5 Stat Points per level as opposed to the 2 that Generalist and Veteran Commanders gain.
Masters — Master Commanders are the rarest and restricted Commanders in Armored Warfare and can only command between 1 and 3 vehicles. They gain 6 Stat Points per level, the most out of any Commander class. Obtaining a Master Commander will be a significant accomplishment for players as they will become available only at level 50.
Exclusive – unique commanders who players can get only during special events. Their characteristics may differ or correspond to any level of qualification from Generalists to Masters. Players will be able to get 2 of these exclusive commanders before the game launches.
Sample dossier of a commander:
Commanders in Armored Warfare are a complex and exciting way for you to further customize your armored vehicles . You’ll have the opportunity to collect lots of different Commanders and complete achievements that reward you with the specific character you’re looking for. We hope this has given you a better idea of how Commanders will work and we’re excited to see how everyone starts customizing their own! Remember to sign up for the Armored Warfare beta here and follow us for more news and updates on Facebook, Google+ and Twitter! Don’t forget to ask any questions you may have about Commanders!