Japanese Tier IX battleship Daisen and British Tier VIII aircraft carrier Colossus have been added to the game for testing.
Japanese battleship Daisen, Tier IX
A fast battleship based on projects drawn up in the 1910s, the ship inherits a number of archaic features, including the placement of anti-mine guns in casemates.
The battleship is distinguished by:
- Few but accurate main battery guns.
- Ship’s armament is also represented by torpedo tubes with a high range and torpedo damage.
- The battleship has a very high speed and a large turning circle.
The consumables arsenal of the ship is represented by:
- Damage Control Party,
- Repair Party which restores an increased number of HP per second,
- Choice between a Fighter or a Spotter with a significantly increased operating time.
Daisen has poor armor for a Tier IX battleship and large dimensions, which make the optimal gameplay happen at medium-long range. At the same time, her good speed allows, if necessary, to change flanks or dictate range of engagement.
Battleship Daisen is a development of a fast battlecruiser designed in 1916 as part of the first phase of the Navy’s construction program known as the 8-8 Program. It is assumed that it also would have underwent a major modernization in 1939, retaining its name in honor of a volcanic mountain in southwestern Japan, considered sacred since ancient times, and where a highly revered Buddhist monastery has been located since the 8th century CE. Its temple complex is included in the list of Japan’s national treasures.
La corazzata giapponese di livello IX Daisen e la portaerei britannica di livello VIII Colossus sono state aggiunte al gioco per essere testate.
Corazzata giapponese Daisen, Tier IX
Veloce corazzata basata su progetti elaborati negli anni ’10, la nave eredita una serie di caratteristiche arcaiche, tra cui il posizionamento di cannoni antimine nelle casematte.
La corazzata si distingue per:
- Pochi ma precisi cannoni della batteria principale.
- L’armamento della nave è rappresentato anche da tubi lanciasiluri con una portata elevata e danni ai siluri.
- La corazzata ha una velocità molto elevata e un ampio raggio di virata.
L’arsenale di consumabili della nave è rappresentato da:
- Sistema per il controllo dei danni,
- Repair Party che ripristina un numero maggiore di HP al secondo,
- Scelta tra un caccia o un ricognitore con un tempo di funzionamento notevolmente aumentato.
Daisen ha un’armatura scarsa per una corazzata di livello IX e grandi dimensioni, che rendono il gioco ottimale a medio-lungo raggio. Allo stesso tempo, la sua buona velocità consente, se necessario, di cambiare i fianchi o dettare il raggio di ingaggio.
La corazzata Daisen è uno sviluppo di un veloce incrociatore da battaglia progettato nel 1916 come parte della prima fase del programma di costruzione della Marina noto come Programma 8-8. Si presume che avrebbe subito anche un’importante modernizzazione nel 1939, conservando il suo nome in onore di una montagna vulcanica nel sud-ovest del Giappone, considerata sacra fin dall’antichità, e dove dall’VIII secolo d.C. si trova un monastero buddista molto venerato. Il suo complesso di templi è incluso nell’elenco dei tesori nazionali del Giappone.
Japanese battleship Daisen, tier IX
Hit points – 69300. Plating – 32 mm.
Torpedo protection – 53 %.
Main battery – 4×2 410 mm. Firing range – 20.6 km.
Maximum HE shell damage – 6500. HE shell armor penetration – 68 mm. Chance to cause fire – 30%. HE initial velocity – 869 m/s.
Maximum AP shell damage – 12900. AP initial velocity – 870 m/s.
Reload time – 27.0 s. 180 degree turn time – 35.0 s. Maximum dispersion – 232 m. Sigma – 2.10.
Airstrike (DC):
Reload time – 30.0 s. Available flights – 2. Number of Aircraft in Attacking Flight – 1. Maximum range – 5.0 km. Number of Bombs in Payload – 2. Maximum bomb damage – 4200.
Torpedo tubes – 4×4 610 mm.
Maximum damage – 20967. Range – 10.0 km. Speed – 67 kt. Reload time – 150 s. Launcher 180 degree turn time – 7.2 s. Torpedo detectability – 1.7 km.
Secondary Armament:
- 10×2 127.0 mm, range – 7.0 km.
- Maximum HE shell damage – 2100. Chance to cause fire – 8%. HE initial velocity – 725 m/s
- 16×1 140.0 mm, range – 7.0 km.
- Maximum HE shell damage – 2400. Chance to cause fire – 10%. HE initial velocity – 850 m/s
AA defense: 24×3 25.0 mm., 20×1 25.0 mm., 10×2 127.0 mm., 16×2 40.0 mm.
- AA defense short-range: continuous damage per second – 231, hit probability – 85 %, action zone – 2.5 km;
- AA defense mid-range: continuous damage per second – 298, hit probability – 75 %, action zone – 3.5 km;
- AA defense long-range: continuous damage per second – 119, hit probability – 75 %, action zone – 5.8 km;
- Number of explosions in a salvo – 6, damage within an explosion – 1540, action zone 3.5 – 5.8 km.
Maximum speed – 35.0 kt. Turning circle radius – 1100 m. Rudder shift time – 16.0 s. Surface detectability – 16.5 km. Air detectability – 11.5 km. Detectability after firing main guns in smoke – 16.6 km.
Available consumables:
- 1 slot – Damage Control Party
- 2 slot – Repair Party
- 3 slot – Fighter/Spotting Aircraft (Duration time 240 s; Main battery firing range +20.0%; Reload time 90 s; Charges 3)
All stats are listed without crew and upgrade modifiers. The stats are subject to change during the testing.
source – wows devs blog