Version 9.15.1 slightly differs from the World of Tanks updates players are used to: the importance of the technical part of this patch prevails over the game content visible to players. The most important technical feature will be the transferring of the game’s battle interface to the latest version of the ActionScript 3.0 programming language. In this article, we will explain the purpose of this change, what the advantages of ActionScript 3.0 are, and how to avoid any inconveniences after the update’s release.
Why do we need the new version of ActionScript 3.0
ActionScript 2.0 was used for interface-development solutions at the time of the game’s release. In 2015, the World of Tanks Garage was transferred to ActionScript 3.0, and with Version 9.15.1, the game’s battle interface will be fully transferred into this new version. In general, after transferring to the new platform, the performance of the client in version 9.15.1 will remain the same or will slightly improve. However, transferring to ActionScript 3.0 provides new opportunities to optimise the game client. Also, the process of creating modifications will be more convenient, as there will be more opportunities for mod makers to use AutoDesk Scaleform.
Game client performance modifications
When developing a new platform for the battle interface, Wargaming worked closely with the most popular mod makers. Thanks to the work done previously, we were able to significantly reduce the performance risks of third-party client modifications.
Despite close cooperation between the World of Tanks development team and mod makers, unfortunately some modifications may potentially be unavailable for some time, as their installation might lead to technical problems. For this reason, it is not recommended to install the following mods to the game client:
XVM:
- All components
Other:
- Deluxe damage panel (custom damage panel)
- Chat with message history
- Tank icons
Problem using modifications
There are many players who play using different client modifications. We remind you that these modifications are not created by Wargaming, but by third-party developers and users. So, with the release of official World of Tanks updates, issues can occur with your game client due to these modified files: things such as decreased game performance, freezes, crashes, missing textures and other problems. In most cases, such problems are solved by deleting the game modification – however, sometimes a complete clean reinstall of the game is needed.
We remind you that since the release of version 9.12, it is possible to turn game modifications on and off. If you have any problems, try to run the game in safe mode:
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La versione 9.15.1 differisce leggermente dagli usuali aggiornamenti di World of Tanks: l’importanza della parte tecnica di questa patch prevale sul contenuto del gioco visibile ai giocatori. La caratteristica tecnica più importante sarà il trasferimento dell’interfaccia di battaglia del gioco all’ultima versione del linguaggio di programmazione ActionScript 3.0. In questo articolo, spiegheremo lo scopo di questo cambiamento, quali sono i vantaggi di ActionScript 3.0 e come evitare eventuali disagi dopo l’uscita dell’aggiornamento.
Perché abbiamo bisogno della nuova versione di ActionScript 3.0
ActionScript 2.0 è stato utilizzato per soluzioni di interfaccia di sviluppo al momento del rilascio del gioco. Nel 2015, il World of Tanks Garage è stato trasferito ad ActionScript 3.0, e con la versione 9.15.1, l’interfaccia di battaglia del gioco sarà completamente trasferito in questa nuova versione. In generale, dopo aver trasferito nella nuova piattaforma, le prestazioni del client nella versione 9.15.1 rimarranno uguali o miglioreranno leggermente. Tuttavia, il trasferimento ad ActionScript 3.0 fornisce nuove opportunità per ottimizzare il client di gioco. Inoltre, il processo di modifiche sarà più conveniente, come ci saranno più opportunità per i produttori di mod ad utilizzare Autodesk Scaleform.
Modifiche alla performance di gioco
Nello sviluppo di una nuova piattaforma per l’interfaccia di battaglia, Wargaming ha lavorato a stretto contatto con i produttori di mod più popolari. Grazie al lavoro fatto in precedenza, siamo stati in grado di ridurre in modo significativo i rischi di di modifiche alle prestazioni del client con mod di terze parti.
Importante! Non si consiglia di installare mods da una versione precedente di World of Tanks, o spostare mods da una versione precedente alla cartella 9.15.1, in quanto può causare che il gioco sia instabile.
Nonostante la stretta collaborazione tra il mondo del team di sviluppo di carri e produttori di mod, purtroppo alcune modifiche potrebbero essere potenzialmente non disponibili per un certo tempo, come la loro installazione potrebbe portare a problemi tecnici. Per questo motivo, non è consigliabile installare le seguenti mods per il client di gioco:
XVM: tutti i componenti
Altro:
Pannello danni Deluxe (pannello danni personalizzato)
Chat con la cronologia dei messaggi
icone carri
Problema con modifiche
Ci sono molti giocatori che giocano con diverse modifiche al client. Vi ricordiamo che queste modifiche non sono create da Wargaming, ma da sviluppatori di terze parti e utenti. Così, con i rilasci ufficiali di WoT, problemi possono verificarsi con il vostro client di gioco a causa di questi file modificati: cose come le prestazioni di gioco, blocchi, texture mancanti e altri problemi. In molti casi, questi problemi sono risolti cancellando le modifiche al gioco – tuttavia, è necessaria talvolta una reinstallazione pulita completa del gioco.
Importante: Wargaming non è responsabile per le questioni di gioco-client a causa di file modificati.
Vi ricordiamo che dal momento del rilascio della versione 9.12, è possibile attivare o meno le modifiche del gioco. In caso di problemi, provate a eseguire il gioco in modalità provvisoria.