World of Tanks Clan Wars 2.0 Q&A
Source – english text from http://ritastatusreport.blogspot.it/2015/05/developer-hour-radio-stream.html; russian text from http://wot-news.com/main/postmsg/126382/30842/3/aleksejj-quotorkquot-plotnikov-globalanaja-karta-20
– last event for CW 1.0 will have IS-5 as a reward, the amount of players rewarded will be higher than usual
– official detailed news about CW 2.0 should come on Monday
– if all goes well, the CW 2.0 test should be started on 28th of May
– CW 2.0 statistics will be stored separately from other stats
– after the CW 2.0 release, CW 1.0 will be closed
– the development of CW 2.0 started a year ago and took the wishes of players in account
– “artillery strike” and “air strike” consumables will appear in CW 2.0
– the profitability of various provinces depends heavily on various factors, it will start on 100g (tier 6 provinces), 200g (tier 8 provinces) up to 300-500g (tier 10 provinces)
– CW 2.0 will bring the option to upgrade provinces for “influence” – you invest the “influence” currency in order to make the province more profitable
– provinces will be possible to be invaded through “auctions” – the participants of auctions will not know each other’s influence bids. The highest bidder will then fight with the province owner.
– it’s still not decided which maps will be used for CW 2.0
– CW 2.0 will be a “strategy for clans, a browser game that will allow the clans to receive various benefits
– in CW 2.0 there will be a new type of rating (elo rating), each clan will have their own rating displayed in stats and based on that the quality of the clan will be judged
– instead of stacks of chips there will be divisions. It will be possible to upgrade the divisions.
– there will be an “air recon” consumable that will show you what forces does the opponent have in neighboring territory
– all the upgrades will be paid for with new currency: “influence”
– it will be possible to upgrade the profitability of a province by 10 degrees (in 10 steps)
– if the basic (initial) profitability of a province is 240g per day, it will be possible to upgrade it to 1700g per day. If the basic (initial) profitability is 1000g per day, it will be possible to upgrade it to 2700g per day
– when the CW 2.0 release is nearer, developers will tell us about the CW 2.0 reward tanks and other boons
- – l’Ultimo evento per la CW 1.0 avrà l’IS-5 come premio, il numero di giocatori premiati sarà più alto del solito
- – Notizie dettagliate ufficiali sulle CW 2.0 dovrebbero venire Lunedi
- – Se tutto va bene, il test CW 2.0 dovrebbe iniziare il 28 maggio
- – le statistiche CW 2.0 saranno conservate separatamente dalle altre stats
- – Dopo l’uscita della CW 2.0, CW 1.0 sarà chiusa
- – Lo sviluppo della CW 2.0 è iniziato un anno fa e ha tenuto in conto la volontà dei giocatori
- – Consumbabili “Attacco di artiglieria” e “attacco aereo” appariranno in CW 2.0
- – La redditività delle varie province dipende fortemente da vari fattori, avrà inizio con 100g (prov. tier 6 ), 200g (tier 8 ) fino a 300-500g (tier 10)
- – CW 2.0 porterà la possibilità di aggiornare le province per “influenza” – si investe la moneta “influenza” al fine di rendere la provincia più redditizia
- – sarà possibile per invadere le provincie attraverso “aste” – i partecipanti delle aste non conosceranno le rispettive offerte di influenza. Il miglior offerente combatterà con il proprietario della provincia.
- – ancora non si è deciso quali mappe saranno utilizzate per la CW 2.0
- – per la CW 2.0 ci sarà una “strategia” per i clan, un browser game che permetterà ai clan di ricevere diversi benefici.
- – Nella CW 2.0 ci sarà un nuovo tipo di valutazione (rating elo), ogni clan avrà la propria valutazione visualizzata nella statistiche. La valutazione sarà prodotta sulla base della qualità del clan
- – Invece di pile di chip ci saranno divisioni. Sarà possibile aggiornare le divisioni.
- – Ci sarà un cunsumabile come”ricognizione aerea” che vi mostrerà quali forze l’avversario ha nel territorio limitrofo
- – Tutti gli aggiornamenti saranno pagati con la nuova valuta: “influenza”
- – Sarà possibile aggiornare la redditività di una provincia in 10 gradi (in 10 passi)
- – Se la (iniziale) redditività di base di una provincia è di 240g al giorno, sarà possibile aggiornarla fino a 1700g per giorno. Se la (iniziale) redditività di base è 1000g al giorno, sarà possibile aggiornarla fino a 2700g al giorno
- – Quando il rilascio CW 2.0 sarà più vicino, gli sviluppatori ci racconteranno di carri armati ricompensa per la CW 2.0 e altri doni