Map changes: Live Oaks, Cliff, Westfield.
Another pack of edits on the maps from the mapmakers. Lots of point changes.
These edits based on should be expected in 1 patch (already in 2023). These changes were released to the WoT Supertest on October 6th.
1. Map Live Oaks .
• The city for the bottom base has been redesigned to provide more comfortable gameplay for heavy tanks.
• Drives to the city and towards the bases have been improved and now allow you to get to the city from the lower base more safely.
• Increased the playing area of the bottom base team to provide more positions to attack or defend a direction.
• Added intermediate cover when attacking the upper base with the lower team on the low.
2. Map “Cliff”.
• The shooting area from the lower base (J3) to the TT in the center of the map has been significantly reduced to increase the comfort of playing on heavy vehicles.
• Due to the terrain, a small intermediate cover appeared on the side of the upper base in the TT zone (square E5).
• The stone has been slightly enlarged to hide the TT shot in the G5 square (made by analogy with the opposite side).
• Removed a pit (D4-D5) where light and medium tanks could jump into (this position played the role of a “trap”: tanks drove into it and could not play further from this position). Also, the height of the cliff was reduced to open the chamber on the mountain from the position of the base, where the main anti-tanks are stationed.
• Once again, the solo boost in the F7 square has been removed.
3. Map “Westfield”.
• In the squares A1–A3 near the upper base, the “pit” was reworked:
a) For the players of the upper team at the initial stages of the battle, the ability to fire using the IHP was removed;
b) In square A2, a more convenient pocket has been added for the players of the top team.
• Debris has been added in square C1, which is a pocket with the ability to completely hide the tank’s hull from enemy fire.
• In the center, in squares D4, D5, E5, the development of the village was redesigned in order to eliminate the backache from squares E6–E7 on the TT of the lower team, located on the ridge in square C3.
• On the “green”, in the square K7, the terrain of the hill has been changed for a more convenient and safe game for the CT of the lower base.
• On the “balcony”, in square G4, the terrain has been changed and rocks on the cliff have been added to prevent accidental falls of equipment.
• At the intersection of squares D9–D0 on the route of vehicles to the CT direction at the beginning of the battle, stones were removed to exclude cases of tanks “bouncing” on them.
All changes are shown in the video for 2.5 minutes.
source – wotexpress
source – wotexpress
Cambiamenti alla mappa: Live Oaks, Cliff, Westfield.
Un altro pacchetto di modifiche alle mappe da parte dei cartografi. Molte modifiche ai punti.
Queste modifiche basate su dovrebbero essere previste in 1 patch (già nel 2023). Queste modifiche sono state rilasciate al WoT Supertest il 6 ottobre.
1. Mappa Live Oaks.
• La città per la base inferiore è stata ridisegnata per offrire un gameplay più confortevole ai carri armati pesanti.
• Le unità verso la città e verso le basi sono state migliorate e ora ti consentono di raggiungere la città dalla base inferiore in modo più sicuro.
• Aumentata l’area di gioco della squadra della base inferiore per fornire più posizioni per attaccare o difendere una direzione.
• Aggiunta una copertura intermedia quando si attacca la base superiore con la squadra inferiore accesa il basso.
2. Mappa “Cliff”.
• L’area di tiro dalla base inferiore (J3) al TT al centro della mappa è stata notevolmente ridotta per aumentare il comfort di gioco su veicoli pesanti.
• A causa del terreno , un piccolo coperchio intermedio è apparso sul lato della base superiore nella zona TT (quadrato E5).
• La pietra è stata leggermente allargata per nascondere il tiro TT nel riquadro G5 (realizzato per analogia con il lato opposto) .
• Rimossa una fossa (D4-D5) in cui potevano saltare i carri armati leggeri e medi (questa posizione svolgeva il ruolo di una “trappola”: i carri armati vi entravano e non potevano giocare oltre da questa posizione). Inoltre , l’altezza della scogliera è stata ridotta per aprire la camera sulla montagna dalla posizione della base, dove sono stazionati i principali anticarro.
• Ancora una volta, il boost in solitario nel quadrato F7 è stato rimosso.< /p>
3. Mappa “Westfield”.
• Nelle caselle A1–A3 vicino alla base superiore, la “fossa” è stata rielaborata:
a) Per i giocatori della squadra superiore nelle fasi iniziali della battaglia, l’abilità sparare con l’IHP è stato rimosso;
b) Nella casella A2 è stata aggiunta una tasca più comoda per i giocatori della prima squadra.
• Nella casella C1 sono stati aggiunti detriti, che è una tasca con il capacità di nascondere completamente lo scafo del carro armato dal fuoco nemico.
• Al centro, nei riquadri D4, D5, E5, è stato ridisegnato lo sviluppo del villaggio in modo da eliminare il mal di schiena dai riquadri E6–E7 sul TT di la squadra inferiore, situata in cresta nel riquadro C3.
• Sul “verde”, nel riquadro K7, il terreno della collina è stato modificato per un gioco più comodo e sicuro per il CT della base inferiore.
• Sul “balcone”, in piazza G4, è stato modificato il terreno e sono state aggiunte delle rocce a strapiombo per evitare cadute accidentali di attrezzature.
• All’incrocio dei quadrati D9–D0 del percorso di veicolo e alla direzione CT all’inizio della battaglia, le pietre sono state rimosse per escludere casi di carri armati che “rimbalzavano” su di esse.
Tutte le modifiche vengono mostrate nel video per 2,5 minuti.