As you know, Common Test 1.0.2 is here and with its latest iteration, four maps have been updated and reworked to address issues we’ve noticed with them. Time’s a-wasting, so let’s get down to the facts.
Malinovka
after
- Spawn points for both teams have been relocated (previously, one team had to travel farther to reach key points). Spawning light tanks are assigned to the front, which will simplify their departure and operation at the beginning of the battle.
- The bushes on the balcony have been shifted closer to the edge of the cliff, and the terrain in this area has been slightly modified. The viewing radius from this position is better now.
- The church has been rotated. Now it’s more beneficial for the north-spawning team to take the church, and this position will have added effectiveness through the course of battle. From this position, you’ll be able to shoot at the swamp and defend it from the enemy on the hill. Also behind the church, some of the terrain has been lowered.
- Revised the density and number of bushes in the swamp for both teams.
- Added a small ledge at the slope of F7 to provide greater opportunities for the north-spawning team.
Fjords
after
Some minor adjustments were made throughout the map to strengthen the positions of the team spawning at the top (left).
- Added shelter from tank destroyers firing from the lower base. Now tanks passing through this zone will be less vulnerable.
- Changed the terrain on the outcrops from the ravine, allowing safer play from the tower and strengthening the positions of the west-spawning team.
- Added an indestructible house to the tank destroyer position, which allows you to hide from enemy fire.
- Added an alternative route on the lower part of the hill, allowing attackers to reach the base more safely.
Erlenberg
after
Minor changes have been made to improve the ability to attack and rebalance the map.
- Changed the geometry of the castle wall. Now defenders near the castle will be more vulnerable to the attackers on the island at E1 and those in the city.
- Added houses to create an additional coverage position. This will also simplify the attack along the 0 and 1 lines.
- Added trees and buildings to better cover the tanks in the city from fire and spotting from the flanks.
- The area has been redesigned to correspond more closely to a similar place in the opposite corner of the map.
- Fixed minimap errors.
after
Mountain Pass
after
There are more convenient zones for the players from the top of the map, without impacting the usual positions of the team spawning in the south. We did this to fix the imbalance on the map which favours the south-spawning team.
after
Why not check out these new improvements right now on the Common Test!
Come ben saprete, è disponibile il Common Test 1.0.2 e con la sua ultima iterazione saranno aggiornate e rielaborate quattro mappe per risolvere i problemi riscontrati. Ma basta con le parole, passiamo ai fatti.
Malinovka
- I punti di schieramento per entrambe le squadre sono stati riposizionati (con la precedente collocazione, una squadra doveva percorrere più strada per raggiungere i punti chiave). Lo schieramento dei carri leggeri è stato posizionato frontalmente, semplificandone così la partenza e le operazioni all’inizio della battaglia.
- I cespugli sulle alture sono stati spostati vicino ai confini del dirupo e la conformazione dell’area è stata leggermente modificata. Il raggio visivo da queste posizioni è stato migliorato.
- La chiesa è stata ruotata. Questa nuova posizione favorisce la squadra schierata a nord risultando più determinante per l’intera durata della battaglia. Da questa posizione adesso è possibile prendere di mira i nemici nella palude e difendere da quelli in arrivo dalla collina. Inoltre sono state realizzate delle depressioni nell’area circostante.
- Corretta la densità e la quantità di cespugli nella palude per entrambe le squadre.
- Aggiunta una piccola sporgenza nel dirupo in F7 per fornire maggiori opportunità tattiche alla squadra situata a nord.
Fiordi
dopo
Sono state apportate alcune modifiche alla mappa, al fine di rinforzare le posizioni della squadra che parte da sopra (sinistra).
- Aggiunti alcuni ripari che consentono di difendersi dal fuoco dei cacciacarri provenienti dalla base bassa. Ora i carri che attraversano questa zona sono meno vulnerabili.
- Il terreno tra gli affioramenti e la gola è stato modificato. Ciò permette di giocare in maniera più sicura dalla torre e rafforza le posizioni della squadra che parte da ovest.
- Nella posizione dei cacciacarri è stata aggiunta una casa indistruttibile che permette di ripararsi dal fuoco nemico.
- Nella parte bassa della collina è stato aggiunto un percorso alternativo che consente agli attaccanti di raggiungere la base più facilmente.
Erlenberg
dopo
Sono stati apportati piccoli cambiamenti per aumenterà le possibilità d’attacco e bilanciare meglio la mappa.
- Cambiata la geometria delle mura del castello. Ora i difensori appostati nei pressi del castello saranno più vulnerabili agli attaccanti posizionati sull’isola in E1 e nella città.
- Aggiunte delle case per creare coperture aggiuntive. Ciò semplificherà l’attacco lungo le linee 0 e 1.
- Aggiunti alberi ed edifici per coprire meglio i carri in città dal fuoco e dall’avvistamento dai lati.
- L’area è stata riprogettata per corrispondere meglio alla zona simile nell’angolo opposto della mappa.
- Sistemati alcuni errori sulla minimappa.
Passo di Montagna
dopo
Ora sono presenti zone più agibili per i giocatori che partono dall’alto della mappa, senza alcun impatto sulle posizioni abituali della squadra che parte da sud. Abbiamo fatto questo cambiamento per sistemare lo sbilanciamento sulla mappa che favoriva la squadra a sud.
dopo
Che ne dite di dare un’occhiata a queste migliorie in dopo persona partecipando al Common Test?