Soon, a closed test will start in which the number of HP of all vehicles in levels I – IV will be increased. Currently, the HP growth curve is very steep for vehicles from levels I – VI and more even for vehicles from VII to X level – take a look at the chart below.
This means that playing at low and medium levels is not as comfortable as it should be. When you encounter a battle with higher-level vehicles, you may notice a big difference between the potency of these vehicles and yours. For this reason, battles at medium and low levels are relatively short.
What exactly are we going to do?
To compensate for the HP growth rate, the stock HP for all vehicles from I to VI levels will be increased. The HP gain value will be different for each level during the test and will be determined using the same quotient for each vehicle of the given level. The value table is below: the quotient of 1 means the current value.
Level | AND | II | III | IV | V | VI | VIII | VIII | IX | X |
HP quotient | 2.14 | 1.99 | 1.78 | 1.53 | 1.31 | 1.12 | 1 | 1 | 1 | 1 |
As can be seen from the table, the first level vehicles will gain the most (in this test + 114%). The reason is simple: now the differences in the amount of HP are all the greater, the lower is the level. For example, MS-1 will have 215 HP, instead of the current 100 – the result was rounded up. T-45, a Tier II tank, will receive 280 HP instead of the current 140. Changes in the H pool will allow:
- easing the transition from lower to higher level branches.
- extending the average survival time of the vehicle in the battles of these levels, which will make them more comfortable for completely new players as well as old explorers discovering new branches.
It should be emphasized that the is only first phase of testing. The exact value of the conversion factors is not final for any of the levels and may change.
source – rykoszet.info
Presto inizierà un test chiuso in cui verrà aumentato il numero di HP di tutti i veicoli nei livelli I-IV. Attualmente, la curva di crescita di HP è molto ripida per i veicoli dai livelli I – VI e anche più per i veicoli dal livello VII al livello X – dai un’occhiata alla seguente tabella.
Ciò significa che giocare a livelli bassi e medi non è comodo come dovrebbe essere. Quando incontri una battaglia con veicoli di livello superiore, potresti notare una grande differenza tra la potenza di questi veicoli e la tua. Per questo motivo, le battaglie a livelli medio e basso sono relativamente brevi.
Per compensare il tasso di crescita di HP, sarà aumentato l’HP di serie per tutti i veicoli da I a VI livelli. Il valore di guadagno HP sarà diverso per ogni livello durante il test e sarà determinato utilizzando lo stesso quoziente per ciascun veicolo del livello specificato. La tabella dei valori è la seguente: il quoziente di 1 indica il valore corrente.
Come si può vedere dalla tabella , i veicoli di primo livello guadagneranno di più (in questo test + 114%). Il motivo è semplice: ora le differenze nella quantità di HP sono tanto maggiori quanto minore è il livello. Ad esempio, MS-1 avrà 215 HP, invece degli attuali 100 – il risultato è stato arrotondato per eccesso. Il T-45, un carro armato Tier II, riceverà 280 HP invece degli attuali 140. Le modifiche nel pool H consentiranno:
- facilitando la transizione da rami di livello inferiore a livello superiore.
- estendendo il tempo di sopravvivenza medio del veicolo nelle battaglie di questi livelli, che li renderà più a loro agio per i giocatori completamente nuovi e per i vecchi esploratori alla scoperta di nuove filiali.
Va sottolineato che è solo la prima fase di test. Il valore esatto dei fattori di conversione non è definitivo per nessuno dei livelli e potrebbe cambiare.