“Sandbox-2021”. High Explosive shells: preliminary results.
Thank you for your active participation in testing recycled High Explosive shells! The number of players on the “Sandbox” server exceeded all expectations – this helped to collect the necessary statistics.
The large number of tankers who completed the survey, and the many reviews on various information sites show that the ideas voiced did not leave indifferent and involved a variety of players in the discussion.
Preliminary results.
Preliminary survey results indicated that players liked key aspects of the revamped mechanics, with over 70% positive feedback received. In particular, the tankers appreciated:
• a significant reduction in damage from high-explosive shells when they hit the frontal projection of heavily armored vehicles;
• Improvements to the interface for notifications of hits and armor penetration;
• the ability to inflict minimum damage with high-explosive shells when armor is reached.
Preliminary statistics and your feedback show that the revised mechanics solve the tasks assigned to it and do not contain serious technical and design errors.
Topical topics of discussion.
After reviewing the reviews, we highlighted the main points on which the players focused in the discussion process:
1. the ability of high-explosive shells to pierce screens and, in particular, tracks;
2. the influence of new mechanics on such vehicles as the KV-2, FV 4005 and others that use high-explosives as the main shells;
3. the impact of recycled landmines on lightly armored vehicles;
4. the effectiveness of premium tanks that use high-explosive shells as the main ones, for example, the KV-2R;
5. the number of critical damage from hitting high-explosive shells;
6. the effectiveness of vehicles with high mobility and ammunition with high-explosive shells with high armor penetration (in particular, wheeled vehicles).
All of them will be carefully analyzed and worked out taking into account the statistics data.
What’s next?
The next stage of testing the reworked high-explosive shells on the Sandbox server will take place in late March-early April. Now devs have started analyzing the collected data, taking into account your feedback. Devs will focus on studying the above concerns in the context of statistical analysis.
Tankers, you have done a great job – your feedback and questions have been extremely helpful.
source – wotexpress
“Sandbox-2021”. Proiettili alto potenziale esplosivo: risultati preliminari.
Grazie per la tua partecipazione attiva ai test di proiettili ad alto esplosivo! Il numero di giocatori sul server “Sandbox” ha superato tutte le aspettative: questo ha aiutato a raccogliere le statistiche necessarie.
Il gran numero di carristi che hanno completato il sondaggio e le numerose recensioni su vari siti di informazione mostrano che le idee espresse non hanno lasciato indifferenti e hanno coinvolto una varietà di attori nella discussione.
Risultati preliminari.
I risultati del sondaggio preliminare hanno indicato che ai giocatori sono piaciuti gli aspetti chiave delle meccaniche rinnovate, con oltre il 70% di feedback positivi ricevuti. In particolare, le petroliere hanno apprezzato:
• una significativa riduzione dei danni causati da proiettili ad alto potenziale esplosivo quando colpiscono la proiezione frontale di veicoli pesantemente corazzati;
• Miglioramenti all’interfaccia per le notifiche di colpi e penetrazione della corazza;
• la capacità di infliggere il minimo danno con proiettili ad alto potenziale esplosivo quando viene raggiunta l’armatura.
Le statistiche preliminari e il tuo feedback mostrano che la meccanica rivista risolve i compiti ad essa assegnati e non contiene gravi errori tecnici e di progettazione.
Attuali argomenti di discussione.
Dopo aver esaminato le recensioni, abbiamo evidenziato i punti principali su cui i giocatori si sono concentrati nel processo di discussione:
1. la capacità dei proiettili ad alto potenziale esplosivo di perforare gli schermi e, in particolare, i cingoli;
2. l’influenza della nuova meccanica su veicoli come KV-2, FV 4005 e altri che usano esplosivi ad alto potenziale come proiettili principali;
3. l’impatto delle mine terrestri riciclate sui veicoli con blindatura leggera;
4. l’efficacia dei carri armati premium che utilizzano proiettili ad alto potenziale esplosivo come i principali, ad esempio il KV-2R;
5. il numero di danni critici causati dall’urto di proiettili ad alto potenziale esplosivo;
6. l’efficacia dei veicoli con elevata mobilità e munizioni con proiettili ad alto potenziale esplosivo con elevata penetrazione della corazza (in particolare, veicoli a ruote).
Tutti saranno attentamente analizzati e elaborati tenendo conto dei dati statistici.
Qual è il passo successivo?
La fase successiva del test dei proiettili ad alto potenziale esplosivo rielaborati sul server Sandbox si svolgerà tra la fine di marzo e l’inizio di aprile. Ora gli sviluppatori hanno iniziato ad analizzare i dati raccolti, tenendo conto del tuo feedback. Gli sviluppatori si concentreranno sullo studio delle preoccupazioni di cui sopra nel contesto dell’analisi statistica.
Tankers, avete svolto un ottimo lavoro: i vostri commenti e le vostre domande sono stati estremamente utili.
• What about tanks that use HE as their ONLY shells?
• What about guns (and tanks) who’s AP is already sub-par and HE is even weaker?
• Rather than changing the physics to something less realistic, what about using more realistic armor?
• It’s bad enough that people are spamming ‘gold’ shells for quick kills but some players can’t afford ‘gold’ shells and simply can’t afford to even carry any when a single defeat could mean total credit bankruptcy. (Yes, I’ve watched battles where even a win with gold ended up costing the player over 75,000 CR after earning over 100,000 CR in the win. Now imagine the cost if the entire ammo load detonated in a loss!)
• Balance should dictate that if ANY tank is not carrying gold ammo in a battle, then NO tank should.