World of Tanks about Mauschen removal pt1
Source – ritastatusreport.blogspot.nl
On Rita blog insider talks about the removal of Mauschen, in short:
sul blog di Rita, la talpa parla dei motivi che hanno portato alla rimozione del Mauschen. Riassumendo, ecco in breve i veri problemi del carro:
– it’s extremely powerful when on top of the team. Technically tier 7 tanks have absolutely no hope of reliably stopping the tank, a platoon of 3 of these beasts will simply steamroll anything when on top of the match and even tier 8 tanks have great difficulties fighting them them
– only tier 9 tanks are competitive against it, with a few exceptions of tank destroyers of tier 8
– however, on tier 10 matches, the Mauschens are hopelessly outmatched by anything
– balancing it further is a nightmare (too powerful against low tiers, yet too weak against high tiers) and the tank itself comes at a bad time when artillery mechanic is about to be reworked and shell penetrations are being reworked
– should it be rebalanced once again, the tank’s guns would be “trash” – especially the 15cm where the removal of HEAT rounds did not solve the issue, in fact it only made the tank feel weaker against same tier, and nearly useless against tier 10, yet allowing it to use HEAT shells would make it extremely powerful. (briefly described as “pedobear sydrome”, too good against anything lower than itself)
– È estremamente potente quando è top in squadra. Tecnicamente i Tier 7 non hanno assolutamente alcuna speranza di fermarlo, un plotone di 3 di queste bestie semplicemente devasta tutto quando è in cima alla partita e anche i livello 8 hanno grandi difficoltà.
– Solo i tier 9 sono competitivi contro di esso, con poche eccezioni di cacciacarri livello 8
– Tuttavia in battaglie con i 10, i Mauschens sono irrimediabilmente obsoleti del tutto.
– Bilanciarlo è un incubo (troppo potente contro i bassi livelli, ancora troppo debole contro gli alti livelli) e il carro arriva in un brutto momento in cui la meccanica dell’artiglieria è in procinto di essere rielaborata, così come la penetrazione
– Dovrebbe essere riequilibrato, ancora una volta, le armi sarebbero “trash” – in particolare il 15 centimetri in cui la rimozione dei proiettili heat non ha risolto il problema, in realtà ha fatto solo che il carro si sente più debole contro i pari livello, e quasi inutile contro i tier 10, ma permettendogli di usare proiettili HEAT diventerebbe estremamente potente.
The problem can be resolved simply. Nerf that fucking VK. Is impossible how good that tank when he engage in face to face battles.
They want to remove vk4502 in any case