We’re happy to share that we’re making progress on a new Soviet-setting Grand Battles map, earlier tested as past of a couple of variants featuring very different gameplay layouts. Based on the feedback received on both prototypes, today we’re sending the updated version to Supertest.
The new version of the Soviet-setting Grand Battles map combines open spaces with city blocks within 1800m×1800m (1400m×1400m by the red line). While working on it, we were keen on adding more interaction between different attack routes. Advancing on either of the flanks and securing a key spot will give you multiple options for continuing your assault and for supporting your allies in other parts of the map, thanks to all routes being interconnected in such a way.
The map has 5 combat zones
- The western bypass: A large open space split into several parts by the river. This zone fits ambushing snipers, but the river banks can cover assault vehicles from enemy fire.
- The city blocks: This place favors well armored vehicles and close quarters fighting. It offers lots of (out-)maneuvering options and a shortcut to the enemy base.
- The central hill: Tanks with good gun depression can use this are to their benefit and also help their buddies nearby. At the start of the battle, light tanks may catch a glimpse at where the opponents are headed.
- The “Bottleneck”: This isolated part of the map suits heavily armored tanks. It may be used for flanking the city blocks zone (2) and helping allies.
- The village in the east: Fast vehicles can hide behind several destructible houses. Hit-and-run tactics may be employed. Taking this spot gives you a nice view of the hill (3) and a certain power over what’s happening there.
During this testing stage, we plan on checking the balance of the entire map and on every separate attack route. We’ll also assess how well the neighboring assault directions are working together. Depending on the results, we’ll decide what happens to this prototype.
source – thearmoredpatrol.com
Siamo felici di condividere i progressi su una nuova mappa Grand Battles ambientata in Unione Sovietica, precedentemente testata per un paio di varianti con layout di gioco molto diversi. Sulla base del feedback ricevuto su entrambi i prototipi, oggi invieremo la versione aggiornata al Supertest.
La nuova versione della mappa Grand Battles con ambientazione sovietica combina spazi aperti con blocchi di città entro 1800m × 1800m (1400m × 1400m con la linea rossa). Mentre ci lavoravamo, ci tenevamo ad aggiungere più interazione tra diverse vie d’attacco. Avanzando su entrambi i lati e assicurando un punto chiave, avrai più opzioni per continuare il tuo assalto e per sostenere i tuoi alleati in altre parti della mappa, grazie a tutte le rotte che sono interconnesse in questo modo.
La mappa ha 5 zone di combattimento
- La “tangenziale occidentale”: un grande spazio aperto diviso in più parti dal fiume. Questa zona si adatta ai cecchini, ma le sponde del fiume possono coprire i veicoli d’assalto dal fuoco nemico.
- I blocchi di città: questo posto favorisce veicoli ben armati e combattimenti ravvicinati. Offre molte (out) opzioni di manovra e una scorciatoia per la base nemica.
- La collina centrale: i carri armati con una buona depressione possono usare questo a loro vantaggio e anche aiutare i loro amici nelle vicinanze. All’inizio della battaglia, i carri armati leggeri possono dare un’occhiata a dove sono diretti gli avversari.
- Il “collo di bottiglia”: questa parte isolata della mappa si adatta ai carri armati pesantemente corazzati. Può essere usato per fiancheggiare la zona dei blocchi di città (2) e aiutare gli alleati.
- Il villaggio ad est: i veicoli veloci possono nascondersi dietro diverse case distruttibili. Possono essere impiegate tattiche di attacco rapido. Prendendo questo posto si ottiene una bella vista della collina (3) e un certo potere su ciò che sta accadendo lì.
Durante questa fase di test, pianifichiamo di controllare il saldo dell’intera mappa e su ogni via di attacco separata. Valuteremo anche il modo in cui le direzioni di assalto vicine stanno lavorando insieme. A seconda dei risultati, decideremo cosa succede a questo prototipo.