Platoons: penalties, bonuses and plans for future
The result of a battle depends on each tanker in a team. Perception, reaction time, a clear understanding of their roles in battle – all this and much more hastens victory for your team. For players in a platoon the responsibility of choosing potential allies influences the outcome of a battle even before its start – at the stage of a platoon forming and the choosing of vehicles. After all, depending on the platoon’s line-up, it can both strengthen a team with their coordinated action and weaken it with an incorrectly chosen platoon line-up. Especially if in a platoon there are vehicles with significant differences in Tiers.
Bonuses and penalties of EXP for platoons by results of a battle
With the release of update 9.15 , coordinated tactical action of players in platoons will be encouraged. Participants of a formation consisting of vehicles of the same Tier will receive XP bonuses. And the platoons that have multi-Tier vehicles (the difference between the maximum and the minimum Tiers is more than 3) will get EXP penalties depending on the difference in vehicle Tiers. When trying to roll out to a battle on vehicles of different Tiers (with the difference more than 3) players will get a warning about the incorrect selection of vehicles.
The XP bonus will be given to the platoons that consist of vehicles of the same Tier. The award depends on the result of battle, victory or defeat, as well as on the Tier of vehicles in a platoon. Dynamic platoons created during a battle will get XP bonuses for playing with vehicles of the same Tier starting from the next battle. If a player joins a previously formed platoon, they will receive an XP bonus only starting from the next battle if necessary conditions for this will be met.
Il risultato di una battaglia dipende da ogni carro in una squadra. La percezione, il tempo di reazione, una chiara comprensione dei loro ruoli in battaglia – tutto questo e molto di più affretta la vittoria per il team. Per i giocatori in un plotone la responsabilità di scegliere potenziali alleati influenza l’esito di una battaglia ancora prima del suo inizio – nella fase di formazione del plotone e la scelta dei veicoli. Dopo tutto, a seconda della line-up del plotone, si può sia rafforzare una squadra con la loro azione coordinata e sia indebolirla con un plotone di line-up scelto in modo non corretto. Soprattutto se in un plotone ci sono veicoli con differenze significative in livelli.
Bonus e penalità di EXP per plotoni dai risultati di una battaglia
Con il rilascio dell’aggiornamento 9.15, sarà incoraggiata l’azione tattica coordinata dei giocatori in plotone. I partecipanti di una formazione composta da veicoli dello stesso Livello riceveranno bonus XP. E i plotoni che hanno veicoli su diversi livelli di tier (la differenza tra il massimo ed il livello minimo è superiore a 3) avranno penalità in EXP a seconda della differenza di tier del veicolo. Quando si cerca di entrare in battaglia con veicoli di diversi livelli (con la differenza di più 3) i giocatori avranno un avviso circa la scelta errata di veicoli.
Il bonus XP sarà dato ai plotoni che consistono di veicoli dello stesso livello. Il premio dipende dal risultato della battaglia, la vittoria o la sconfitta, così come sul Livello di veicoli in un plotone. Plotoni dinamici create durante una battaglia otterranno bonus XP per giocare con veicoli dello stesso Livello a partire dalla prossima battaglia. Se un giocatore entra a far parte di un plotone precedentemente formato, riceveranno un bonus di XP solo a partire dalla prossima battaglia se saranno soddisfatte le condizioni necessarie per questo.
XP penalties to the result of a battle, for multi-Tier vehicles in a platoon, will be applied if the difference between the maximum and the minimum Tiers of tanks in a platoon is more than three. The XP decreasing coefficient depends on the difference in Tiers of vehicles in the platoon.
If a platoon of multi-Tier vehicles joins a tank during a battle, a penalty after the first battle will be applied only to the players that have created multi-Tier platoons in the Hangar.
Le sanzioni XP nell risultato di una battaglia per i veicoli in un plotone con doversi tier, verranno applicate se la differenza tra il livello massimo ed minimo dei carri armati in un plotone è superiore a tre. Il coefficiente di diminuizione XP dipende dalla differenza dei livelli di veicoli nel plotone.
Se un plotone di veicoli a più livelli si unisce a un carro armato durante una battaglia, una penalità dopo la prima battaglia sarà applicato solo ai giocatori che hanno creato plotoni multi-tier in Hangar.
A notification with a bonus or a penalty by the result of the battle will be displayed on the third tab of the battle results.
Una notifica con un bonus o una penalità nel risultato della battaglia sarà visualizzato nella terza scheda dei risultati di battaglia.
Why do we need this?
The reward for platoons with vehicles of the same Tier will be an incentive for players to unite and to act in a battle more effectively. Our goal is promotion of collective actions. Moreover, for that the game already has a mechanism of dynamic platoons and further it’s planned to make new improvements that will simplify the searching for and formation of platoons, as well as the ability to automatically form platoons with friends and some other improvements.
Solo players have been, and are, an important part of our game. However, we want to motivate lone wolves to discover a new side of World of Tanks – to try the game in platoons, as coordination and joint actions are the things that allow the participants of virtual battles to develop, and platoons are the most appropriate tool for this.
Platoons with vehicles of different Tiers are a demonstration of ungentlemanly conduct, for which very soon penalties will be imposed. Penalties will allow inexperienced or irresponsible players to see about the need for a balanced approach fwhen choosing vehicles before battle – vehicles of the same Tier make a platoon an effective tactical unit, which is not a burden on their team.
Perché ne abbiamo bisogno?
La ricompensa per plotoni con veicoli dello stesso Livello sarà un incentivo per i giocatori di unirsi e di agire in una battaglia in modo più efficace. Il nostro obiettivo è la promozione di azioni collettive. Inoltre, per il gioco che ha già un meccanismo di plotoni dinamici è programmato per fare nuovi miglioramenti che semplificheranno la ricerca e la formazione di plotoni, così come la capacità di formare automaticamente plotoni con amici e alcuni altri miglioramenti.
I giocatori in solo sono stati, e sono, una parte importante del nostro gioco. Tuttavia, vogliamo motivare i lupi solitari per scoprire un nuovo lato di World of Tanks – per provare il gioco in plotone, il coordinamento e le azioni congiunte sono le cose che permettono ai partecipanti di battaglie virtuali lo sviluppo e i plotoni sono lo strumento più appropriato per questo.
I Plotoni con veicoli di vari livelli sono una dimostrazione di condotta non corretta, per i quali saranno imposte sanzioni molto presto. Sanzioni che permetteranno ai giocatori inesperti o irresponsabili di capire la necessità di un approccio equilibrato con la scelta di veicoli prima della battaglia – Fare plotone con veicoli dello stesso livello è una tattica efficace e non è un onere per la squadra.
What’s next?
Further on in development we will be moving towards platoons of the same Tiers and will disabling the ability to go into battle within a platoon of vehicles of different Tiers. This will allow us to make necessary improvements to the team matchmaking system. Unlike the already existing one, that forms teams depending on the queue to a battle within the server, the new system will be more focused on the equality of the opposing teams by Tier and type of vehicle. It is planned that the teams will be formed on the principle of 3-5-7: 3 top-Tier tanks for the battle, 5 medium Tier tanks and 7 tanks of the minimum Tier.
Such a matchmaking system will not only solve the problem of balance inequality within opposing teams, but will also affect the gameplay of Random Battles: by encouraging the tanks’ full potential in battle, regardless of its positions in a teams’ list. The new matchmaking will increase the impact of any part of the teams’ list (top, medium or lower Tiers) on the outcome of battle.
More detailed information about the new matchmaking system will be published on the portal later.
Conclusion
We will carefully monitor the statistics and your response to this new feature. Based on the results of the analysis of the collected information, further development of this functionality will be made. Share your feedback and help us make the game better.
Roll out!
Cosa avverrà la prossima volta?
Più avanti nello sviluppo ci muoveremo verso i plotoni con gli stessi tier e sarà disabilitata la capacità di andare in battaglia all’interno di un plotone di veicoli di diversi livelli. Questo ci permetterà di fare i necessari miglioramenti al sistema di matchmaking di squadra. Diversamente da quello già esistente, che forma le squadre a seconda della coda per una battaglia all’interno del server, il nuovo sistema sarà più focalizzato sulla parità delle squadre opposte con livello e tipo di veicolo. Si prevede che le squadre saranno formate in base al principio di 3-5-7: 3 carri di alto livello per la battaglia, 5 carri armati di tier medio e 7 carri armati di livello minimo.
Un tale sistema di matchmaking non solo risolverà il problema di equilibrio e disuguaglianza all’interno squadre avversarie, ma influenzerà anche il gameplay delle battaglie casuali: incoraggiando il pieno potenziale in battaglia, indipendentemente dalle posizioni in un team dei carri in lista. Il nuovo matchmaking aumenterà l’impatto di qualsiasi parte della lista delle squadre (in alto, medio o livelli più bassi) sul risultato della battaglia.
Informazioni più dettagliate sul nuovo sistema di matchmaking saranno pubblicate sul portale più tardi.
Conclusione
Noi monitoriamo attentamente le statistiche e la vostra risposta a questa nuova funzione. Sulla base dei risultati dell’analisi delle informazioni raccolte, si farà ulteriore sviluppo di questa funzionalità. Condividete i commenti e aiutateci a rendere il gioco migliore.
Roll out!