Crew 2.0. Player reaction and devs observations (Q&A)
Here are some of the topics around which there have been serious discussions in the gaming community.
Experience of “zero” skill.
Players discussed the lack of experience compensation for “zero” skills. According to our plan, in the new system, the presence of Instructors was to completely replace them and ultimately bring more tangible benefits to the player. However, when converting tankers with “zero” skill into new crews, the experience of this skill was not taken into account. From player reaction, devs realized that this does not seem fair enough.
Effectiveness of skills in new and old systems.
Devs understand the concerns of some players about the over-efficiency of vehicles with a new crew. For example, STB-1’s damage per minute can reach 5400 units, the reload speed of Object 261 is 19 seconds, and the wheel’s view can exceed 500 meters.
In turn, other players believe that the new crew has become less effective if the criterion of effectiveness is the number of learned skills, and not their impact on the battle.
The idea of the new crew is that now the system will allow creating crew settings for specific combat situations and playing style – this will determine its effectiveness. The value of such a system for the player is the ability to receive significant bonuses in the context of a particular battle instead of constant insignificant bonuses, which he may not have to use.
At the same time, devs do not want the changes to result in overly efficient assemblies. Therefore, they will carefully monitor the statistics to make sure that the changes are sufficient, but not overly effective.
* These are not all the questions that you raised and that require additional study. If you have new questions, be sure to ask them – feedback is important to us.
Tests and statistics collection will continue, and we ask you to continue to get acquainted with Crew 2.0. Questionnaires will be sent to you in the near future, we will be grateful if you take the time to do so.
source – wotexpress
Equipaggio 2.0. Reazione dei giocatori e le osservazioni degli sviluppatori (domande e risposte)
Ecco alcuni degli argomenti attorno ai quali ci sono state discussioni serie nella comunità dei giocatori.
Esperienza di abilità “zero”.
I giocatori hanno discusso della mancanza di compenso in esperienza per le abilità “zero”. Secondo il nostro piano, nel nuovo sistema, la presenza degli Istruttori era quella di sostituirli completamente e in definitiva portare benefici più tangibili al giocatore. Tuttavia, durante la conversione di carristi con abilità “zero” in nuovi equipaggi, l’esperienza di questa abilità non è stata presa in considerazione. Dalla reazione dei giocatori, gli sviluppatori si sono resi conto che questo non sembra abbastanza giusto.
Efficacia delle competenze nei nuovi e vecchi sistemi.
Gli sviluppatori comprendono le preoccupazioni di alcuni giocatori sull’eccessiva efficienza dei veicoli con un nuovo equipaggio. Ad esempio, il danno al minuto di STB-1 può raggiungere 5400 unità, la velocità di ricarica dell’obj 261 è di 19 secondi e la visuale dei veicoli ruotati può superare i 500 metri.
A loro volta, altri giocatori credono che il nuovo equipaggio sia diventato meno efficace se il criterio di efficacia è il numero di abilità apprese e non il loro impatto sulla battaglia.
L’idea del nuovo equipaggio è che ora il sistema consentirà di creare impostazioni dell’equipaggio per specifiche situazioni di combattimento e stile di gioco: questo determinerà la sua efficacia. Il valore di un tale sistema per il giocatore è la capacità di ricevere bonus significativi nel contesto di una particolare battaglia invece di bonus insignificanti costanti, che potrebbe non dover utilizzare.
Allo stesso tempo, gli sviluppatori non vogliono che le modifiche si traducano in combinazioni eccessivamente efficienti. Pertanto, monitoreranno attentamente le statistiche per assicurarsi che le modifiche siano sufficienti, ma non eccessivamente efficaci.
* Queste non sono tutte le domande che hai sollevato e che richiedono ulteriore studio. Se hai nuove domande, assicurati di porle: il feedback è importante per noi.
La raccolta di test e statistiche continuerà e ti chiediamo di continuare a familiarizzare con Crew 2.0. I questionari ti verranno inviati nel prossimo futuro, ti saremo grati se ti prenderai il tempo per farlo.