Steppes, Pass (2nd iteration) – Changes on the maps.
Iterations of changes on the maps, but here they dug up the Pass map a lot.
These changes based on should be expected as early as 2023. On thesupertest these changes came out on October 27th.
1. Map “Steppes”.
• The defensive sniper position in square A3 (upper base) has been redesigned: now it is easier to stop the enemy advance from it.
• Balanced the direction on the 9-0 lanes: for the top team, positions have been added that allow for a more comfortable and safer fix on the direction.
• The sniper position of the top team in squares A7-A8 has been reworked.
• Removed positions of stones with bushes on both sides of the direction on 8-9-0 lanes.
2. Map “Pass”.
• In square H8, the height of the hill has been reduced for faster and more comfortable occupation of sniper positions by vehicles of the lower team.
• At the intersection of squares F9-F0 and E9-E0, intermediate shelters have been added for safer advancement of vehicles to the lower base.
• In squares E9 and B6, convenient “balconies” and covers for firing from medium and long distances have been added for both teams.
• In squares C7, D7 and D8 (glacier) the collision zone of heavy tanks has been globally reworked. The terrain has been changed, new shelters have been created, the playing area has been expanded.
• In squares H6-H7, by analogy with the upper base, a part of the mountain was cut off and cleared of vegetation to open a small shot from a sniper-position in square H8.
• In squares H5-H6, the depth of the hollow (near the road) has been increased for safer passing of vehicles of the lower team.
• In squares G5-H5 and E3-F4, “balconies” were redesigned to reduce the range of fire through the “rolling” zones of vehicles of both teams and to add new positions for firing from medium distances.
• In the squares E2 – G1, the playing area has been expanded with the addition of a “balcony” and intermediate shelters, giving the players of the lower team the opportunity to more comfortably develop an attack towards the upper base.
• In square F4 (in the center of the map, on the water) new shelters have been added.
• In squares E6 and D5 near the bridge, the terrain has been changed and the ability to enter from the water from both sides has been added.
• In square D4, a rock has been added to cover the gap along the bridge from the sniper position in square C3 (upper base).
• Also, some undocumented changes have been made, including the removal of excess vegetation and small stones on the siding routes for a more comfortable game on the map.
All changes are shown in the video for 3 minutes.
source – wotexpress
source – wotexpress
Steppe, Passo di montagna (2a iterazione) – Modifiche sulle mappe.
Itazioni di modifiche sulle mappe, ma qui hanno scavato molto nella mappa del Passo.
Queste modifiche basate su dovrebbero essere previste già nel 2023. Durante il supertest queste modifiche sono state rilasciate il 27 ottobre.
1. Mappa “Steppe”.
• La posizione difensiva del cecchino nella casella A3 (base superiore) è stata ridisegnata: ora è più facile fermare l’avanzata nemica da essa.
• Bilanciata la direzione sul 9 – 0 corsie: per la squadra di testa sono state aggiunte posizioni che consentono una correzione più comoda e sicura della direzione.
• La posizione del cecchino della squadra di testa nelle caselle A7-A8 è stata rielaborata.
• Rimosse le posizioni delle pietre con i cespugli su entrambi i lati della direzione sulle corsie 8-9-0.
2. Mappa “Mountain Pass”.
• Nella casella H8, l’altezza della collina è stata ridotta per un’occupazione più rapida e comoda delle postazioni dei cecchini da parte dei veicoli della squadra inferiore.
• All’incrocio delle caselle F9-F0 ed E9-E0, sono stati aggiunti ricoveri intermedi per un più sicuro avanzamento dei veicoli alla base inferiore.
• Nei quadrati E9 e B6 sono stati aggiunti comodi “balconi” e coperture per il tiro da media e lunga distanza per entrambe le squadre.
• Nelle caselle C7, D7 e D8 (ghiacciaio) la zona di collisione dei carri pesanti è stata rielaborata a livello globale. Il terreno è stato modificato, sono stati creati nuovi rifugi, l’area di gioco è stata ampliata.
• Nelle caselle H6-H7, per analogia con la base superiore, una parte della montagna è stata tagliata e ripulita dalla vegetazione per aprirsi un piccolo colpo da una posizione di cecchino nella casella H8.
• Nelle caselle H5-H6, la profondità della cavità (vicino alla strada) è stata aumentata per un passaggio più sicuro dei veicoli della squadra inferiore.
• In i quadrati G5-H5 ed E3-F4, i “balconi” sono stati ridisegnati per ridurre il raggio di fuoco attraverso le zone “rotolanti” dei veicoli di entrambe le squadre e per aggiungere nuove postazioni per il tiro a media distanza.
• Nei quadrati E2 – G1, l’area di gioco è stata ampliata con l’aggiunta di una “balconata” e di ripari intermedi, dando la possibilità ai giocatori della squadra inferiore di sviluppare più comodamente un attacco verso la base superiore.
• In piazza F4 (in al centro della mappa, sull’acqua) sono stati aggiunti nuovi rifugi.
• Nelle caselle E6 e D5 vicino al ponte, il terreno è stato modificato nged ed è stata aggiunta la possibilità di entrare dall’acqua da entrambi i lati.
• Nella casella D4, è stata aggiunta una roccia per coprire il varco lungo il ponte dalla posizione del cecchino nella casella C3 (base superiore).
• Inoltre, sono state apportate alcune modifiche non documentate, inclusa la rimozione della vegetazione in eccesso e delle piccole pietre sui percorsi di raccordo per un gioco più confortevole sulla mappa.
Tutte le modifiche vengono mostrate nel video per 3 minuti.