SHIP BALANCE CHANGES — 0.11.5 CLOSED TESTING
Kansas-Vermont branch changes
To improve the playability of these ships and highlight their firepower as a feature, part of the characteristics of these American battleships are being changed to those that were previously tested in Connecticut.
The ships will retain their usual gameplay style, with low speed and high salvo weight. However, thanks to their new engine settings, playing on them will become a more dynamic experience. Changes to their armor and their Repair Party consumables, in turn, will increase their survivability, as they often soaked up a lot of damage due to their low speed and large size.
VIII KANSAS:
- Reload time of the Repair Party consumable reduced: 80 to 40 s
- The engine parameters have been changed: the acceleration for both forward and reverse movement has been significantly improved
IX MINNESOTA:
- Reload time of the Repair Party consumable reduced: 80 to 40 s
- Armor thickness of the athwartship raised bulkhead beneath the forward superstructure increased: 25 to 38mm
- The engine parameters have been changed: the acceleration for both forward and reverse movement has been significantly improved
- Detectability by ships reduced: 17.54 to 16.4 km. Other types of detectability are reduced proportionally
X VERMONT:
- Reload time of the Repair Party consumable reduced: 80 to 40 s
- The amount of HP restored by the consumable from damage received in the citadel, including from torpedoes hitting the citadel area, has been increased from 10% to 50%
- The engine parameters have been changed: the acceleration for forward and reverse movement has been significantly improved
- Casemate side armor increased from 38 to 51 mm
- Detectability by ships reduced: 18.02 to 16.02 km. Other types of detectability reduced proportionally
- Parameters of the main battery shells have been changed to better match the updated concept of the branch:
- Increased the flight time of projectiles over long distances
- Increased armor penetration at close range
- Reduced armor penetration at long distances
UNITED STATES:
- Tactical Squadron maximum torpedo damage reduced: 8,200 to 7,600
- Chance to cause flooding reduced: 68% to 63%.
Submarine changes:
Added dispersion when launching torpedoes:
- U-69 -11 ° for bow and 3 ° for stern tubes
- U-190 – 11 ° for bow and 5 ° for stern tubes
- U-2501 – 16 ° for bow tubes
- U-4501 – 11 ° for bow and 16 ° for stern tubes
- Cachalot – 11 ° for bow and 5 ° for stern tubes
- Salmon – 11 ° for bow and stern tubes
- Balao – 16 ° for bow and 11 ° for stern tubes
This change will make it much harder to hit the same spot on a ship with a salvo of unguided torpedoes.
U-190 and Salmon:
Reduced the time before forced ascent when the sub’s dive capacity is depleted. This will reduce the ability of these subs to escape detection underwater even after exhausting their dive capacity.
Please note that all information in the development blog is preliminary. The final information will be published on game’s website.
source – wows devs blog
La filiale Kansas-Vermont cambia
Per migliorare la giocabilità di queste navi ed evidenziare la loro potenza di fuoco come caratteristica, parte delle caratteristiche di queste corazzate americane sono state modificate rispetto a quelle precedentemente testate in Connecticut.
Le navi manterranno il loro solito stile di gioco, con bassa velocità e alto peso della salva. Tuttavia, grazie alle nuove impostazioni del motore, giocare su di esse diventerà un’esperienza più dinamica. Modifiche alla loro armatura e alla loro riparazione I consumabili del gruppo, a loro volta, aumenteranno la loro sopravvivenza, poiché spesso hanno subito molti danni a causa della loro bassa velocità e delle grandi dimensioni.
VIII KANSAS:
- Tempo di ricarica del consumabile Squadra di riparazione ridotto: da 80 a 40 s
- I parametri del motore sono stati modificati: l’accelerazione sia per il movimento in avanti che per la retromarcia è stata notevolmente migliorata
IX MINNESOTA:
- Tempo di ricarica del consumabile Squadra di riparazione ridotto: da 80 a 40 s
- Spessore dell’armatura della paratia rialzata di traverso sotto la sovrastruttura anteriore aumentata: da 25 a 38 mm
- Il i parametri del motore sono stati modificati: l’accelerazione sia per il movimento in avanti che in retromarcia è stata notevolmente migliorata
- Rilevabilità da parte delle navi: da 17,54 a 16,4 km. Altri tipi di rilevabilità sono ridotti proporzionalmente
X VERMONT:
- Tempo di ricarica del consumabile Squadra di riparazione ridotto: da 80 a 40 s
- La quantità di HP ripristinata dal consumabile dai danni ricevuti nella cittadella, inclusi i siluri che colpiscono l’area della cittadella, è stata aumentata dal 10% al 50%
- I parametri del motore sono stati modificati: l’accelerazione di marcia avanti e indietro è stata notevolmente migliorata
- Corazza laterale in casematta aumentata da 38 a 51 mm
- Rilevabilità da parte delle navi ridotta: da 18,02 a 16,02 km. Altri tipi di rilevabilità ridotti proporzionalmente
- I parametri dei proiettili della batteria principale sono stati modificati per adattarsi meglio al concetto aggiornato del ramo:
- Aumento del tempo di volo dei proiettili su lunghe distanze
- Maggiore penetrazione dell’armatura a distanza ravvicinata
- Ridotta penetrazione dell’armatura a lunghe distanze
STATI UNITI:
- Danno massimo da siluro dello squadrone tattico ridotto: da 8.200 a 7.600
- Possibilità di causare allagamento ridotta: dal 68% al 63%.
Modifiche al sottomarino:
Aggiunta dispersione durante il lancio di siluri:
- U-69 -11° per prua e 3° per tubi di poppa
- U-190 – 11° per prua e 5° per tubi di poppa
- U-2501 – 16 ° per tubi di prua
- U-4501 – 11° per prua e 16° per tubi di poppa
- Cachalot – 11 ° per prua e 5 ° per tubi di poppa
- Salmone – 11 ° per tubi di prua e di poppa
Questa modifica renderà molto più difficile colpire lo stesso punto su una nave con una salva di siluri non guidati.
U-190 e Salmone:
Ridotto il tempo prima della risalita forzata quando la capacità di immersione del sottomarino è esaurita. Ciò ridurrà la capacità di questi sottomarini di sfuggire al rilevamento sott’acqua anche dopo aver esaurito la loro capacità di immersione.
Tieni presente che tutte le informazioni nel blog di sviluppo sono preliminari. Le informazioni finali verranno pubblicate sul sito Web del gioco.