War Thunder Ground Forces Update patch 1.45.11.15 15 01 2015
Source – http://devblog.warthunder.com/2015/01/15/update-1-45-11-15/?hl=en
Ability to manually sort vehicle setups has been added.
An error that led to wrongly selected crew member when players would select vehicle setup has been fixed.
Fixed an error where the fog effect would apply in addition to the haze effect.
Self reflections have been fixed (they would not show in many cases).
Possibility of using zoom has been added to the Spectator mode in Free Cam” because in default “follow player” mode you can’t unzoom.
Spectator Mode – players that did not appear in the battle will no longer be displayed in the list of available players to switch for viewing.
Multiple optimizations have been implemented.
Many fixes for different rare client crashes.
Update 15.01.2015 – Server Update
“Critical Hit” award will no longer be given for setting enemy ground vehicle on fire.
Logic of kill credit for ground forces has been changed. Now destroyed vehicles are awarded to players who inflicted the last damage and not to the players who set the enemy on fire.
“Critical Hit” awards will now be given out after a player knocks out the second member of the crew.
Fixed an error that would happen when you loaded the last available shell yet it still would be calculated in the tank ammo rack, which led to a possibility of ammo explosion after an enemy hits the module.
Changes to ground forces vehicle re-spawns: if there is no possibility of being able to be spawn on unoccupied ground, then the player vehicle will become temporarily non-solid and therefore he won’t collide with other allied vehicles. After 1.5 seconds of being clear of collisions – the vehicle becomes solid again.
Fixed number of shells in Jagdpanther and Pz.Bfw. Jagdpanther from 57 to 60 rounds.
Fixed armour thickness of mantlet on the Pz.Kpfw. IV Ausf E.
Fixed thickness of rear armour, bottom armour and upper engine compartment armour on StuG III Ausf G.
Fixed thickness of upper side armour on the M22.
Fixed CG position and point of inertia on the M26, M46 tanks and the Panzerjager Tiger SPG.
Fixed gear ratios in the transmission of the M26.
Fixed gear ratios in the transmission of the IS-1 and IS-2.
Fixed combat weight of IS-2 from 44 to 46 tons.
Fixed engine power, gear ratios, and the speed in different gears of the KV-1 and KV-2.
Ammunition on the KV-2 now includes the semi-armour piercing projectile PB-35.
The M22 M3 gun now replaced by M6 gun.
Angle of elevation on the KV-1 L11 corrected -6/25 -7/25 up.
Angles of elevation on the KV-2 corrected -3/18 -5/12
90mm projectile M77 replaced with 90mm T33 round.
Fixed parameters of mass and initial velocity for the armour piercing effect of the M-10T gun.
- è stata aggiunta la Possibilità di ordinare manualmente le configurazioni dei veicoli
- Corretto Un errore che porta alla scelta dell’equipaggio errato quando i giocatori dovrebbero selezionare il setup del veicolo.
- Risolto un errore che si verifica quando l’effetto nebbia si applica in aggiunta all’effetto opacità.
- le auto-reflection sono state corrette (non si notano in molti casi).
- la Possibilità di uso dello zoom è stata aggiunta alla modalità spettatore, perché nella modalità “seguire il giocatore” non è possibile effettuare zoom.
- Modalità spettatore – i giocatori che non compaiono nella battaglia non saranno più visualizzati nell’elenco dei giocatori a disposizione per passare da una visualizzazione all’altra.
- attuate molte ottimizzazioni.
- Molte correzioni per diversi crash (rari) del client.
Update 15.01.2015 – Server Update
- il titolo “Colpo critico” non sarà più assegnato dopo aver colpito un veicolo nemico in fiamme.
- la Logica dei crediti ottenuti dopo una distruzione del nemico nelle forze di terra è stato cambiata. Ora la distruzione del veicolo viene assegnata ai giocatori che hanno causato l’ultimo danno e non ai giocatori che hanno mandato il nemico in fiamme.
- il premio “Colpo critico” adesso sarà assegnato dopo che un giocatore manda fuori combattimento il secondo membro dell’equipaggio nemico.
- Risolto un errore che si verifica quando si è caricato l’ultimo proiettile che però rimane ancora calcolato come presente nella stivetta munizioni, cosa che ha portato alla possibilità di esplosione delle munizioni dopo che un nemico colpisce la relativa stiva.
- Le modifiche alle forze di terra nel re-spown del veicolo: se non si ha la possibilità di apparire su suolo libero, il veicolo del giocatore sarà temporaneamente (per 1.5 sec.) non solido e quindi non colliderà con altri veicoli alleati. Dopo circa 1,5 secondi il veicolo diventerà solido.
- aumentato il Numero di propiettili in Jagdpanther e Pz.Bfw. Jagdpanther: da 57 a 60.
- corretto lo spessore del mantello sul Pz.Kpfw. IV Ausf E.
- corretto lo spessore della corazza posteriore, inferiore e corazza superiore del vano motore dello StuG III Ausf G.
- corretto lo spessore del lato superiore della corazza dell’M22.
- corretta la posizione CG e il punto di inerzia su M26 e carri M46 e Panzerjager Tiger SPG.
- corretti i rapporti del cambio nella trasmissione dell’M26.
- corretti i rapporti del cambio nella trasmissione dell’IS-1 e IS-2.
- corretto il Peso di combattimento dell’IS-2 da 44 a 46 tonnellate.
- corretta la Potenza del motore, i rapporti del cambio e la velocità di diverse marce del KV-1 e KV-2.
- le Munizioni per il KV-2 includono ora i semi-perforanti PB-35.
- i cannoni di M3, M22 ora sostituiti dal cannone dell’M6.
- Angolo di elevazione del KV-1 L11 corretto da -6/25 a -7/25.
- Angolo di elevazione su KV-2 corretto da -3/18 a -5/12
- proiettile 90mm M77 sostituito con 90mm T33.
- corretti i Parametri fissi di massa e velocità iniziale per l’effetto di armour piercing del cannone M-10T.