World of Tanks news 22 05 2015
Source – http://ritastatusreport.blogspot.it/2015/05/22052015-q.html
– Q: “Why doesn’t WG solve the issue of tanks getting stuck and not being able to move?” A (Storm): “What other tank games that are not 100 percent arcade don’t have issues with tanks getting stuck? No need to answer, I will answer myself: all such games have this issue. We are waiting for new motion physics – it is not delayed, it’s being actively developed. But not even that solves this issue 100 percent – there will still be some places where you can get stuck.”
– Storm, when asked why there are no realistic gun sounds in WoT: “Realistic gun sounds are not exactly awe-inspiring and the majority of playerbase does not like them too much.”
– developers are currently working on changing the gun and engine sounds “to be as realistic as possible but impressive at the same time”. Storm adds: “It’s difficult work, you have to wait.”
– WoT will not be overhauled exclusively for Dx12: “there is no certainty that Dx12 will work normally on weak PC’s”
– developers are not working on Dx12 support for now but it’s possible it will come in the future
– it’s possible that the planned penetration nerf will bring compensations in other gun characteristics (such as accuracy)
– exact penetration changes for specific tank guns were not decided yet, only the general concept was
– it’s too early to tell whether it will be possible that the same gun on different vehicles (for example TD and HT version of the German 88mm L/56) will have different penetration in each version
– it is possible that the penetration nerf will come with a vehicle XP- and credit-earning buff to compensate for the less overall damage dealt by nerfed shells
– damage is not a “historical” parameter
– developers don’t want to say which branches of regular vehicles will come in the future
– developers will not disclose which supertest-leaked tanks will be rewarded for what (premiums, CW, event etc.)
– “movie” tanks (like the Rudy) have the issue of their elements (crews, names etc.) being copyrighted
– shells in the game are not material objects, they can’t shoot each other down, they exist only as points
- – D: “Perché la WG non risolve il problema dei carri sempre bloccati e che non sono in grado di muoversi?” A (Storm): “Quali altri giochi con carri che non sono al 100 per cento arcade non hanno problemi con i carri che rimangono bloccati? Non c’è bisogno di rispondere, mi risponderò da solo: Tutti questi giochi hanno questo problema. Siamo in attesa della nuova fisica del movimento – non è in ritardo, è attivamente sviluppata. Ma neppure risolverà questo problema al 100 per cento -. ci saranno ancora alcuni luoghi dove è possibile rimanere bloccati”.
- – Storm, quando hanno chiesto perché non ci sono suoni realistici in WoT: “Suoni realistici non sono esattamente maestosi e alla maggior parte dei giocatori non piacciono molto.”
- – Gli sviluppatori stanno attualmente lavorando su come cambiare suoni di cannone e motore “per essere il più realistico possibile, ma impressionante allo stesso tempo”. Storm aggiunge: “E ‘un lavoro difficile, dovete aspettare.”
- – WoT non verrà revisionato esclusivamente per DX12: “non vi è alcuna certezza che le DX12 funzionino normalmente sui pc deboli”
- – Gli sviluppatori non stanno lavorando sul supporto DX12, ma è possibile che possa venire in futuro
- – È possibile che il depotenziamento di penetrazione previsto porterà compensazioni in altre caratteristiche del cannone (come la precisione)
- – Le modifiche di penetrazione esatte non sono state ancora decise, solo il concetto generale
- – È troppo presto per dire se sarà possibile che lo stesso cannone su diversi veicoli (ad esempio cacciacarri e la versione carro pesante dell’88 millimetri tedesco L / 56) avrà penetrazione diversa in ogni versione
- – È possibile che il depotenziamento di penetrazione sarà disponibile con un buff al guadagno di crediti e XP per compensare il minor danno complessivo inflitto.
- – il Danno non è un parametro “storico”
- – Gli sviluppatori non vogliono dire quali rami di veicoli regolari verranno in futuro
- – Gli sviluppatori non forniranno la lista dei carri premium trapelati dal Supertest e come si otterranno
- – I carri dei “film” (come il Rudy) hanno il problema che i loro elementi (equipaggi, nomi, ecc) sono protetti dal diritto di autore
- – I proiettili in gioco non sono oggetti materiali, non possono sparare l’un l’altro, esistono solo come punti