World of Warships Q&A 09 05 2015 pt1
Source – ritastatusreport.blogspot.nl
– Ammo loadouts will be introduced (shell capacity for ships);
– Ability for your secondary equipment to fire at torpedo barrages to stop them (cruisers only) and save your Battleship allies;
– Signal flags (already disclosed by devs into the community) which increase certain characteristics of ships, earn them by completing missions;
– Paintjobs (like wot camo) but they wont provide any bonus (currently);
– Devs do listen to the community, they have taken note on the new American Battleship battery firing ranges and a reminder to all that this is a closed beta and may incur in changes depending on outcomes, (personal note: players must stop whining in a closed beta game);
– Dreadnoughts wont be introduced as a class, they will be part of any battleship branch they belong to;
– British, French, German, Italian and Soviet trees are planned, more will come;
-German “pocket battleships” will come for certain, Bismark included;
-Consumables will be introduced, one of them will be a better fire extinguisher system (either like a one-shot firefight or something that extinguishes fires more quickly, apart from the equipment ones);
– Submarines in WoWs? Too early to tell, they have been considered but currently aren’t planned due the technical problems they pose (battleships would be completely defenseless against them, apart from being completely hidden in the battle until they fire, oneshot wonders wouldn’t work well, and to kill a submarine would require depth charges, sonar, and much more, so — not at the moment.);
– A reminder that dreadnoughts are warfare ships built before subaquatic warfare, they are slow but very well armored, (complaining about Warspite being too slow? the next patch should increase its survivability a lot, reflecting on the change of shell/torpedo mechanics);
– The next patch includes shell balances off AP and HE, devs expect a lot of survivability issues will be addressed with such (specially battleships), if anything falls short, and a ship becomes too OP or too weak, it will be corrected;
– Based on this case, several ships have been tagged as “problematic”(about 6) if the shell rework doesn’t address the issue, they will be rebalanced;
-The introduction of ammo loadout would bring the Sims’s destroyer (and others) “OPness” to a more reasonable level (it can fire a full volley every 4 seconds and easily set any ship on fire by a constant barrage of derps), however, the sims is a very fragile destroyer, a single shell salve could sunk her, that would be addressed as patches roll in;
- – sarà introdotta le capacità delle stive munizion per le navi;
- – Possibilità per i vostri cannoni secondari di fare fuoco di sbarramento contro i siluri per fermarli (solo incrociatori ) e salvare i vostri alleati a bordo delle corazzate;
- – Bandiere di segnalazione (già descritte dagli sviluppatori alla comunità) che aumentano alcune caratteristiche delle navi, si guadagneranno completando le missioni;
- – Paintjobs (come il camuffamento in woT), ma non forniranno alcun bonus (al momento);
- – Devs ascoltando la comunità, hanno preso atto della portata di tiro delle corazzate USA e ricordano a tutti che questa è una closed beta e potrebbe comportare dei cambiamenti a seconda dei risultati;
- – le Dreadnought non saranno introdotte come classe, saranno parte del ramo corazzate di appartenenza;
- – Alberi inglesi, francesi, tedeschi, italiani e sovietici sono in programma, più ne arriveranno;
- – le “Corazzate tascabili” tedesche arriveranno per certo, Bismark inclusa;
- – I consumabili saranno introdotti, uno di loro sarà un migliore impianto di estinzione incendi (sia come qualcosa che estingue subito un incendio o qualcosa che spegne gli incendi più velocemente);
- – Sottomarini in WoWs? Troppo presto per dirlo, sono stati considerati, ma al momento non sono previsti a causa dei problemi tecnici che pongono (corazzate sarebbero completamente indifese contro di loro, oltre ad essere completamente nascosti in battaglia fino a quando sparano, meraviglie che distruggono con un colpo funzionerebbero bene e affondare un sottomarino richiederebbe cariche di profondità, sonar, e molto di più, quindi – non al momento);
- – Si ricorda che le navi da guerra corazzate sono state costruite prima guerra della guerra subacquea, sono lente ma molto ben corazzata.
- – La prossima patch include il ri bilanciamento dei proiettili AP e HE, gli sviluppatori si aspettano una correzione di un sacco di problemi di sopravvivenza (specialmente corazzate), se una nave diventa troppo OP o troppo debole, sarà corretta;
- – Sulla base di questo caso, diverse navi sono state etichettate come “problematiche” (circa 6) se la rielaborazione dei proiettili non affronta il problema, saranno riequilibrate;
- -La Introduzione del Carico di munizioni porterebbe il cacciatorpediniere The Sims (e altri) “OPness” ad un livello più ragionevole può sparare una salva completoaogni 4 secondi e facilmente mandare una nave in fiamme con una raffica costante di derps), tuttavia, The Sims è molto fragile, una sola slva può affondarla;