Ship Features
These newcomers are artillery destroyers that primarily rely on their main battery guns. The guns only fire HE shells and have significant damage per salvo: from Tier VIII, the shells have flat-trajectory.
The high-speed torpedoes on the new European destroyers should be considered secondary armament, due to their low damage and relatively short range.
As for consumables, Engine Boost and Smoke Generator are available to the destroyers. Starting from Tier VIII, they have access to Surveillance Radar in a separate slot. The ships have weak concealment, but solid HP pools at higher tiers.
Tactics
Tier V–VII EU destroyers have high speed and rapid-firing main guns with, unlike high-tier ships, high-arcing shell ballistics. This enables them to fire over elevated terrain; tier V–VII ships are classic artillery destroyers that often change their position and direction of attack.
Smoke Generator and Surveillance Radar
Starting from Tier VIII, the European destroyers unveil one of their main features: smoke generator and surveillance radar with large. Thanks to this, this ships are able to effectively detect enemy ships in the most important places on the map. Surveillance Radar has a short action time of only 10 seconds. This drawback is offset by the consumable’s quick reload time.
Highlight enemy ships
When using a Commander skill and an upgrade for concealment, the detectability range of European Tier VIII–X destroyers will be lower than the Surveillance Radar action range, which guarantees that they will be able to spot enemy destroyer that spotted them.
Evade unwanted attention
The new branch of European destroyers can’t clash with enemies early on or can’t capture the Key Area at the beginning of a battle, because they don’t boast good concealment or Repair Party.
Due to their average speed and mediocre maneuverability, Tier VIII-X ships can find it difficult to dodge enemy salvos. If you’re not under threat, you can put on a smoke screen, choose a suitable target, and use your fire power to the full extent. European destroyers excel at short and medium distances, and, if properly positioned, can deal significant damage.
Don’t forget about torpedoes
Don’t forget about torpedoes during a battle. Thanks to their quick travel speed, they can hit enemies with an unpleasant surprise. If an enemy destroyer is hiding in the smoke, you can launch your torpedoes in advance and activate Surveillance Radar to scare the enemy.
Avoid airstrikes
These new EU destroyers can’t boast good AA defenses, so they should be extremely careful when being attacked from above and enlist support from their allies.
Recommended Upgrades
- First slot: Main Armaments Modification 1
- Second slot: Surveillance Radar Modification 1 or Engine Room Protection
- Third slot: Main Battery Modification 2
- Fourth slot: Propulsion Modification 1
- Fifth slot: Concealment System Modification 1
- Sixth slot: Main Battery Modification 3
source – wows eu site
Caratteristiche della nave
Questi nuovi arrivati sono cacciatorpediniere di artiglieria che si affidano principalmente ai loro cannoni della batteria principale. I cannoni sparano solo proiettili HE e infliggono danni significativi per salva: dal livello VIII, i proiettili hanno una traiettoria piatta.
I siluri ad alta velocità sui nuovi cacciatorpediniere europei dovrebbero essere considerati un armamento secondario, a causa del loro basso danno e della portata relativamente breve.
Per quanto riguarda i consumabili, Engine Boost e Smoke Generator sono disponibili per i cacciatorpediniere. A partire dal livello VIII, hanno accesso a Surveillance Radar in uno slot separato. Le navi hanno un debole occultamento, ma solidi pool di HP ai livelli più alti.
Tattiche
I cacciatorpediniere UE di livello V-VII sono dotati di cannoni principali ad alta velocità e fuoco rapido con, a differenza delle navi di alto livello, balistica dei proiettili ad arco alto. Ciò consente loro di sparare su terreno elevato; Le navi di livello V-VII sono classici cacciatorpediniere di artiglieria che spesso cambiano posizione e direzione di attacco.
Generatore di fumo e radar di sorveglianza
A partire dal livello VIII, i cacciatorpediniere europei svelano una delle loro caratteristiche principali: generatore di fumo e radar di sorveglianza di grandi dimensioni. Grazie a ciò, queste navi sono in grado di rilevare efficacemente le navi nemiche nei punti più importanti della mappa. Surveillance Radar ha un breve tempo di azione di soli 10 secondi. Questo inconveniente è compensato dal rapido tempo di ricarica
del consumabileEvidenzia le navi nemiche
Quando si utilizza un’abilità Comandante e un potenziamento per l’occultamento, il raggio di rilevabilità dei cacciatorpediniere europei di livello VIII–X sarà inferiore al raggio d’azione del radar di sorveglianza, il che garantisce che saranno in grado di individuare il cacciatorpediniere nemico che li ha individuati.
Evita attenzioni indesiderate
Il nuovo ramo dei cacciatorpediniere europei non può scontrarsi con i nemici all’inizio o non può catturare l’area chiave all’inizio di una battaglia, perché non vanta un buon occultamento o una squadra di riparazione.
A causa della velocità media e della manovrabilità mediocre, le navi di livello VIII-X possono avere difficoltà a schivare le salve nemiche. Se non sei minacciato, puoi mettere una cortina fumogena, scegliere un bersaglio adatto e sfruttare al massimo la tua potenza di fuoco. I cacciatorpediniere europei eccelgono a breve e media distanza e, se opportunamente posizionati, possono infliggere danni significativi.
Non dimenticare i siluri
Non dimenticare i siluri durante una battaglia. Grazie alla loro rapida velocità di viaggio, possono colpire i nemici con una spiacevole sorpresa. Se un cacciatorpediniere nemico si nasconde nel fumo, puoi lanciare i tuoi siluri in anticipo e attivare il radar di sorveglianza per spaventare il nemico.
Evita gli attacchi aerei
Questi nuovi cacciatorpediniere dell’UE non possono vantare buone difese contraeree, quindi dovrebbero essere estremamente cauti quando vengono attaccati dall’alto e ottenere il supporto dei loro alleati.
Aggiornamenti consigliati
- Primo slot: Modifica armamenti principali 1
- Secondo slot: modifica radar di sorveglianza 1 o protezione sala macchine
- Terzo slot: Modifica batteria principale 2
- Quarto slot: Modifica propulsione 1
- Quinto slot: Modifica del sistema di occultamento 1
- Sesto slot: modifica della batteria principale 3