- Work on the Grand Battle mode was long, the main problem being the optimalization
- There’s a possibility Grand Battles will be enabled for tiers lower than X
- In time, more Grand Battle exclusive maps will appear
- Nebelburg will also be HDified
- There’s the will to remove ‘unplayable’ guns from tanks
- New CN prems soon
- There are a few ideas on how to rebalance the KV-5
- There will be new visual Havok elements in the HD maps, but don’t expect crumbling buildings
- Track tracks (lol) won’t be one texture now, instead, they’ll be generated dynamically depending on the speed and angle
- The vegetation will react to gunfire
- Maps won’t be visually cut off after the red line. The fog will be removed and the horizon expanded to increase the realism
- Map borders will be masked with an invisible wall or some other elements
- Devs have the possibility of making night maps, but don’t see the sense of it
- After the release of HD maps, the BigWorld engine will be officially retired. Ready maps – Mountain Pass, Redshire, Himmelsdorf, Abbey, Mines, Prokhorovka, Malinovka, Murovanka, and Cliff
- It’s quite possible that a special ‘Ultra’ client may appear, with 8K textures, and with a whopping size of 100 GB
- Devs tried not to toy around with the gameplay when making HD maps
- The main task now is to optimize the graphics for medium and low range computers
- The music for the new maps will be re-recorded, and it will react to the gameplay
- This Fall, the HD map Sandbox will be opened up
- With the appearance of the new mod system, cheats will disappear, since running the client with unauthorized mods will be impossible
- Lavoro sulla modalità Grand Battle è stato lungo, il problema principale è l’ottimizzazione
- C’è una possibilità che le Grand Battles saranno abilitate per i livelli inferiori a X
- Nel tempo, compariranno altre mappe esclusive di Grand Battle
- Nebelburg sarà anche resa in hd
- C’è la volontà di rimuoverei cannoni poco giocabili dai carri
- Il nuovo CN(?) arriverà presto
- Ci sono alcune idee su come riequilibrare il KV-5
- Ci saranno nuovi elementi visivi Havok nelle mappe HD, ma non aspettatevi gli edifici crollati
- le tracce dei cingoli non saranno una texture, ma verranno generati dinamicamente a seconda della velocità e dell’angolo
- La vegetazione reagirà a colpi di pistola
- Le mappe non saranno tagliate visivamente dopo la linea rossa. La nebbia verrà rimossa e l’orizzonte si espanderà per aumentare il realismo
- I bordi delle mappe saranno mascherati con una parete invisibile o con altri elementi
- Devs hanno la possibilità di fare mappe notturne, ma non vedono il senso di esso
- Dopo il rilascio di mappe HD, il motore BigWorld sarà ufficialmente in pensione. Mappe pronte – Mountain Pass, Redshire, Himmelsdorf, Abbazia, Mines, Prokhorovka, Malinovka, Murovanka e Cliff
- È abbastanza possibile che un particolare client “Ultra” possa apparire, con texture di 8K e con una dimensione enorme di 100 GB
- Devs hanno cercato di non giocare in giro con il gameplay durante la creazione di mappe HD
- L’obiettivo principale ora è quello di ottimizzare la grafica per i computer a media e bassa gamma
- La musica per le nuove mappe sarà registrata e reagirà al gioco
- In autunno, un Sandbox cn mappe in sarà aperto
- Con arrivo del nuovo sistema mod, i trucchi scompaiono, poiché l’esecuzione del client con mod non autorizzati sarà impossibile