With update 1.13, WOT devs reworked artillery shells, but a bug appeared that did not match WG’s statements and descriptions.
Basic high-explosive shells from the self-propelled guns, together with the crew’s camp, can also knock out several. Although artillery shells that stun vehicles MUST NOT knock out the crew if the shell did not penetrate the tank’s armor with a direct hit.
Watch examples and tests on YouTube:
In general, after the release of patch 1.13, according to statistics, the artillery DPM has dropped significantly in random battles. To get a good amount of damage, artillery players must now at least hit, and in the ideal case, punch.
Armor-piercing shells can sometimes do quite good damage.
source – wotexpress
Con l’aggiornamento 1.13, gli sviluppatori di WOT hanno rielaborato i proiettili di artiglieria, ma è apparso un bug che non corrispondeva alle dichiarazioni e alle descrizioni di WG.
I proiettili ad alto potenziale esplosivo di base dei cannoni semoventi, insieme all’accampamento dell’equipaggio, possono anche abbatterne diversi. Sebbene i proiettili di artiglieria che stordiscono i veicoli NON DEVONO mettere fuori combattimento l’equipaggio se il proiettile non ha penetrato l’armatura del carro armato con un colpo diretto.
Guarda esempi e test su YouTube:
In generale, dopo il rilascio della patch 1.13, secondo le statistiche, il DPM dell’artiglieria è diminuito significativamente nelle battaglie casuali. Per ottenere una buona quantità di danno, i giocatori di artiglieria devono ora almeno colpire e, nel caso ideale, pugni.
I proiettili perforanti a volte possono fare abbastanza danni.
This update is getting a lot of complaints from long-time players. Not just the SPGs but any tank that relied on HE for doing damage has become virtually unplayable. The SPGs in particular, which were already poor damage dealers due to excessive reload times, now have their damage halved or worse, with some barely doing 100 points of damage over the course of an entire battle.
This is not a case of “Git Gud”, it’s a case of crippling an essential part of the game just as SPGs are an essential part of mechanized combat around the world.
As for myself, I’ve only been playing for 18 months and even _I_ can tell the game is far worse than it was!