– the unhistoricity of tanks in the game is relative according to developers: some players claim that 70 percent of all tanks are “unhistorical” – developers argue that this number could be brought to up to 100 percent, since there is practically always an unhistorical element in some tanks (such as maximum speed) trad. la non storicità dei carri è relativa secondo i devs. Alcuni giocatori lamentano una non storicità del 100% e i dev sostengopno che potrebbe arrivare al 100% se si considerano i moduli installati sui carri cosiddetti “storici” o altri elementi (come velocità massima, accelerazione, ecc. ndt).
– why was WT E-100 nerfed in second test? “Because reducing the number of shells by 1 and buffing the magazine reload time made it even strunger. No way we want that.” trad. perchè il WT E-100 è stato ancora depotenziato nel secondo test? PErchè togliere un proiettile e ridurre il tempo di carica lo rende anche più forte e non vogliamo questo!
– the fact that tanks need rebalance every now and than is normal: “If it ever stops, it means we closed the project. Every online project has constant rebalancing. Sometimes only a small one, but every project. There is no ideal balance in the world.” trad. il fatto che i carri vogliano sempre ribilanciamenti è una cosa normale: se ci fermassimo, vuol dire che avremmo chiuso il progetto. Ogni progetto online ha costanti ribilanciamenti, anche piccoli. Non esiste un bilanciamento ideale nel mondo.