Devs are providing an overview of planned changes to economic rewards related to performance in battle.
The economic rewards granted for accumulating spotting damage have been increased to the same level as the rewards given for dealing direct damage with main armament types.
This change takes away the weight of having to decide between increasing your own personal earnings or helping your team achieve better results by giving fairer rewards for the latter. Players can evaluate the damage inflicted by your teammates using your spotting in the post-battle stats screen, a feature added in Update 12.0.
To balance this adjustment and keep average earnings on a similar level, the rewards for dealing direct damage, spotting torpedoes as well as earning “Spotted” and “Defended” ribbons, have been reduced. Rewards for earning potential damage were reduced for battleships. Rewards for spotting ships and torpedoes are now equal for all ship types.
The economic rewards granted for dealing damage with secondary armaments have also been increased to be on par with the rewards for dealing direct damage with main armament types. Thus, the average earnings of battleships whose gameplay is weighted towards using the secondary battery will increase to the same level as other battleships.
The average XP and Credit earnings for some ship types and Tiers have been slightly changed. The goal of this change is to minimize the differences in average earnings of all ship types at the same Tier: previously the differences at high Tiers could be as high as 10%, but now they have been reduced to 2%. The most noticeable changes will occur to Tier V-VII battleships, they will receive up to 5% fewer Credits, as well as Tier V-IX destroyers, whose Credit and XP yields will increase by 1-3%, depending on the Tier. The profitability of supercarriers and super cruisers has also been reduced: they will now receive 8% less experience and 6% fewer Credits.
Please note that all information in the development blog is preliminary. The final information will be published on game’s website.
source – wows news
Gli sviluppatori stanno fornendo una panoramica delle modifiche pianificate alle ricompense economiche relative alle prestazioni in battaglia.
Le ricompense economiche concesse per aver accumulato danni da avvistamento sono state aumentate allo stesso livello delle ricompense fornite per aver inflitto danni diretti con i principali tipi di armamento.
Questo cambiamento toglie il peso di dover decidere tra aumentare i propri guadagni personali o aiutare la propria squadra a ottenere risultati migliori dando premi più equi per quest’ultimo. I giocatori possono valutare i danni inflitti dai propri compagni di squadra utilizzando l’individuazione nella schermata delle statistiche post-battaglia, una funzione aggiunta nell’aggiornamento 12.0.
Per bilanciare questo aggiustamento e mantenere le entrate medie a un livello simile, le ricompense per l’inflizione di danni diretti, l’avvistamento di siluri e l’ottenimento di nastri “Avvisato” e “Difeso” sono state ridotte. Le ricompense per aver ottenuto potenziali danni sono state ridotte per le corazzate. Le ricompense per l’avvistamento di navi e siluri ora sono uguali per tutti i tipi di navi.
Anche le ricompense economiche concesse per infliggere danni con armamenti secondari sono state aumentate per essere alla pari con le ricompense per infliggere danni diretti con tipi di armamenti principali. Pertanto, i guadagni medi delle corazzate il cui gameplay è orientato all’utilizzo della batteria secondaria aumenteranno allo stesso livello delle altre corazzate.
I guadagni medi di XP e crediti per alcuni tipi di navi e livelli sono stati leggermente modificati. L’obiettivo di questa modifica è ridurre al minimo le differenze nei guadagni medi di tutti i tipi di nave allo stesso livello: in precedenza le differenze ai livelli più alti potevano raggiungere il 10%, ma ora sono state ridotte al 2%. I cambiamenti più evidenti riguarderanno le corazzate di livello V-VII, che riceveranno fino al 5% di crediti in meno, così come i cacciatorpediniere di livello V-IX, i cui guadagni in crediti e XP aumenteranno dell’1-3%, a seconda del livello. Anche la redditività delle superportaerei e delle superincrociatrici è stata ridotta: ora riceveranno l’8% in meno di esperienza e il 6% in meno di crediti.
Si prega di notare che tutte le informazioni nel blog di sviluppo sono preliminari. Le informazioni finali saranno pubblicate sul sito web del gioco.