Art of Strategy Changes.
Developers see your interest in the Art of Strategy event – for them, it means that you like the opportunity to get acquainted with the new gameplay in World of Tanks.
To keep the Art of Strategy fun for everyone involved, on April 28th (tomorrow) we’ll be making two major balance changes to the 1v7 event:
1. The number of cannons, flamethrowers, and pillboxes that the Strategist can install will increase from 4 to 5.
2. The “Airfield” and “Steppes” maps will be disabled.
Why are developers doing this?
Now many Strategists find it rather difficult to resist the Tankers: in battle, they have to do a lot of things that they have never done in World of Tanks. The strategist must develop a master plan, select and deploy defensive structures, operate 7 vehicles and monitor the entire battlefield in order to block the advance of the enemy and create passages for his own forces. This is a difficult task, but the stronger the feeling of pleasure when winning.
At the same time, Tankers for the most part do what they have done in the game for many years: one tank, the same controls, the same schemes.
Increasing the maximum number of defensive structures for the Strategist in a 1×7 format will make the battles in the event more balanced for all participants.
It will be easier for the strategist to focus on active participation in the battle – orders for vehicles and direct control – since most of the field will be passively protected by defensive structures.
For tankers, battles that were often too easy will become more difficult and exciting, and victories more desirable.
For the same purpose, we turn off two maps, “Airfield” and “Steppes”, in the 1×7 format. These are open maps, where tankers have a lot of freedom of maneuver, so it is very difficult for the Strategist to counter their attacks. The rest of the cards allow the Strategist to arrange a real fight – this is exactly what is needed in the Art of strategy.
Useful tips for the Strategist.
And finally, a few tips that will help the Strategists achieve greater efficiency in battles:
• Before developing a defensive strategy, carefully study the mechanics of the event. If you are not sure of your actions, it is better not to rush.
• Let the defenses do their job. Don’t put your vehicles too close to enemy troops at the beginning of the battle. Let your defenses deal damage first – guns, flamethrowers, and pillboxes – and you use your vehicles to support them and only then finish off the remaining rivals.
• Don’t forget the towers! Combine them with artillery batteries, cannons, and PC30s to weaken enemy forces long before they reach your vehicles. Light or fast medium tanks are also great scouts. The sooner you notice the enemy, the faster your defenses will be able to deal damage.
• If you are just embarking on the path of the Strategist, we recommend choosing well-armored vehicles – at this stage, they can increase your chances of winning.
source – wotexpress
Art of Strategy Changes.
Gli sviluppatori vedono il tuo interesse per l’evento Arte della strategia: per loro significa che ti piace l’opportunità di conoscere il nuovo gameplay di World of Tanks.
Per mantenere l’Arte della strategia divertente per tutti i soggetti coinvolti, il 28 aprile (domani) apporteremo due importanti modifiche al bilanciamento dell’evento 1v7:
1. Il numero di cannoni, lanciafiamme e fortini che lo stratega può installare aumenterà da 4 a 5.
2. Le mappe “Airfield” e “Steppes” saranno disabilitate.
Perché gli sviluppatori lo fanno?
Ora molti strateghi trovano piuttosto difficile resistere ai tank: in battaglia devono fare molte cose che non hanno mai fatto in World of Tanks. Lo stratega deve sviluppare un piano generale, selezionare e schierare strutture difensive, utilizzare 7 veicoli e monitorare l’intero campo di battaglia per bloccare l’avanzata del nemico e creare passaggi per le proprie forze. Questo è un compito difficile, ma più forte è la sensazione di piacere quando si vince.
Allo stesso tempo, i carristi per la maggior parte fanno quello che hanno fatto nel gioco per molti anni: un carro , gli stessi controlli, gli stessi schemi.
L’aumento del numero massimo di strutture difensive per lo Stratega in formato 1×7 renderà le battaglie dell’evento più equilibrate per tutti i partecipanti.
Sarà più facile per lo stratega concentrarsi sulla partecipazione attiva alla battaglia – ordini per veicoli e controllo diretto – poiché la maggior parte del campo sarà protetta passivamente da strutture difensive.
Per i carristi , le battaglie spesso troppo facili diventeranno più difficili ed emozionanti e le vittorie più desiderabili.
Allo stesso scopo, disattiviamo due mappe, “Airfield” e “Steppes”, nel formato 1×7. Queste sono mappe aperte, dove i carristi hanno molta libertà di manovra, quindi è molto difficile per lo Stratega per contrastare i loro attacchi. Il resto delle carte consente allo Stratega di organizzare un vero combattimento: questo è esattamente ciò che è necessario nell’Arte della strategia.
Suggerimenti utili per lo Stratega.
E infine, alcuni suggerimenti che aiuteranno gli strateghi a raggiungere una maggiore efficienza nelle battaglie:
• Prima di sviluppare una strategia difensiva, studia attentamente le meccaniche dell’evento. Se non sei sicuro delle tue azioni, è meglio non avere fretta.
• Lascia che le difese facciano il loro lavoro. Non avvicinare troppo i tuoi veicoli alle truppe nemiche all’inizio della battaglia. Lascia che le tue difese infliggano prima i danni – cannoni, lanciafiamme e fortini – e usi i tuoi veicoli per supportarli e solo dopo finisci i rivali rimanenti.
• Non dimenticare le torri! Combinali con batterie di artiglieria, cannoni e PC30 per indebolire le forze nemiche molto prima che raggiungano i tuoi veicoli. Anche i carri armati medi leggeri o veloci sono ottimi esploratori. Prima noti il nemico, più velocemente le tue difese saranno in grado di infliggere danni.
• Se stai appena intraprendendo il percorso dello Stratega, ti consigliamo di scegliere veicoli ben corazzati: in questa fase, possono aumentare il tuo possibilità di vincita.