In 0.9.6, the sound engine and audio parameters in-game have been updated:
- Sound quality was improved in all quality settings.
- Sound quality was improved in multi-channel sound systems (5.1, 7.1 and others).
- Engine sounds of ships were updated. Besides, they are now divided into 2 types – steam turbine and diesel. Each engine type will have its own distinctive sound.
- Plane engine sounds were updated.
- The environmental sounds in the “Ultra” settings were reworked.
- The “SFX volume” slider was removed form audio settings. Before the change, the slider was used to control all non-musical effects except for voice, thus duplicating all other sliders located in the right corner of the audio settings tab.
- A new “Damage volume” slider was added in the audio settings tab. It is used to control the sound of shells’ interaction with all surfaces and ships, and the effects they cause.
We’ve also added some new sound effects:
- When planes are flying next to the camera and when a squadron is approaching the ship;
- When turning the camera, extinguishing fires and removing floods in a binocular view mode;
- When choosing 1/2 and 1/4 speeds, when passing speed marks, when turning on the reverse gear, and when moving full forward with the “Ultra” settings enabled.
- The new sound effects of hitting or getting hit were added, and old ones were updated. The new effects depend on the type of hitting (ricochet, penetration, over-penetration, etc.) and on the degree of damage dealt or received.
After the release of Update 0.9.6 the players will have to go to the audio settings tab and set the values that are most comfortable for them. The best sound can be achieved at the 100% volume for each category.
Please note that all information in the development blog is preliminary and subject to change during testing.
source – wows devs blog
In 0.9.6, il motore audio e i parametri audio nel gioco sono stati aggiornati:
- La qualità del suono è stata migliorata in tutte le impostazioni di qualità.
- La qualità del suono è stata migliorata nei sistemi audio multicanale (5.1, 7.1 e altri).
- I suoni del motore delle navi sono stati aggiornati. Inoltre, ora sono divisi in 2 tipi: turbina a vapore e diesel. Ogni tipo di motore avrà il suo suono distintivo.
- I suoni del motore piano sono stati aggiornati.
- I suoni ambientali nelle impostazioni “Ultra” sono stati rielaborati.
- Il cursore “Volume SFX” è stato rimosso dalle impostazioni audio. Prima della modifica, il dispositivo di scorrimento veniva utilizzato per controllare tutti gli effetti non musicali tranne la voce, duplicando così tutti gli altri dispositivi di scorrimento situati nell’angolo destro della scheda delle impostazioni audio.
- Un nuovo dispositivo di scorrimento “Volume danni” è stato aggiunto nella scheda delle impostazioni audio. È usato per controllare il suono dell’interazione delle conchiglie con tutte le superfici e le navi e gli effetti che causano.
Abbiamo anche aggiunto alcuni nuovi effetti sonori:
- Quando gli aerei volano vicino alla telecamera e quando uno squadrone si avvicina alla nave;
- Quando si gira la fotocamera, spegnere gli incendi e rimuovere le alluvioni in una modalità di visualizzazione binoculare;
- Quando si scelgono le velocità 1/2 e 1/4, quando si superano i contrassegni di velocità, quando si inserisce la retromarcia e quando si procede in avanti con le impostazioni “Ultra” abilitate.
- Sono stati aggiunti i nuovi effetti sonori di colpire o essere colpiti e quelli vecchi sono stati aggiornati. I nuovi effetti dipendono dal tipo di colpire (rimbalzo, penetrazione, penetrazione eccessiva, ecc.) E dal grado di danno inflitto o ricevuto.
Dopo il rilascio dell’aggiornamento 0.9.6, i giocatori dovranno accedere alla scheda delle impostazioni audio e impostare i valori più adatti a loro. Il miglior suono può essere raggiunto al 100% del volume per ogni categoria.
Si noti che tutte le informazioni nel blog di sviluppo sono preliminari e soggette a modifiche durante i test.